ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


In orice situatie, alegerea cuvintelor potrivite poate face diferenta dintre reusita si esec, fie ca vorbim despre o prima intalnire, un interviu de angajare sau un discurs motivational. Totusi, atunci cand vine vorba despre optimizarea SEO (pentru motoarele de cautare), o agentie de marketing online trebuie sa aleaga, la propriu, cuvintele cheie (keyword-urile) pentru strategia on page (pe site-ul clientului) si comunicarea off page (crearea de link-uri catre acesta, pe alte site-uri puternice si relevante). Mai precis, ne referim la procesul de keyword research, desfasurat imediat dupa realizarea auditului SEO si pe care se sprijina arhitectura de link-uri si intreaga activitate ulterioara.

Bineinteles, in prezent, exista nenumarate tool-uri care se ocupa cu alegerea cuvintelor cheie similare cu o cautare data, din punctul de vedere al legaturii dintre termeni, insa, la fel ca in cazul inteligentei artificiale (AI), de care se tot vorbeste astazi, este nevoie de interventia umana si de o minte limpede, cu logica si viziune. Spre exemplu, agentia de optimizare SEO iAgency, fondata in urma cu mai bine de 15 ani de catre Ovidiu Joita si care are in portofoliu zeci de clienti nationali si internationali, din domeniul medical, HoReCa, auto, educational, financiar, turistic, juridic etc., are o abordare personalizata pentru fiecare dintre acestia.

Iata, in continuare, doar cateva dintre criteriile de care specialistii in optimizare SEO tin cont, atunci cand intocmesc selectia de cuvinte cheie pentru un anumit site, fie el magazin online sau site de prezentare:

1. Oferta respectivului business. Bineinteles, indiferent de numarul de cautari, adevaratii experti in Search Engine Optimization nu vor folosi niciodata cuvinte cheie care desemneaza produse ori servicii care nu se regasesc in oferta site-ului in cauza. Acest lucru ar insemna inducerea in eroare atat a botilor lui Google, cat si a utilizatorilor, traducandu-se in cresterea ratei de respingere si scaderea in pozitii;

2. Pozitia si notorietatea sa in piata. Cu cat business-ul respectiv ocupa o pozitie mai importanta in piata si cu cat awareness-ul sau este mai mare (exista numeroase cautari inclusiv pe brand), cu atat optimizarea SEO va fi mai usoara. Astfel, profesionistii in domeniu vor folosi keyword-uri generale, cu un numar mare de cautari, pe care vor ranka lejer, folosindu-se din plin de notorietatea clientului;

3. Concurenta din domeniu. Pe de alta parte, daca in industria respectiva concurenta este una uriasa, spre exemplu in pompe funebre, iar clientul nu este unul cu o vechime si o popularitate remarcabila, strategia de optimizare SEO se va orienta mai degraba catre cautari locale, spre exemplu "servicii funerare sector 2" sau "pompe funebre Cluj Manastur". Pe asemenea cuvinte, denumite si long tail-uri, ascensiunea este mult mai rapida, iar fluctuatiile in pozitii sunt mai rare;

4. Intentia de cautare a utilizatorilor. Nu in ultimul rand, adevaratii cunoscatori ai Search Engine Optimization stiu ca fiecare keyword este insotit de o intentie de cautare. Spre exemplu, "cele mai bune telefoane" tradeaza o intentie comerciala (utilizatorul urmeaza sa faca o achizitie si se intereseaza cu privire la topul smartphone-urilor), "televizor Samsung UHD 4K"arata clar dorinta de tranzactionare online (in acel moment), pe cand un cuvant cheie precum "sos de tomate" denota necesitatea informarii (utilizatorii cauta reteta, nu un hipermarket de unde sa cumpere ketchup). Prin urmare, expertii nu vor face greseala sa optimizeze o pagina de produs pe un keyword potrivit mai degraba pentru un articol de blog, spre exemplu.