ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Proiectul de lege L532/2021 de modificare a unor acte normative și dezvoltarea rețelelor de comunicații electronice introduce fraudulos tehnologia și rețelele 5G, sub pretextul transpunerii Directivei (UE) 2018/1972. Directiva din Codul european al comunicațiilor electronice denumește explicit tehnologia 5G, denumire care lipsește în proiectul românesc, fiind evitată în mod insidios prin diverse formulări lingvistice. Inițiatorii proiectului de lege L532/2021 dezinformează publicul prin omisiune și adaugă Directivei Codului european al comunicațiilor electronice prevederi în contradicție cu legislația europeană, neconstituționale și nedemocratice.

Prevederile legate de 5G sunt strecurate sub forma unor formulări evazive, cum ar fi la art. 1 din proiectul de lege: <<b) stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice; c) stabilirea unor măsuri de facilitare a supravegherii pieței echipamentelor radio și aparatelor; d) stabilirea cadrului de comunicare a documentelor prin intermediul serviciului „My ANCOM”>>. Proiectul modifică discreționar și abuziv, prin numeroase derogări, nu mai puțin de 48 de acte normative,  în folosul rețelelor 5G și pentru industria telecom.

Derogările din acest proiect privesc sănătatea publică, protecția mediului, securitatea cibernetică, datele personale, apărarea națională, drepturile și libertățile civice fundamentale, fiscalitatea, legislația în construcții, protejarea mediului și a monumentelor istorice și multe altele, semnalate inclusiv de Consiliul legislativ, în avizul dat. Aceste derogări, fără precedent în legislația românească, discriminează cetățenii, care sunt afectați în dreptul lor la viață privată, integritate fizică și psihică, mediu sănătos, proprietate, asociere, informare, consimțământ informat, cultură, libertatea de a dispune de propriul corp, suveranitatea și siguranța națională.

Detalii suplimentare la:


Iată un exemplu puțin cunoscut de legiuitori dar extrem de important pentru noi toți: prevederile art. 21 din proiect permit amplasarea rețelelor 5G în zonele afectate de servituți aeronautice care afectează securitatea aeriană, prin interferența frecvențelor de comunicații cu cele ale aviației, prevăzute în  Codul Aerian. Astfel, apare posibilitatea unor accidente sau catastrofe aviatice, pericole semnalate în rânduri repetate de forțele și autoritățile aviatice americane.

Un exemplu deja cunoscut este art. 10^2 din proiect legat de interceptări, însă puțini conștientizează faptul că proiectul expune cetățenii la interceptarea datelor și corespondenței personale, de către orice entitate privată, nu doar de către serviciile de informații. Această posibilitate este acoperită de prevederea care menționează „servicii de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere”. Interceptarea datelor personale o poate face orice agent de atac cibernetic, care se poate substitui și folosi identitatea oricărui cetățean al României, în rețelele 5G, deoarece vulnerabilitatea rezidă la nivel de arhitectură și protocol al rețelei.

ANCOM, inițiatorul propunerii legislative, își acordă puteri sporite și discreționare, în defavoarea cetățenilor și a comunităților locale, dar în avantajul evident al industriei telecom. În consecință, Coaliția STOP 5G România solicită senatorilor României următoarele:

      asumarea publică și personală a prevederilor L532/2021. În baza art. 31 din Constituția României și a Regulamentului Parlamentului, fiecare senator să declare public dacă a citit integral, dacă a înțeles și dacă susține acest proiect.

      publicarea integrală a lucrărilor ședințelor din comisiile de specialitate, lucrări la care să permită participarea societății civile și a specialiștilor.

      respingerea proiectului în forma actuală, deoarece conține exprimări înșelătoare, încalcă principiile legalității și securității juridice, democrația constituțională, ordinea statului de drept, siguranța națională și securitatea individuală a cetățenilor.

•           retragerea proiectului din circuitul parlamentar, corectarea și refacerea lui în concordanță cu normele statului de drept, cu respectarea Constituției și a legilor în vigoare, în acord cu necesitățile și specificitățile României. Repunerea proiectului în consultare publică, cu modificările operate.