ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, vineri, că Raiffeisen Bank a început returnarea sumelor pentru clienții păgubiți, iar până în prezent a fost restituită suma de 13,4 milioane de euro dintr-un total de aproape 22 de milioane de euro, potrivit știripesurse.

În comunicatul de presă al ANPC transmis astăzi, se arată că în urma deciziei definitive pronunțate de Înalta Curte de Casație și Justiție, care a confirmat Ordinul nr.837/20.10.2017, emis de către președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor cu privire la practicile comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, din perioada 2006-2009, banca returnează comsumatorilor în cauză sumele respective. 

„Nu știu în ce perioadă și dacă autoritățile române se vor putea face vreodată vinovate de vreun abuz la adresa companiilor austriece. Permanent, când unui operator economic nu îi convin vizitele reprezentanților statului roman, acuză abuzuri, fără a le putea susține în niciun fel. Iată, în schimb, așa cum și instanțele au validat, că vizita făcută de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a scos la iveală cu totul altceva. Vătămații par să fie cei peste 9.000 de consumatori cărora li s-au perceput mai mulți bani decât ar fi fost corect. Parcă suntem la Radio Erevan, în bancul în care nu el, ci ea și nu a dat, ci a furat. Această situație arată că operatorul economic este cel care a umblat în buzunarele consumatorilor, iar acum trebuie să le dea banii înapoi”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu.

Până acum  5.530 de clienți au primit banii, potrivit sursei citate, clienți care au un cont deschis în moneda creditului și conturi în lei pentru plata dobânzii legale calculate, începand cu 21 noiembrie 2021, aproximativ 13.400.000 euro (respectiv 10.930.000 euro reprezentand sume provenind din calculele efectuate pentru implementarea ordinului și aproximativ 2.470.000 euro reprezentând dobânda legală).

Pentru aproximativ 3.050 de clienți, care au sume de primit, în urma calculelor efectuate, dar care nu dețin conturi active în moneda creditului sau în lei, la Raiffeisen Bank SA, în acest moment, și care trebuie să încaseze aproximativ 7.200.000 euro (respectiv 6.260.000 euro, reprezentând sume provenind din calculele efectuate pentru implementarea ordinului și aproximativ 940.000 euro reprezentând dobanda legală), rambursările încă nu au fost realizate, se arată în comunicatul lor. 

Clienții se pot prezenta la orice unitate Raiffeisen Bank pentru  a indica, în scris, contul – deschis la oricare altă bancă -, în care le pot fi restituite sumele, conform Ordinului, precum și dobânda legală.

Reiffesen va trebui să returneze în cele din urmă un total de 21,7 milioane de euro clienților aflați în discuție, în suma aceasta fiind incluse și dobânzile legale aferente.