Constructorul spaniol al lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva anunță declanșarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autoritățile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuții, a declarat, miercuri, Fernando Lana Hernandez, director Construcții Internaționale, Aldesa Construccion, la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților, scrie Agerpres.

„Am deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei și se va chema ambasadorul României în Spania pentru discuții, pentru că Spania și România sunt țări prietene, așa cum spune ambasadorul nostru, și asta nu se face unei țări prietene", a spus Fernando Lana Hernandez.

De asemenea, susține acesta, conflictul a ajuns la Uniunea Europeană.

„Conflictul l-am dus la Comisia Europeană, unde am acuzat discriminarea companiilor străine”, a adăugat reprezentantul companiei Aldesa Construccion.

În altă ordine de idei, Hernandez a menționat că vineri, 6 septembrie, instanțele spaniole au oprit executarea garanției bancare de bună execuție a lucrărilor, la fel și instanța românească. Garanția era depusă la o bancă din Spania „și o sprijinea pe cea pe care o avea în banca românească”. Cu toate acestea, BCR a plătit garanția de bună execuție la ora 19:00.

„Trebuie să vă spun, din păcate, că ceea ni s-a întâmplat aici nu ni s-a mai întâmplat în nicio țară. Cu lucrarea terminată, se reziliază contractul”, a subliniat Fernando Lana Hernandez.

Comisia pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților a organizat, miercuri, o dezbatere privind rezilierea contractului lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat la finalul lunii august contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Într-o conferință de presă, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face în regie proprie lucrările ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel încât traficul să fie deschis.

La rândul său, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că pe acest lot de autostradă, între Ilia și Holdea, în lungime de 21,14 kilometri, au fost identificate 60 de neconformități, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se va putea circula pe el.


Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews