ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În mijlocul tăblăriei arse și al molozului, echipajele de salvare caută cu disperare persoanele ramase dispărute în urma accidentului mortal de tren din Tempi, în care și-au pierdut viața cel puțin 46 de persoane, potrivit ultimei actualizări a Departamentului de Pompieri.

După cum a declarat reprezentantul de presă al Pompierilor, Vassilis Vathrakogiannis, acțiunile pompierilor sunt concentrate asupra vagonului restaurant, care, din cauza gravității coliziunii, a fost strivit între primul și al treilea vagon. Un total de 7 cadavre carbonizate au fost recuperate în această dimineață din vagonul restaurant. Declarația salvatorului este că acum nu mai caută cadavre, ci părți umane. 

Reprezentantul de presă al Pompierilor, Yiannis Artophios, a vorbit despre o operațiune foarte grea, în vagonul în cauză. „Vedem că sunt bucăți de oameni acolo. Din păcate, vagonul este într-o stare foarte proastă din cauza coliziunii. Sunt încă mulți oameni acolo!”, a spus el.  Vehiculele-macara au reușit să ridice al doilea vagon și o parte din primul vagon care au fost deformate și transformate într-o masă amorfă. Nu au reușit să treacă la al treilea vagon, care este așteptat să fie tăiat în bucăți, astfel încât să se poată căuta trupurile persoanelor dispărute și acolo. Până după-amiază, însă, epilogul tragediei este de așteptat să fie rescris, odată cu finalizarea operațiunii.

Numărul de persoane care au fost găsite în unele dintre vagoane, în călătoria fatală, ar putea fi în cele din urmă mai mare decât era estimat inițial. În cel de-al doilea vagon salvatorii se așteptau să găsească rămășițele a 13 persoane. În cele din urmă, însă, au fost găsite rămășițele mai multor oameni. Anterior, medicul legist  Rubini Leontari a declarat că este vorba despre 10 persoane dispărute.  Din cei 72 de pasageri internați, 15 au fost externați, în timp ce 57 rămân internați, dintre care 6 sunt încă la Terapie Intensivă. Majoritatea acestora sunt persoane cu vârste cuprinse între 21 și 26 de ani. Trei copii, unul la Spitalul General din Larissa și două fete la Spitalul Universitar, sunt într-o stare deosebit de gravă. Poveștile tragice ale persoanelor decedate și victimelor dispărute sunt șocante. Kalambaka deplânge pierderea a doi frați gemeni și a vărului lor, în timp ce părinții persoanelor dispărute fac apeluri dramatice pentru a-și localiza copiii. 

Sunt scene de disperare la Spitalul General din Larissa. Peste 50 de persoane nu îi găsesc pe cei dragi și sunt supuse testelor ADN pentru a se putea identifica victimele.  Astăzi se așteaptă să apară primele rezultate, deoarece o echipă întreagă de specialiști se află în Larissa în acest scop. Este același grup de oameni de știință care au identificat victimele tragediei de la Mati. Șeful stației din Larissa, care se confruntă cu acuzații grave, va fi adus astăzi în fața anchetatorilor. Seful de gară, care a trimis trenul de pasageri pe linia greșită, a fost arestat ieri și și-a recunoscut greșeala fatală. Există însă multe semne de întrebare care se referă la  lipsa sistemelor de siguranță și întârzierea modernizării rețelei feroviare.

Întrebările asupra cauzelor care au provocat tragedia sunt multe, însă se dezvăluie una dintre cauzele care au dus la moartea a 46 de persoane - întoarcerea cheii pentru a amplasa trenul pe aceeași linie cu trenul comercial. Cu o voce ruptă de emoție și șocat de drama umană care se desfășoară în a doua zi după tragedia națională de Tempi, Nikos Tsouridis, inginer pensionar, instructor mecanic de tren, a afirmat  că dacă la fața locului ar fi existat sisteme telecomandate, Grecia nu și-ar plânge victimele acum.

