ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Detractorii CpF repetă la nesfârșit, după principiul propagandei naziste, conform căreia o minciună repetată la nesfârșit devine adevăr pentru mase, că inițiativa pentru căsătorie ar fi iliberală, ilegală, ar restrânge drepturile omului, ar introduce dictatura majorității. Nu doar că nu e așa, dar, de fapt, detractorii CpF sunt cei care dau dovadă de gândire totalitară. 
 
Cum așa? Avocații ”drepturilor omului”, militanții ”societății deschise”, oamenii ”liberalismului” și ”valorilor europene” să fie, de fapt, doar niște staliniști deghizați? 
 
Da. Iată de ce.
 
Inițiativa pentru căsătorie a CpF ține, pe conținut, de o viziune conservator-liberală asupra căsătoriei, și este promovată într-o formă care respectă, din convingere, cadrul legal, democratic-liberal și constituțional specific unui stat de drept din Europa contemporană.
 
Nu e nicio îndoială cu privire la caracterul legal al inițiativei. Acesta presupune două aspecte: a) legalitate cu privire la respectarea cerințelor unei inițiative populare de revizuire a Constituției și b) legalitate cu privire la conținutul propunerii. Ambele au fost respectate în literă și în spirit. Strângerea semnăturilor a respectat condițiile legii, iar conținutul propunerii corespunde legilor țării (Codului Civil). 
 
Este o inițiativă democratic-liberală? Evident, da. Prin două aspecte: a) inițiativa e supusă votului popular, prin referendum, b) într-un cadru nenegociabil în care sunt respectate drepturile și libertățile civile. Așadar, inițiativa CpF nu se rezumă doar la exercitarea, prin vot, a voinței populare, ci la încadrarea acesteia în principiile unui stat liberal care restrânge voința politică a majorității într-un cadru în care nu sunt afectate drepturile minorităților. 
 
O astfel de inițiativă corespunde, evident, unui stat de drept din Europa contemporană și respectă, mai mult decât simpla legalitate, și imperativul constituționalității. Jurisprudența CEDO, tratatele internaționale ale drepturilor omului, decizia Curții Constituționale a României, toate arată că, pe de o parte, căsătoria este o instituție socială ce ține de suveranitatea și tradiția statului național, iar, pe de altă parte, că NU există un drept la căsătorie ca drept al omului, în sensul pretins de oponenții CpF (căsătoria pentru toate tipurile de cupluri, nu doar cele heterosexuale). 
Mai mult decât atât. Inițiativa CpF respectă un dat fundamental al societății contemporane: pluralismul viziunilor despre lume. Inițiativa are ca obiectiv întrunirea unui consens social, afirmat constituțional, cu privire la căsătorie, propunând o viziune clasică liberal-conservatoare, comună pentru multe alte state europene. 
 
Nu își propune să scoată din spațiul public și nici să bareze drumul politic sau democratic al celor care au o viziune diferită despre căsătorie. Aceștia au acces la drepturile pentru care și noi milităm: dreptul la libera exprimare, dreptul la asociere, dreptul la revizuirea Constituției. Și vom milita mereu să aibă garantate aceste drepturi, indiferent de viziunea pe care o propun și indiferent de gradul de diferență sau adversitate pe care l-ar avea față de viziunea noastră.
 
Exact acest lucru, acest fapt, face diferența între noi și detractorii noștri. Aceștia își propun, în mod deschis și asumat, să bareze drumul nostru democratic, să facă inoperabilă accesarea drepturilor de bază enumerate mai sus și exercitarea lor în cadrul democratic-liberal, prin intermediul referendumului (exemple: platforma Respect, USR Liberal). Ei nu acceptă, astfel, o premisă de bază, fundamentală, a contemporaneității: pluralismul. Ei vor să impună o unică viziune despre căsătorie, anume acea viziune care vrea extinderea acestei instituții asupra tuturor formelor de conviețuire. 
 
Or, atunci când vrei să barezi accesul concetățenilor tăi la drepturile fundamentale ale omului, când vrei să interzici exprimarea politică a unei viziuni ce respectă cadrul statului de drept, atunci se cheamă că vrei să impui gândirea unică. Adică, se cheamă că ești o minte totalitară, obtuză, periculoasă pentru orice democrație reală și pentru pacea socială. 

Atunci când detractorii noștri ne acuză de tot felul de rele, ei operează cu interpretări falacioase, răstălmăciri grosiere, contrazise în mod flagrant de realitățile enumerate mai sus. Atunci când noi îi acuzăm de gândire unică și totalitarism, ne bazăm pe faptele și cuvintele lor, redate ca atare.