ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice sumă este binevenită. Doamne, ajută!

Guvernul britanic i-a atribuit recent un contract pentru servicii de publicitate media privind informări și campanii despre Covid în valoare de 320 de milioane de lire sterline Grupului OMD, filială a Omnicom; rezumatul acestuia a fost șters de pe site-ul guvernului britanic „Contract Finder”, care conține informații cu caracter public. Suma reprezintă doar 20% din cele 1,6 miliarde de lire sterline investite în contracte media pe care guvernul le-a atribuit companiei Omnicom din 2018 încoace. Președintele Omnicom, John D. Wren, este membru al Consiliului Internațional al Întreprinderilor din cadrul Forumului Economic Internațional, informează UK Column

Având sediul în Manhattan, New York, Omnicom este un holding internațional de media, marketing și comunicații corporative. În prezent, este considerat a fi a doua cea mai mare agenție de publicitate din lume, eclipsată doar de WPP.

Potrivit Serviciului Comercial al Coroanei (CCS), cumpărarea media îi permite guvernului să cumpere canale media (de exemplu, spațiu publicitar, parteneriate, evenimente și sponsorizări) la nivel regional, național și internațional, offline și online.

CCS susține că există o serie de avantaje în a avea o corporație multinațională din SUA care să supravegheze întreaga strategie de comunicare a guvernului britanic, printre care: o modalitate clară de stabilire a prețurilor, neutralitate și transparență. Lăsând la o parte monopolul evident al Omnicom, când UK Column a căutat rezumatul recentului contract de 320 de milioane de lire sterline, publicația a avut surpriza să constate că acesta era complet ascuns. Astfel că noțiunea despre transparență a CCS este una îndoielnică. 

Omnicom este compania care derula campaniile publicitare ale guvernului când Organizația Mondială a Sănătății a declarat pandemia globală de coronavirus în martie 2020. Omnicom era pregătită să se adapteze la planurile de comunicare ale guvernului britanic. 

Pe măsură ce pandemia a luat amploare, Omnicom a fost gata să ajute guvernul britanic să „parcurgă drumul spre o nouă normalitate”. Reprezentanții agenției au declarat că și-au întărit capacitatea de a reacționa rapid, pentru a-i permite clientului lor, guvernul britanic, să ia „mai multe decizii informate, oferind o singură versiune a adevărului”. 

Activând în toate statele G7, dar și în Rusia și China, unde explorează noi oportunități de dezvoltare, Omnicom este bine plasată pentru a livra campanii publicitare complet integrate. Oricând este nevoie de o reacție rapidă pentru a susține narativa comună a statelor G7, Omnicom va furniza unica versiune aprobată a „adevărului”. 

La mai puțin de două săptămâni după ce OMS a declarat pandemia, Grupul științific consultativ pentru situații de urgență (SAGE) al guvernului britanic emis o serie de sfaturi de bază, evidențiind modul în care comportamentul cetățenilor ar putea fi schimbat astfel încât să corespundă versiunii unice a „adevărului”. 

SPI-B (grupul de „experți” al SAGE pentru schimbarea comportamentului) a afirmat:

„Îndrumările trebuie să fie acum reformulate pentru a fi specifice din punct de vedere comportamental… Un număr semnificativ de oameni nu se simt încă suficient de amenințați personal. Nivelul percepției de amenințare personală trebuie crescut în rândul celor siguri de sine, folosind mesaje emoționale convingătoare… Mesajele trebuie să evidențieze și să explice datoria de a-i proteja pe ceilalți… Trebuie acordată atenție și folosirii noțiunii de dezaprobare socială.”

Pentru toate aceste scopuri, SPI-B i-a recomandat guvernului britanic să se folosească de media. Însă nu de una liberă, pluralistă și independentă, care nu poate fi folosită pentru a teroriza astfel populația, ci o mașină de propagandă controlată. A fost disponibil cartelul The Trusted News. Omnicom, sub forma MG-OMD, a fost însărcinată să-l folosească pentru bombardarea populației  cu mesaje „convingătoare”. În acest demers, Omnicom a sprijinit presa centrală, pompând milioane în afacerile ei. 

OmniGov s-a aflat în spatele tuturor sloganurilor folosite pentru a schimba comportamentul britanicilor în timpul pandemiei („stați acasă”, „salvați vieți” și alte sloganuri).

Omnicom nu este o terță parte dezinteresată, care își îndeplinește doar obligațiile sale contractuale. Există un conflict de interese semnificativ. Revenirea post-Covid la o normalitate la a cărei definire Omnicom contribuie acum este în interesul lor, nu al nostru. 

Președintele și directorul executiv al Omnicom este John D. Wren, membru în Consiliul Internațional al Întreprinderilor din cadrul Forumului Economic Mondial. Despre Forumul Economic Mondial și Marea Resetare, ActiveNews a mai relatat în articole anterioare.