ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Reprezentanții Federației Operatorilor Români de Transport (FORT) au transmis că abordarea Comisiei Europene potrivit căreia transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriți nici la vamă, nici în trafic, încalcă grav Constituția României. În opinia lor, această abordare trece o linie roșie ce nu trebuia depășită, transmite Agrointel.

Abordarea Comisiei Europene potrivit căreia transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriți nici la vamă, nici în trafic, încalcă grav Constituția României, motiv pentru care autoritățile române trebuie să refuze categoric aplicarea acestui nou acord, susțin reprezentanții Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), într-un comunicat remis, luni – 8 iulie, potrivit Agerpres.

Federația Operatorilor Români de Transport cere ca Guvernul și autoritățile centrale să se opună CE

Conform FORT sursei citate, Comisia Europeană a decis că ”transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriți nici la vamă, nici în trafic”. Reprezentanții FORT susțin că ”o astfel de abordare în România nu este acceptată și reprezintă linia roșie pe care nimeni nu trebuie să o încalce”.

”Forurile responsabile, Guvern și autorități centrale trebuie să se opună clar în fața Comisiei Europene, refuzând categoric aplicarea acestui nou acord, fără a încerca din nou să păcălească transportatorii români. O astfel de abordare a Comisiei Europene încalcă grav Constituția României cel puțin cu privire la aplicarea Art. 135. litera b) – ”protejarea intereselor naționale în activitatea economică, financiară și valutară”; Orice încercare de aplicare în România a acestui acord va conduce la măsuri dure din partea transportatorilor, iar cei ce își asumă așa ceva trebuie să își amintească de luna ianuarie a anului curent și să înțeleagă că aceste abordări trebuie să înceteze fără prea multe explicații”, se precizează în document.

Reprezentanții FORT spun că șoferii ucraineni sunt protejați și pot încălca legea rutieră la noi în țară

În plus, transportatorii au făcut referire și la ”abordarea total eronată din punct de vedere legislativ cu privire la testele antidrog în raport cu șoferii profesioniști și amatori ce riscă să își piardă dreptul de a conduce doar pentru ca au ingerat o aspirină”.

De asemenea, reprezentanții FORT au menționat și ”accidentul grav, în care și-au pierdut viața cinci cetățeni români nevinovați, uciși de un șofer de tir ucrainean ce nu utiliza aparatul de înregistrare a timpilor de conducere și odihnă”.

”Printre altele, Comisia Europeană a stabilit că ”se pot aplica măsuri doar dacă bețiile la volan sunt persistente”, iar în acest acord semnat de UE cu Ucraina se precizează că autoritățile competente ale fiecărei părți vor lua măsuri doar dacă șoferii ucraineni au comis, ”în mod repetat și persistent” încălcări grave ale normelor de circulație legate de siguranța rutieră, de genul conducerea sub influența alcoolului, depășirea limitelor de viteză, conducerea sub influența drogurilor sau a altor substanțe cu efect similar, precum și un comportament care încalcă regulile de circulație rutieră și care a dus la deces sau la vătămare corporală gravă” se menționează în comunicat.

Reprezentanții FORT au transmis că așteaptă poziția publică a tuturor ONG-urilor ce reprezintă victimele accidentelor de circulație sau luptă pentru siguranța rutieră, concurență loială etc.