ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Compartimentul de Comunicare al Ministerului Justiției ne-a remis cu maximimă rapiditate un drept la replică în urma publicării ieri de către ActiveNews a articolului de opinie „Ministrul Justiției, bodyguard politic. Situațiunea (CXIV)”, semnat de colaboratorul nostru, Valerian Stan. Redăm integral dreptul la replică al Ministerului, după punctul de vedere al dlui Valerian Stan:

Valerian Stan: Scurte precizări

În cursul zilei de ieri, după ce am publicat articolul care făcea referire inclusiv la faptul că de 9 zile nu am acces la unul din dosarele electronice de la Judecătoria Sectorului 1 (și tocmai - curios! - în cel în care l-am chemat în judecată pe președintele Senatului, colegul de partid al ministrului Justiției), MJ a trimis redacției un drept la replică. Fapt salutar în principiu, dat fiind că în ultimii ani autoritățile statului au dovedit o lipsă de interes practic generalizată față de ce scrie presa - parcă pe ideea „
Câinii latră, ursul merge”. Colaboratorii ministrului Justiției susțin în principal că administrarea dosarelor electronice este „în sarcina exclusivă a instanței de judecată și nu a MJ”. Numai că apoi ei dau detalii despre ce a comunicat Tribunalul București Ministerului despre problema în cauză. Tribunal care, ni se spune, administrează și dosarele electronice ale Judecătoriei în cauză, și care a precizat Ministerului că totul ar fi fost în regulă. Ce nu spune MJ (și poate că chiar nu știe) e că eu, la 17 ianuarie (ora 12:33), după 6 zile de la data cererii de acces la dosar, văzând cu nu pot accesa dosarul, am sunat la registratura Judecătoriei (telefon 021.318.7703), registratură care a verificat dacă datele mele au fost introduse corect în sistem, și constatând că au fost, mi-a spus că pentru lămurirea situației trebuie să mă adresez MJ. Ceea ce am și făcut, în cursul aceleiași zile, cum reține și MJ în răspunsul său. Urmarea a fost că problema s-a rezolvat efectiv - iar MJ mi-a comunicat un răspuns - numai după alte 3 zile de așteptare a accesului la dosar (10 zile în total, deși practica e că accesul se asigură cam de pe o zi pe alta). Mai exact, MJ mi-a răspuns foarte prompt numai prin dreptul la replică, deci numai după publicarea articolului care-l viza în mod critic. Și mi-a răspuns cu inclusiv explicațiile Tribunalului București - când, în situația în care atribuția administrării dosarelor electronice ar „aparține exclusiv instanței de judecată”, mi se părea firesc să mă îndrume sec către aceasta.  

Drept de replică al Ministerul Justiției  

„În data de 17 ianuarie 2022, ora 17:49, domnul Valerian STAN a transmis  pe adresa de e-mail relatiipublice@just.ro un mesaj electronic prin care solicita clarificări referitoare la posibilitatea accesării dosarului electronic nr. ------.

Din verificările efectuate la nivelul compartimentului de specialitate din cadrul Tribunalului București, prin prisma celor indicate de petent, a rezultat că la nivelul aplicației Dosar electronic informația a fost procesată de îndată ce  aceasta a fost introdusă în aplicația de gestiune informatică a dosarelor aflate pe rolul instanțelor de judecată - ECRIS.

Subliniem împrejurarea că administrarea infrastructurii ce deservește aplicația dosar electronic este în sarcina exclusivă a instanței de judecată care are instalată această aplicație și nu a Ministerului Justiției.

În dosarul indicat, validarea cererii de acces a fost înaintată cu succes către petentul Valerian Stan, în data de 11.01.2022, ora 15:05.
 
 
Utilizând credențialele indicate, aplicația dosar electronic a fost accesată de domnul Valerian Stan la 11.01.2022, ora 15:15, însă dosarele accesate sunt pe rolul Tribunalului București.

Dosarul nr. ------ se află pe rolul Judecătoriei Sectorului 1, motiv pentru care recomandăm accesarea acestuia după ce în fereastra de autentificare a fost selectată în prealabil instanța: Judecătoria Sectorului 1.

Prin urmare, contul de acces solicitat de domnul Valerian Stan a fost creat încă de la data solicitării accesului la dosarul electronic iar refuzul acordării accesului, afirmat în articolul de referință, nu se circumscrie realității obiective, așa cum de altfel s-a consemnat și în jurnalele tip .log ale aplicației.”