Cine este soroșistul proletcultist care ne-a reclamat abuziv la CNA? Călin Dan a ajuns directorul MNAC după ce a condus Centrul Soros pentru Artă Contemporană și a avut un ”job” în Olanda, de 4 luni, la compania Lost Boys Interactive/Băieți Pierduți

Președintele Uniunii Artiștilor Plastici din România (UAP), Petru Lucaci, născut în 1956 la Arad, a vrut să-i ofere și i-a și dat, ca din buzunarul lui, un atelier de creație din strada Pangrati aflată în Zona 0 a Dorobanților (vizavi de TVR), prietenului său, directorul Muzeului Național de Artă Contemporană (MNAC), soroșistul proletcultist Călin Dan, născut în 1955 la Arad. Atelierul spațios este pe același palier cu el și cu Cătălin Mihai Bălescu, rectorul Universității Naționale de Artă (UNARTE), unde primii doi figurează ca profesori.
Până aici un caz banal de presupus trafic și conflict de interese (Art 301 Cod Penal - (1) Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică). Troika Lucaci-Dan-Bălescu s-a gândit că menajul e mai ieftin în trei.
Doar că atelierul oferit plocon lui Călin Dan era ocupat legal de artistul plastic Constantin-Dinu Pacea, fiul marelui pictor Ion Pacea, care lucrase până la finalul vieții sale în același atelier. Conducerea UAP, care se pretinde o uniune de creație care-și sprijină membrii, a vrut să-l arunce în stradă cu badigarzi pe propriul său membru, artist plastic recunoscut și apreciat la nivel internațional. O dovada că afacerea miroase urât și că dreptatea e de partea lui Pacea este că Instanța a hotărât chiar luna aceasta să suspende evacuarea forțată a artistului de către conducerea UAP, până la soluționarea procesului intentat de Pacea UAP, pentru abuzul comis.
ActiveNews nu și-a închipuit însă că scriind un articol inspirat de colega noastră de la Gândul, Adina Anghelescu, ziaristă de investigații de 33 de ani, o să stârnească o asemenea șerpăraie. Am dat cu bățul într-un cuib de vipere. Se pare că „Băieții Pierduți” s-au regăsit la vatră, într-o cloacă mustind de reflexe totalitariste.
Călin Dan s-a gândit probabil să apeleze la tovarășii lui de la Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care au socotit că e un bun prilej/pretext de a se agăța de cazul acesta pentru a ne hărțui la fel de abuziv și ilegal precum este demersul soroșistul prolectcultist.
Îi asigurăm că vom lua toate măsurile legale împotriva responsabililor de aceste acte, izvorâte din fundul mentalității lor ceaușiste.
Până atunci, preluăm de la colegii noștri de la Ziua News un articol de arhivă din 2015, edificator:
Cine este Călin Dan
La jumatatea lunii ianuarie a acestui an, Călin Dan a câștigat concursul de manager al Muzeului Național de Artă Contemporană (MNAC) cu nota 9,36. La concursul organizat de Ministerul Culturii au mai participat Ruxandra Balaci (care a primit nota 7,02), Maria-Magdalena Radu (7,91) și Raluca-Elena Velisar (9,16).
Fostul director general al MNAC, istoricul de artă și curatorul Mihai Oroveanu, a decedat pe 31 august 2013. Insa, instalarea lui Calin Dan ca director al MNAC a generat o multime de controverse in randul cunoscatorilor de arta. Parerile celor din comunitatea iubitorilor de arta-o lume destul de sofisticata si sensibila la tot ce misca in acest domeniu, au fost impartite, iar odata cu trecerea timpului, numarul celor care-l contesta pe Calin Dan este din ce in ce mai mare.
Din septembrie anul trecut, postul de director interimar a fost
ocupat de Raluca Velisar, iar din martie anul acesta, Muzeul Național de
Artă Contemporană din București a fost condus de directorul interimar
Liviana Dan.
In
CV-ul sau oficial, Călin Dan sustine ca este absolvent al Institutului
de Arte Plastice "N. Grigorescu", Secția Istoria și Teoria Artei din
București, este artist, critic de artă, curator și muzeograf. Aceasta a
activat ca redactor-șef al revistei ARTa (1990-1994), director artistic
al Centrului Soros pentru Artă Contemporană, București (1992-1995) și ca
lector în cadrul Academiei de Artă din București, Departamentul
Foto-Video (1991-1995). În 1990, Călin Dan fondează grupul subREAL
împreună cu Josif Kiraly și Dan Mihălțianu.
Stabilit la Amsterdam din 1995, își continuă activitatea în cadrul grupului subREAL. Acesta a fost invitat să conferențieze pe teme legate de arta electronică în România, Slovenia, Croația, Germania, Marea Britanie, Olanda, Austria, Finlanda, Suedia și Statele Unite ale Americii.
