ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un avocat al unui consiliu școlar din New Jersey a dat o interpretare a legii în cadrul unei ședințe recente a consiliului, în care a spus că părinții nu au dreptul de a decide ce programe școlare le predau copiilor lor, potrivit FoxNews.

În cadrul unei ședințe a Consiliului de învățământ din Lawrence Township, care a avut loc pe 19 octombrie, avocatul John Comegno a declarat că dreptul părinților „nu este acela de a dicta ce li se predă copiilor lor, ci de a determina unde merg aceștia".

„În școlile publice, avem un curriculum care este aliniat la standardele de învățare ale statului New Jersey", a spus Comegno.

„Dar vă rog să știți... dacă elevii dvs. frecventează aceste școli minunate, vor fi instruiți în acest curriculum, care este în concordanță cu standardele de învățare ale statului . Asta nu este obligatoriu. Dacă alegeți ca copilul dvs. să meargă în altă parte, este dreptul dvs. Acesta este dreptul dumneavostră ca părinte.".

Comentariile lui Comegno au fost făcute în urma criticilor părinților cu privire la politica districtului privind persoanele transgender, Politica 5756, care este impusă de legea statului. Politica a fost adoptată în 2016 și revizuită trei ani mai târziu.

Legea din New Jersey împotriva discriminării, afirmă politica districtului „face ilegal ca școlile să supună indivizii unui tratament diferențiat pe baza identității sau expresiei de gen".

Politica mai spune că districtul „va accepta identitatea de gen afirmată de un elev" și că „nu este necesar consimțământul părinților".

„Un elev nu trebuie să îndeplinească niciun prag de diagnostic sau cerințe de tratament pentru ca identitatea sa de gen să fie recunoscută și respectată de către districtul școlar, școală sau membrii personalului școlii. În plus, nu este necesară o schimbare de nume legală sau ordonată de instanță. Nu există nicio obligație afirmativă pentru niciun membru al personalului districtului școlar de a notifica părintele unui elev cu privire la identitatea sau expresia de gen a elevului."

Standardele de învățare din New Jersey stipulează că un consiliu de învățământ „trebuie să includă instrucțiuni privind contribuțiile politice, economice și sociale ale persoanelor cu dizabilități și ale persoanelor lesbiene, gay, bisexuale și transsexuale, într-un loc adecvat în programul de învățământ al elevilor de gimnaziu și de liceu, ca parte a implementării de către district a standardelor de învățare ale statului.”

Erika Sanzi, director de informare al grupului non-profit de părinți Parents Defending Education, a declarat că remarcile lui Comegno sunt „tipice" pentru modul în care „gândesc birocrații districtului, chiar dacă lucrează pentru o entitate finanțată din fonduri publice care ar trebui să servească publicul".

„Părinții din acest district se opun unui conținut pentru copiii foarte mici, la care o majoritate covârșitoare a părinților se opune, și sunt întâmpinați cu condescendență și dispreț. Cea mai bună soluție este să votăm noi membri ai consiliului de administrație care vor asculta familiile și vor spune unui tip ca acesta să se retragă."

În timpul părții de comentarii publice a ședinței BOE, părinții au criticat districtul pentru că încurajează copiii să își pună la îndoială genul și pentru cărțile controversate predate elevilor încă de la grădiniță.

Una dintre cărțile în cauză, „Noua rochie a lui Jacob", de Ian Hoffman și Sarah Hoffman, este o carte ilustrată citită copiilor de grădiniță care prezintă un băiețel căruia îi place să se joace de-a îmbrăcatul și care vrea să poarte o rochie la școală, chiar dacă colegii lui îi spun că nu poate purta haine de „fată".

Comegno a răspuns la criticile părinților spunând că districtul nu se implică în tratamente medicale sau terapeutice și că consiliul a fost obligat să adopte politica privind transsexualitatea.