Documente ale companiei Bechtel despre neterminata Autostradă Transilvania, abandonate pe un câmp de la periferia Girocului, un sat lipit de Timișoara. Ele ar conține și date cu caracter personal ale foștilor angajați
Un maldăr de documente ale companiei americane Bechtel, cea care a realizat doar 53 de km din Autostrada Transilvania pentru peste 1,4 miliarde de euro, au fost abandonate pe un câmp de la marginea localității timișene Giroc. Printre hârtii sunt contracte, plăți, date cu caracter personal, atât în română cât și în limba engleză, relatează Antena3.
Poliția Română a somat atât Garda de Mediu, cât și poliția autostrăzii, care au la dispoziție 24 de ore pentru a ridica rămășițele din arhiva Bechtel.
Trei containere au fost abandonate acum câțiva ani în câmpul de lângă Giroc. Pereții lor din rumeguș presat au fost dezmembrați de localnici sau de trecători curioși. Unii ar fi pus hârtiile și materia lemnoasă pe foc. Documentele se găsesc, chiar și astăzi, în două dintre cele trei rame metalice rămase, explică Libertatea.ro.
Având antetul „Autostrada Transilvania”, actele companiei americane spun povestea tristă a autostrăzii la care s-au lucrat cam 5 kilometri pe an și pentru care s-a plătit suma de 1,4 miliarde de euro.
Din ea s-a finalizat o singură bucată, cea de la Turda la Gilău, județul Cluj, adică 52 de kilometri. S-a început și un alt segment, de la Suplacu de Barcău la Borș, județul Bihor, însă acesta n-a fost finalizat. Dat fiind că în 2013, când cei 415 kilometri ar fi trebuit inaugurați conform planului nerespectat de Bechtel, statul român a reziliat păgubosul contract. Din păcate, apucase să plătească 68% din sumă pentru a rămâne cu doar 20% din autostradă.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a constatat, în 2017, un prejudiciu total la bugetul statului de 525,9 milioane euro cauzat în principal de modul în care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a gestionat contractul cu compania americană de construcții Bechtel, în cazul autostrăzii Transilvania, explică Antena3.ro.
Au urmat procese pentru a elucida cum a fost posibil un asemenea jaf național și, eventual, a trage la răspundere vinovații. Plângerea penală făcută de ministrul transporturilor Anca Boagiu (PD-L) la DNA împotriva ministrului Dan Șova (PSD) din Guvernul Năstase, pentru emiterea OUG 120/2003 de aprobare a negocierii CNADNR - Bechtel pentru construcția autostrăzii Brașov-Cluj-Borș a fost clasată în 2018, din cauză că „niciun ministru nu poate fi tras la răspundere pentru acțiunile exercitate în vederea elaborării ori adoptării unui act normativ cu regim de lege”, a precizat DNA pentru Libertatea.ro.
Totuși, o parte a acuzațiilor au fost disjunse într-un alt dosar, care a fost trimis la Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj: „Cu privire la o serie de aspecte constatate de organele de control fiscal în anul 2017, în legătură cu relația dintre compania respectivă și un subcontractor implicat în executarea contractului sus-menționat, s-a dispus disjungerea cauzei în vederea continuării cercetărilor sub aspectul săvârșirii infracțiunii de evaziune fiscală și declinarea către organul competent”, a comunicat parchetul clujean la solicitarea Libertatea.ro.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Donald Trump Jr. aruncă BOMBA cu napalm pe Sistemul Corupt de la București: ”Tentativa Soros/marxistă de a falsifica rezultatul și de a nega voința oamenilor din România va eșua. Vor pierde și ei știu asta!”. Călin Georgescu a avut dreptate
Colonel (r.) dr. Florin Șinca: ORDIN: NICIUN SUVERANIST PREȘEDINTE !
Călin Georgescu deconspiră OLIGARHII CARE FURĂ ALEGERI și MAFIA INTERNAȚIONALĂ - “SECRETELE ONU”. Av. Reiner Fuellmich: “Curajos luptător pentru libertate, Georgescu ar trebui să fie următorul președinte al României” - VIDEO TRADUS
Recomandările noastre
A APĂRUT! Calendarul Mărturisitorilor 2025, pentru cititorii ActiveNews - Familia Ortodoxă și prietenii lor. Unde îl puteți găsi - FOTO
SOROS ATACĂ SIE. Motivul: Serviciul de Informații Externe NU SUSȚINE narativul anti-Călin Georgescu. BĂTĂLIA Soros-Trump pe pământ românesc e abia la început. Mai sunt 40 DE ZILE
Secțiuni: Justiție Armată Servicii Locale Știri
Persoane: Adrian Năstase Anca Boagiu Dan Șova
Locații: Giroc județul Timiș
Organizații: ANAF Antena 3 Bechtel CNADNR DNA Guvernul României Ministerul Transporturilor Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj PDL Poliția Română PSD Ziarul Libertatea
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)