In realitate, Calin Dan este un personaj si un critic de arta controversat, a carui ascensiune este strans legata de George Soros, fapt pentru care a si ajuns astazi sa conduca MNAC.
Trebuie precizat ca in anul 2001, Guvernul României a decis
înființarea Muzeului Național de Artă Contemporană în aripa E4 a
Palatului Parlamentului. Muzeul a fost constituit prin fuziunea dintre
Oficiul Național pentru Documentare și Expoziții de Artă (ODEA) și
Departamentul de Artă Contemporană, din cadrul Muzeului Național de Artă
al României, a cărui activitate a încetat în anul 2001. În octombrie
2004, noul sediu al MNAC a fost deschis publicului în aripa E4 a
Palatului Parlamentului.
Jocurile de culise
Intr-un
interviu acordat in urma cu circa o jumatate de an unui cotidian
central, Calin Dan spunea ca „nu am avut niciodata ambitii de a conduce
institutii. Totodeauna s-a intamplat pur si simplu dintr-un joc al
imprejurarilor si totdeauna am privit situatiile respective ca episoade
cu caracter formativ limitat in timp". Insa, nu scoate o vorba despre
faptul ca imediat dupa moartea fostului diorector al MNAC, Mihai
Oroveanu, se foloseste de toti colegii de generatie si de cei mai tineri
care au vazut in el o posibila alternativa la derapajele de pana la
acea vreme de la MNAC.
Ca atare, decide sa candideze la sefia muzeului si are grija sa aiba
parte o comisie prietenoasa din partea Ministerului Culturii la
concursul de management si in acelasi timp depune eforturi colosale
pentru o reintoarcere definitiva in Romania. Mobilizand toti factorii de
decizie din zona artei si culturii, Calin Dan reuseste sa o elimine
definitiv din scena pe Ruxandra Balaci, si ajunge, la jumatatea lunii
ianuarie 2015, in fruntea MNAC.
Decont pentru susținători
Imediat
dupa inscaunare, Calin Dan incepe sa returneze favorurile catre
sustinatori. Astfel, Universitatea de Arte primeste un etaj din MNAC
pentru expozitia exilata de Liviana Dan in Dalles si care doar ca nu se
termina, dar este si fundalul pentru micile plati de imagine pe care
seria dialogurilor cu artistii le permite: Petre Lucaci, Marilena Preda,
asa-zisa intalnire a rectorilor.
In acelasi timp, masina muzeului ii aduce de la Amsterdam cartitele
si mobilierul lui Calin Dan, pe care le depoziteaza cu grija in
proximitatea biroului sau de la MNAC. Intre timp, Crama Oprisor devine
un fel de sponsor personal, fapt pentru care cantitati impresionate de
vin livrate muzeului pentru vernisaje dispar subit de la un eveniment la
altul.
Un job doar de patru luni în „mediu corporatist”
Tot
in acel interviu, Calin Dan afirma ca „Am condus revista Arta cativa
ani, in anii 90, am fost primul director al Centrului Soros pentru Arta
Contemporana- practic, am pus bazele acestei institutii. In anii 2000 am
lucrat in mediul corporatist in Olanda, la o companie de servicii media
si publicitate, unde am fost seful unei platforme de creatie
multimedia".
Sustine ca a lucrat in mediul corporatist din Olanda, dar uita sa
precizeze ca a lucrat doar patru luni - la compania cu un nume edificator Lost Boys Interactive/Băieții Pierduți. Insa, tot el, in „Arhiva unui
pelerin", sustine ca „Nu se pune problema ca am fost plecat. Am fost la
studii. Din punctul meu de vedere a fost o perioada de 20 de ani de
acumulari intelectuale si de alta parte si a unor acumulari de savoir
faire si savoir vivre".
Rădăcinile marxiste ale lui Călin Dan și serviciile regimului din 1982
In
1982, Calin Dan publica la Editura Meridiane „Portretul muncitorului in
arta grafica".
Despre aceasta lucrare, criticul Erwin Kessler descrie in 2013 in „Turnesol" cine este de fapt Calin Dan. „Conceperea societății și a culturii drept un organism conformat exclusiv potrivit Puterii, și pentru care "diferența" este doar o tulburare metabolică, fiziologică, ce trebuie extirpată (Călin Dan conjură suav "praful" să se așeze pe numele meu, dar Maxy își trimitea oponenții direct în "frigider") ține însă nu doar de rădăcinile marxiste ale formației lui Călin Dan (prin primul său volum el deja servea regimul, din 1982), ci și de ceea ce a constituit obiectul unei bune părți a criticii mele de artă din ultimii 20 de ani: platforma pseudo-progresistă subREAL-CSAC-MNAC, care a cultivat cu obstinație o scindare a scenei artistice locale între "antici" (uapiști etc.) și "moderni" (doar ei, cei ce operau segregarea), mentioneaza Erwin Kessler.
