ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Anumite caracteristici de „siguranță" - și „comoditate" - au devenit aproape un slogan în baza căruia diverse forme de identificare digitală, bazată pe biometrie, sunt introduse în prezent de diverse sectoare din diverse industrii din întreaga lume, scrie ReclaimTheNet. 

Canada, care, de altfel, s-a dovedit la fel de dornică să submineze datele reale și viața privată în orice circumstanțe, pare acum să fi intrat în jocul de verificare a identității prin recunoaștere facială în aeroporturi.

Air Canada a anunțat acum că derulează un program pilot care permite pasagerilor să folosească această „siguranță și comoditate" pentru a-și dovedi identitatea. Un număr de zboruri - și anume cele care pleacă de la Aeroportul Internațional Vancouver (YVR) pe zboruri „selecte" spre Winnipeg, precum și pasagerii eligibili care intră în Air Canada Cafe de la Aeroportul Internațional Pearson din Toronto, sunt toate eligibile.

Dar ceilalți nu ar trebui să se teamă că vor pierde, deoarece proiectul pilot este menit să deschidă porțile pentru pasagerii care călătoresc în altă parte, din nou pe măsură ce opțiunea de identificare digitală este extinsă la aeroporturile canadiene „selecte", precum și la clienții de elită.

„Comoditate" - dar cu un preț general destul de ridicat, în ceea ce privește siguranța datelor personale și confidențialitatea, este din nou  prioritară - iar Air Canada spune că „mulți clienți" optează acum pentru utilizarea ID-ului digital doar pentru a face lucruri precum deblocarea telefoanelor, intrarea la locul de muncă, verificarea facială a interacțiunilor financiare - activități care, de obicei, nu necesită nicio gândire și care economisesc o secundă de timp. 

Air Canada  vorbește despre toate aceste evoluții într-o manieră pozitivă, iar apoi se poziționează ca lider în Canada, atunci când vine vorba de testarea „identificării digitale folosind tehnologia de recunoaștere facială pentru a valida rapid identificarea clienților". Desigur, se presupune că este, de asemenea, sigur și precis, deocamdată, „la anumite puncte de contact din aeroporturi", continuă comunicatul de presă. În acest moment, participarea este voluntară. Dar ideea este în mod clar de a face acest lucru atât de acceptabil ca fiind convenabil - încât se preconizează că mai multe persoane care își predau în mod voluntar datele biometrice se vor găsi în viitorul apropiat. Unii ar putea spune că, odată ce călătoria cu avionul a devenit, în cel mai bun caz, o pacoste și, în cel mai rău caz, un coșmar care necesită mult timp, după 11 septembrie 2001, controversata tehnologie biometrică este acum oferită ca o modalitate de a „îndrepta" această greșeală - de a le fura oamenilor și mai mult din datele lor.
 
Înscrierea digitală a ID-ului, așa cum o lansează Air Canada, este „o singură funcție din aplicația Air Canada" - iar promisiunea este că „datele biometrice sunt criptate și stocate doar pe telefonul mobil al clientului".

Nu ar trebui să fie prea greu de convins clientul înclinat spre comoditate să creadă că „vor fi păstrate doar pentru o perioadă de până la 36 de ore, sub rezerva standardelor riguroase de confidențialitate și securitate ale Air Canada".