ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Compania de PR care reprezintă Pfizer și Moderna are personal "încorporat" chiar în divizia de vaccinuri a CDC, afirmă Daily Mail.

Firma Weber Shandwick, cu sediul la New York, a fost responsabilă pentru creșterea imaginii Pfizer cel puțin din 2006. 

Totodată, compania a încheiat un parteneriat cu Moderna în luna iunie a acestui an, după ce mica firmă de biotehnologie a devenit un nume cunoscut în urma succesului înregistrat de vaccinurile sale.

Cu toate acestea, au fost ridicate întrebări cu privire la un posibil conflict de interese, deoarece s-a aflat că firma a fost angajată de CDC în timpul pandemiei pentru a stimula "comunicarea în domeniul sănătății".

Aceasta a fost implicată în campanii de PR care i-au încurajat pe americani să se vaccineze împotriva Covid. 

Dar un purtător de cuvânt al Weber Shandwick a declarat pentru DailyMail.com că a avut un „proces de verificare și atenuare amănunțită pentru a evita conflictele”. 

Producătorii de vaccinuri au obținut anul trecut profituri de peste 34 de miliarde de dolari numai din vacinurile Covid - echivalentul a 1.000 de dolari pe secundă, potrivit estimărilor.

Se așteaptă ca aceștia să obțină miliarde de dolari în plus de pe urma dozelor de rapel, care vor fi distribuite în această iarnă, în condițiile în care SUA au cumpărat 171 de milioane de doze.

Astăzi, vaccinurile actualizate - care abordează variantele Omicron - au primit undă verde pentru copiii cu vârste de până la cinci ani. În prezent, acestea sunt recomandate pentru toți cei peste 12 ani.

Weber Shandwick lucrează pentru Centrul Național pentru Imunizare și Boli Respiratorii (NCIRD) al CDC.

Potențialul conflict de interese a fost adus în atenție într-o postare pe LinkedIn de către un angajat al firmei de PR anul trecut. 

Aceștia au scris pe site-ul de socializare: „Sunt atât de încântat să încep un nou rol astăzi! Mă alătur Weber Shandwick în calitate de director de cont care sprijină un contract pe care îl cunosc bine, la NCIRD al CDC!".

Un alt angajat a răspuns: "Bine ai revenit în echipă!".

În 2020, Weber Shandwick a câștigat, de asemenea, un contract de până la 50 de milioane de dolari din partea guvernului american pentru a promova vaccinurile antigripale în rândul publicului.

Printre responsabilitățile sale se numărau distribuirea de postări în social media și articole de promovare a vaccinurilor și trimiterea de comunicate de presă către mass-media.

De asemenea, a fost implicată în "plasarea mediatică plătită", un eufemism comun pentru publicitate. 

Firma a fost angajată de Moderna în luna iunie a acestui an, alături de alte două firme de relații publice, pentru a-și promova vaccinul mRNA - în ciuda faptului că este un rival direct al Pfizer.