ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un profesor de istorie din România lansează un avertisment privind posibilitatea ca istoria și geografia să fie contopite într-o singură disciplină odată cu viitorii ani școlari. Florinel Agafiței, profesor de istorie și scriitor cunoscut în Focșani, spune că a studiat metodologia-cadru din învățământul preuniversitar pentru viitorul an școlar viitor, iar de aici a tras concluzia legată de trendul pe care s-a intrat în legătură cu unele discipline.

Cadrul didactic este extrem de îngrijorat de faptul că cele două materii se vor contopi într-o așa-numită disciplină intitulată ”Studii Sociale”.

Ministerul Educației a propus mai multe variante în ceea ce privește planul-cadru de lucru pentru următorii ani școlari. Într-una dintre ele se prevede dispariția materiei "Limba latină”, precum și reducerea orelor de la Limba modernă numărul 2, de la fizică, chimie, biologie, geografie și istorie.

El consideră că tendința din învățământ este ca unele materii din aria ”umană” să fie contopite în anii care urmează. În opinia lui Florinel Agafiței, istoria și geografia s-ar putea transforma într-o singură materie în programa școlară din anii viitori.

Profesorul din Vrancea spune că cele două materii s-ar putea unii într-o disciplină intitulată ”Studii Sociale”. 
 
 
"Ce te faci când observi cum alții, mai puțini la număr, își păstrează acest drept, disciplina studiată de copiii lor numindu-se, să zicem, Istoria Minorităților și Tradițiilor acelei minorități? Observi cum Istoria Românilor se topește în larga aglomerare a Științelor Sociale și te întrebi de ce…".

„La fel te întrebi când vine vorba despre geografie, dar nu numai”, spune profesorul Florinel Agafiței pentru Adevărul.

Profesorul din Focșani spune că printr-o eventuală eliminare a unor materii precum istoria și geografia se urmărește ”crearea omului nou”. Mai mult, din poziția sa de profesor care predă istorie, Agafiței se simte discriminat de perspectiva de a contopi unele materii în programa școlară din anii viitori.