Costel Stanciu, Asociația pentru Protecția Consumatorului:Propunerea CGMB de interzicere a circulației mașinilor puternic poluante în Capitală e anticonstituțională și heirupistă. Reacția Primăriei Capitalei

ACTUALIZARE 17:55 Primăria Municipiului București (PMB) a transmis, miercuri, printr-un comunicat de presă, că nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală al autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare.
Municipalitatea a făcut aceste precizări în contextul în care consilierul municipal Lucian Iliescu (PMP) a anunțat că a depus un proiect de hotărâre referitor la limitarea accesului unor anumite categorii de autovehicule în București.
"Primăria Municipiului București nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală al autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricții aplicate cetățenilor, după o analiză temeinică. Așa cum Municipalitatea a comunicat în trecut, intenția este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect. Inițiativa preluată în presă în ultimele zile aparține unui consilier general, fiind depusă în nume personal, fără ca etapele de fundamentare să fi fost parcurse”, se arată în comunicatul PMB.
Din acest motiv, menționează Primăria, documentul nu are valoare oficială, nu include contribuția aparatului de lucru al primarului general, așadar nu prezintă punctul de vedere al Municipalității.
Știrea inițială
Propunerea de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București de restricționare a circulației pe teritoriul Municipiului București a autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2, 3 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare este una anticonstituțională, heirupistă, care face parte din registrul măsurilor luate cu forcepsul, afirmă Conf. univ. dr. Costel Stanciu, Președinte Asociației Pro Consumatori. Într-un comunicat al asociației, se subliniază că prin această propunere a Consiliului General al Municipiului București, peste 500.000 de bucureșteni vor fi discriminați și vor fi obligați să-ți ducă mașina la fier vechi.
Asociația Pro Consumatori a luat la cunoștință cu neplăcută surprindere de propunerea de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București de restricționare a circulației pe teritoriul Municipiului București a autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2, 3 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare și dorește să atragă atenția asupra modului în care această hotărâre ar putea fi luată. Proiectul de hotărâre inițiat de consilierul municipal Lucian Iliescu (PMP) ar trebui să intre în dezbatere publică și sperăm în oferirea posibilității unei consultări reale a populației Bucureștiului, se spune în comunicatul ApC.
Asociația pro Consumatori consideră că, pe lângă faptul că „ar fi restrâns drastic unul dintre atributele esențiale ale dreptului de proprietate asupra unui bun – în speță, dreptul de folosință a autovehiculelor, proiectul de hotărâre are și un caracter destul de vag, atunci când se referă la autovehiculele care nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare. Acest lucru poate duce la abuzuri în aplicarea măsurilor contravenționale care sunt prevăzute în proiectul de hotărâre, respectiv, „nerespectarea prevederilor ar urma să constituie contravenție, fiind sancționată cu amendă de la 500 la 2.000 de lei”.
„Pe de altă parte, propunerea de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București nu oferă nicio soluție alternativă de transport pentru cetățenii care dețin aceste autovehicule și care nu le vor mai putea folosi în intervalul 06:00-22:00, având în vedere că parcul auto pentru transportul în comun este și învechit și insuficient, iar investițiile nu sunt pe măsura cererii actuale, cu atât mai puțin ar putea face față unei creșteri bruște de călători începând cu 1 ianuarie 2019, respectiv 1 ianuarie 2020. Primăria Municipiului București nu a făcut niciun efort notabil pentru decongestionarea traficului prin investiții în infrastructură și pentru o mai bună optimizare a circulației autovehiculelor în capitală, în schimb, sub pretextul reducerii poluării, interzice unui număr semnificativ de persoane să circule la ore rezonabile cu autovehiculele proprii în București, însă permite acelorași persoane să circule pe timpul nopții, fără a fi făcut un studiu prealabil care să demonstreze cu cât se reduce poluarea în această situație. Pe de altă parte, cum autovehiculele sunt bunuri de folosință îndelungată, consumatorii care le-au achiziționat s-au așteptat să le poată folosi conform scopului propus cel puțin 15 ani, fără a se fi așteptat că, înainte de împlinirea acestei durate, să intervină restricții atât de drastice în utilizarea autovehiculelor, pentru care, unii dintre ei încă achită rate la creditori”, subliniază asociația.
„Din păcate, inițiatorul acestei hotărâri de consiliu general și susținătorii acestuia nu au avut în vedere faptul că nivelul ridicat de poluare din București este generat în mare parte de mijloacele de transport în comun, uzate fizic și moral, și de o parte a autovehiculelor din dotarea unor societăți comerciale. Printr-o astfel de reglementare sunt discriminați peste 500.000 de bucureșteni, propunerea fiind una anticonstituțională, heirupistă, care face parte din registrul măsurilor luate cu forcepsul, fără a-i despăgubi pe proprietarii autovehiculelor, așa cum este și firesc într-o societate democratică, în care funcționarul public, consilierul general, se află în slujba cetațeanului și lucrează spre binele și prosperitatea acestuia.” Conf. univ. dr. Costel Stanciu, Președinte Asociația Pro Consumatori.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Peninsula Iberică este noul Wuhan?
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)