Directorul MNAR, mare admirator a lui Soros
Un loc aparte in CV-ul lui Calin Dan il ocupa perioada 1993-1995, cand a fost directorul Centrului Soros pentru Arta Contemporana, dar nu spune nimic despre faptul ca a plecat cu scandal ca urmare a unor nereguli si de natura financiara. De fapt, Calin Dan este un mare admirator a lui Soros, pe care l-a venerat, l-a invidiat i-a studiat metodele si actiunile, iar acum le aplica constient sau nu, microstructurii pe care o detine si o manipuleaza. Intr-un memoriu ajuns recent pe masa ministrului Culturii, Ionut Vulpescu, se face si o descriere destul de elocventa a lui Calin Dan: „frustrat timp de 20 de ani, asistat financiar la periferia comunitatii artistice „internationale", expulzat din pozitia ce-i permite accesul la resurse". (Ziua News)
Comentariu Ruxandra Balaci:
„Dupa acapararea printr-un "pseudoconcurs" dat cu o comisie formata din
nașa personala si indivizi fara cv, ale caror competente in zona
muzeelor sint nule (seful UAP si o obscura ceramista, plus obscuri din
minister) aflați in conflicte de interese cu participantii, obraznicia
fara limite a incercarii de a muta/distruge MNAC confirma reavointa
unor insi care nu au construit nimic in domeniul muzeologiei dar vor si
stiu sa distruga (pentru a-si ascunde neputinta de a conduce, la
parametrii de excelenta, si a ramine totusi in functie prin
re-deschiderea unui santier).
Distrugerea rapida a ceea ce alții au construit din greu este conforma bunelor uzante ale neamului romanesc. Unei scene artistice autohtone majoritar pasive, ca sa ma exprim elegant, poate asta i se cuvine. Sa ramina fara cel mai important muzeu de arta contemporana din Europa de Est, un brand creat de Oroveanu/Balaci, directori fondatori pentru care iata, nu exista statutul de directori fondatori.(Nici pentru Bernea la MȚR, de altfel).
"Aproprierea " brand-ului MNAC de catre insi fara nici o legatura cu MNAC, anularea structurilor institutionale ale unui mare muzeu (anularea catalogului 10 ani de MNAC, continind toata activitatea MNAC de la fondare si a programelor internationale aferente evenimentului, desfiintarea departamentului curatoriat cercetare, demisia in bloc a echipei curatoriale MNAC, izolarea internationala a muzeului, expozitii majoritar mediocre, tributare intereselor variate ale UAP (UAP care n-a stiut decit arareori sa-si gestioneze galeriile proprii altfel decit anacronic), distrugerea unor programe de succes si a anexei MNAC, dezertificarea Dalles (3 expozitii in 2 ani, restul parasita si inchisa) catalog propriu pe banii MNAC pentru artistul-director, (btw nicaieri in Europa nu sint pusi artisti in fruntea muzeelor, et pour cause; nicaieri in Europa nu se dau "concursuri" validate de trepadusi fara cv pentru muzee nationale- et pour cause; directorii sint numiti atunci cind este vorba de anvergura si patrimoniu national. Dar pentru asta trebuie sa fie profesionisti care sa cunoasca muzeografie si regulamente ICOM, nu fumistii corupti de la Ministerul Culturii) sint doar citeva dintre actiunile destructive care au facut din actuala institutie o umbra a celei ce a fost.
MNAC are cum activitate pe sfert, sponsorizari pe sfert (in majoritate continuarea contactelor antamate de vechea directie), public pe sfert, nume internationale nici macar pe sfert ... toate rezultate ale unui manageriat " remarcabil".
Consider o rusine ca d-na Suteu si-a anuntat participarea la o asemena mascarada, la limita legalitatii (mai bine ar declansa controale la MNAC si la cum se organizeaza pseudoconcursurile pentru directorii institutiilor de stat in MC).
... Mihnire incomensurabila pentru
"cloroformizarea" unui muzeu important de catre o clica de interese.
Atit de romanesc...! Si atit de inutil orice efort de a construi in
Ro....” (Facebook, 2016)
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Viganò: Conclavul este falsificat – De aceea, viitorul Papă nu va avea autoritate
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Artă Cultură Dezvăluiri Eveniment Prima pagină Știri
Persoane: Adina Anghelescu Călin Dan Dan Călin Corneliu George Soros Lucian Romașcanu Mihai Oroveanu Mircea Toma Petru Lucaci Ruxandra Balaci
Subiecte: banii lui Soros Cenzură cenzură CNA Corupția incompatibilitate funcții publice incompetență influența lui George Soros libertatea presei Libertatea Presei ONG-uri finantate de Soros Soros în România
Organizații: ActiveWatch ANI Centrul Soros pentru Artă Contemporană DNA Fundația Soros MNAC Muzeul Național de Artă Contemporană Rețeaua Soros Soros Open Network UAP Uniunea Artiștilor Plastici Uniunea Artiștilor Plastici din România
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)