ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


La data de 26.05.2021, Coaliția pentru apărarea Statului de Drept a transmis membrilor Parlamentului European și membrilor Comisiei LIBE solicitarea de a vota împotriva "Certificatului digital COVID al UE" (adeverinței electronice verzi) arătând că: 

"Certificatul digital COVID al UE" reprezintă un pericol pentru democrație și drepturile fundamentale.
Proiectul de regulament privind adeverința electronică verde  a fost propus sub pretextul "facilitării" libertății de circulație între statele membre ale UE.
Însă, din comunicatul de presă postat pe site-ul Comisiei Europene privind anunțul că "Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord privind propunerea Comisiei"  reiese că adeverința/certificatul va fi folosit de statele membre și la nivel național: 

"va putea fi utilizat și de către statele membre în scopuri naționale, dacă acest lucru este prevăzut în legislația națională".
Având în vedere că s-a susținut tot timpul că acest certificat NU va fi o condiție prealabilă pentru exercitarea libertății de circulație între statele membre ale Uniunii Europene, se poate observa că impactul real al regulamentului va fi acela de a permite statelor membre să "faciliteze" și exercitarea altor drepturi sub "umbrela" regulamentului Uniunii Europene.

"Facilitarea" exercitării unui drept este, de fapt, o anihilare a dreptului (fundamental) respectiv. 
Se trece de la existența dreptului și limitarea acestuia de către stat numai în condițiile în care statul dovedește necesitatea, proporționalitatea, nediscriminarea și neafectarea esenței dreptului, la anihilarea dreptului, precum și la dobândirea și exercitarea acestuia de către cetățean cu condiția de a dovedi că este eligibil pentru a-l exercita prin prezentarea unui certificat. 

Practic, duce la inexistența dreptului și obținerea lui condiționată de dovada eligibilității. 
Acest fapt încalcă toate tratatele internaționale privind drepturile fundamentale ale omului. 
Mențiunea că statele membre vor putea utiliza acest Certificat în scopuri naționale, dacă acest lucru este prevăzut în legislația națională, va permite statelor membre să stabilească acest criteriu (deținerea unui astfel de certificat) ca dovadă pentru dobândirea de către cetățeni a oricărui drept fundamental recunoscut și garantat în prezent, dar care va fi anihilat odată cu adoptarea Regulamentului privind Certificatul digital COVID al UE. 

În același timp, acesta creează premisele pentru a permite statelor membre să folosească același raționament pentru a introduce ORICE ALT criteriu pe care îl consideră necesar pentru ca cetățenii lor să dovedească eligibilitatea lor de a dobândi un drept fundamental, făcând ca democrațiile să fie inexistente. 
Astfel, se poate observa că acest regulament este un atac la adresa democrației și a drepturilor fundamentale. 
În plus, ceea ce va fi liber va fi doar hârtia (certificatul), altfel nimic nu va fi liber.
A fost anunțat de către producătorii de vaccinuri că va fi nevoie de o a treia doză de vaccin, iar statele nu vor putea susține la nesfârșit costul vaccinării gratuite. 

Comisarul Didier Reynders a declarat în plenul Parlamentului European la 28 aprilie 2021:" În timp ce punem în aplicare certificatul verde digital, trebuie să trăim cu faptul că există încă incertitudini științifice în ceea ce privește COVID-19. Nu dispunem încă de dovezi științifice complete cu privire la efectele vaccinării sau la recuperarea de la virus. Dar nu putem aștepta ca toate aceste întrebări să primească răspuns pentru a începe să acționăm. Trebuie să acționăm acum, adoptând un text care să fie suficient de flexibil pentru a ține cont de aceste evoluții odată ce vor fi disponibile mai multe cunoștințe științifice." 

Cu toate acestea, anunțurile ulterioare ale producătorilor de vaccinuri cu privire la necesitatea unei a treia doze dovedesc încă o dată nu numai că există o incertitudine cu privire la efectele vaccinării, ci și că aceste vaccinuri par să nu aibă niciun efect pe termen lung, punând chiar sub semnul întrebării eficacitatea lor reală. 
În ceea ce privește testarea, aceasta nu va fi gratuită, iar cetățenii vor trebui să suporte costurile semnificative ale testării (având în vedere perioada scurtă pentru care este recunoscut rezultatul unui test).
 
Toate acestea dovedesc că certificatul Covid, atât la nivel european, cât și (eventual) național, creează DISCRIMINARE în rândul cetățenilor. Doar cetățenii care vor avea venituri suficiente vor putea să se testeze și, poate, chiar să se vaccineze în viitor. 

Mai mult, prin introducerea de către statele membre a "eligibilității" cetățeanului de a obține drepturi pe baza deținerii unui Certificat, va exista o adevărată PRESIUNE asupra cetățeanului de a se vaccina ÎMPOTRIVA voinței sale, dacă nu are venituri suficiente pentru a se testa la câteva zile, astfel încât să poată obține sau exercita drepturi. 

Se poate observa astfel că cetățeanul nu va mai putea decide după propria voință, fiind obligat să se supună în totalitate voinței regimului politic al statului membru pentru a deveni "eligibil" pentru a obține sau exercita drepturi. 
Or, de esența democrației ține respectarea drepturilor omului de către statele membre și se poate constata că adoptarea Regulamentului privind Certificatul UE Covid -19 (care este direct aplicabil și obligatoriu în statele membre) va duce nu numai la nerespectarea drepturilor fundamentale, ci la anihilarea acestora. 
Odată cu adoptarea acestui Regulament de către Parlamentul European, democrația va dispărea în Uniunea Europeană.