ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit.


Avionul întârzie sau zborul se anulează?  În aceste cazuri, clienții companiilor aviatice au dreptul la despăgubiri. Compensațiile în bani variază de la 250 la 600 de euro, în funcție de cât de mult durează întârzierea.
 
„În cazul întârzierii, compania de transport aerian trebuie să-ți ofere asistență constând în mese și răcoritoare proporționale cu timpul de așteptare. Dacă zborul urmează să decoleze la o zi după ora de plecare programată inițial, trebuie să ți se asigure cazare și transport între locul de cazare și aeroport”, a precizat, pentru Mediafax, Laura Pascu, reprezentanta Centrului European al Consumatorilor din România (EEC România).
 
Se consideră întârziat un zbor începând cu: două ore pentru zborurile de până la 1.500 km, trei ore pentru zborurile în interiorul Uniunii Europene peste 1.500 km și pentru toate celelalte zboruri între 1.500 și 3.500 km și patru ore pentru zborurile de peste 3.500 km.

În cazul zborurilor a căror întârziere este de cinci ore sau mai mare, se poate solicita rambursarea costului biletului pentru partea de călătorie neefectuată și un zbor către locul de plecare inițial. Iar dacă zborul ajunge la destinația finală cu o întârziere egală sau mai mare de trei ore, pasagerii au dreptul la o compensație fixă, stabilită conform regulilor privind compensația în cazul anulării, în funcție de distanța zborului: 250 de euro, 400 de euro sau 600 de euro, scrie mediafax.ro