ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Începând cu 2010, Coca-Cola a acordat peste 8 milioane de euro unor experți și diverselor organizații medicale, dar și sportive sau organizatoare de evenimente, scriu jurnaliștii de la Le Monde, dezvăluind modul în care multinaționala a încercat să deturneze atenția de la efectele nocive ale produselor sale.

Compania americană Coca-Cola a cheltuit peste 8 milioane de euro în Franța pentru a influența medici și oameni de știință din domeniul sănătății, conform unei anchete publicate de cotidianul Le Monde, transmite AFP, citată de Agerpres.

Conform cotidianului, obiectivul Coca-Cola este de a deturna atenția publică de la efectele nocive pe care sucurile și alte băuturi îndulcite le au asupra sănătății.

„Începând cu 2010, Coca-Cola a acordat peste 8 milioane de euro unor experți și diverselor organizații medicale, dar și sportive sau organizatoare de evenimente", scrie Le Monde, adăugând că "în Franța, la fel ca și în alte părți ale lumii, aceste finanțări țin de comunicare sau de pura sponsorizare și nu de desfășurarea unor studii științifice autentice”.

Conform publicației franceze, totul pornește de la o anchetă asupra lobby-ului făcut de compania multinațională, publicat în 2015 de New York Times. În fața scandalului, Coca-Cola a promis transparență și a publicat pe site-ul său de internet numele experților și listele de activități pe care le-a finanțat în SUA.