Premierul Greciei a anunțat înființarea unei autorități independente care va examina cauzele tragediei, precum și cauzele care au dus la veșnicele întârzieri ale proiectelor feroviare . Kyriakos Mitsotakis a promis că așa ceva nu se va mai întâmpla „niciodată iarăși” și a menționat că Giorgos Gerapetritis preia funcția de ministru interimar al Transporturilor, în locul lui Kostas Karamanlis, care și-a prezentat demisia. Noi mobilizări sunt planificate pentru după-amiază în afara birourilor Hellenic Train de pe bulevardul Syngrou, de către colective și asociații studențești.

Grevă la Căile Ferate Elene de joi, 2 martie 2023

Federația Panhelenă de Căi Ferate a hotărât cu unanimitate de voturi să intre într-o grevă de 24 de ore în data de 2 martie anul curent, ca urmare a accidentului feroviar petrecut la Tempi în noaptea de 28 Februarie spre 1 Martie a.c., titrează ERT News. 

Sectorul feroviar intră în grevă de 24 de ore joi, 2 martie, după tragicul accident de la Tempi. Federația Panhelenă a Căilor Ferate (P.O.S.) a anunțat următoarele: „Consiliul de administrație al Federației Panhelene a Căilor Ferate și Vehiculelor Fixe, precum și conducerile tuturor sindicatelor primare care își desfășoară activitatea în cadrul Căilor Ferate Elene, în ședința extraordinară desfășurată astăzi, Miercuri, 1 martie 2023, a hotărât ÎN UNANIMITATE să intre într-o grevă de 24 de ore joi, 02 martie 2023. 

Întregul personal angajat în toate companiile feroviare intră în grevă. Durerea noastră pentru zecile de colegi și concetățeni morți și răniți a devenit acum furie. Lipsa de respect arătată de guverne de-a lungul timpului față de Căile Ferate Grecești a dus la rezultatul tragic de la Tempi.

Din păcate, solicitările noastre constante și repetate de recrutare de personal, de investiții într-o mai bună pregătire a acestuia, dar mai ales solicitările pentru implementarea de tehnologii moderne de securitate, au fost permanent aruncate la coșul de gunoi. Astăzi familia Căilor Ferate este mai săracă. Astăzi Grecia este mai săracă. A doua zi după accident este o zi de reflecție și doliu pentru colegii noștri pierduți. Mâine 03.02.2023 va avea loc ședința extraordinară a P.O.S. și a asociațiilor sale membre la etajul 9 al clădirii OSE (str. Karolou 1-3) la ora 10.00”.

PAME în anunțul său, precizează printre altele:

Clasa muncitoare a țării prin Sindicatele sale poate și va interveni decisiv pentru ca nu numai responsabilitățile reale să fie atribuite politicii antipopulare și exponenților acesteia, ci își va continua lupta cu  mai mare putere pentru ca nimeni să nu ajungă infirm sau să-și piardă viața în secolul al XXI-lea pentru profitul unui ghem de paraziți, cărora nu le pasă de viețile și de bunăstarea oamenilor. Luptăm pentru un transport feroviar sigur, public și ieftin, împotriva politicii de privatizare, politică care consideră viața umană drept un cost. Invităm toate sindicatele să participe la mobilizarea organizată de Centrul de Muncă din Pireas în ziua de joi, 2 martie, la ora 18, în fața birourilor Hellenic Train (strada Sygrou nr. 41)”.

La rândul său, Hellenic Train a procedat la emiterea unui anunț relevant pentru suspendarea rutelor pe perioada grevei.  Potrivit TRAINOSE, nicio rută nu va fi operată de mâine la miezul nopții până la miezul nopții de joi. În special, cursele de seară pe ruta Atena-Salonic, care trebuiau să plece miercuri la miezul nopții sunt anulate. Trenurile 600/601 (din Atena și Salonic) cu plecare la 23:55 și, respectiv, 23:00, joi seară, vor circula după încheierea grevei.
 
 Ar putea fi o imagine cu text