După ucraineni, și bulgarii vor să-și facă canal, de la Ruse, la Varna, cu ajutorul Uniunii Europene

Vise în Bulgaria cu un Canal care să lege Ruse de Varna. ”Barajul lui Asparuh” poate ieși de la naftalină, scrie Știripesurse.
„Vă puteți imagina un canal de apă pe Drumul Mătăsii care să lege China direct de vila lui Merkel?” Răposatul arhitect bulgar Milko Stefanov a întrebat asta în urmă cu aproape zece ani, încercând să reînvie ideea uitată de a se construi un canal artificial de apă între Ruse și Varna. Arhitectul din Varna și-a imaginat de fapt asta foarte bine, pentru că a parcurs fiecare centimetru de pe traseu, când l-a proiectat, în urmă cu 50 de ani, relatează Kapital.bg citat de rador.
Proiectul de amploare este ascuns în arhive, aprobat de fosta conducere comunistă a Bulgariei și pus la naftalină sub denumirea „Barajul lui Asparuh”. De-a lungul anilor s-a vorbit de multe ori despre el, s-au făcut încercări să fie reluat, dar nu a ieșit niciodată nimic concret, asta din cauza inutilității economice și a lipsei de fonduri. Astăzi, însă, se pare că canalul poate fi din nou pe ordinea de zi, nu numai în Bulgaria, ci și în Uniunea Europeană, deoarece are posibilitatea de a intra în rețeaua de transport prioritară a Uniunii.
Cu toate acestea, cât de util va fi este cu totul altă chestiune. Acum Bulgaria nu are o autostradă care să lege nu doar Ruse de Varna, ci și ambele orașe cu restul țării. Există, de asemenea, o penurie de servicii feroviare bune, care pot fi mult mai benefice pentru economie la costuri mult mai mici.
Finanțare europeană pentru un proiect eșuat într-o arhivă de stat
În prezent, ideea canalului a fost reînviată de doi europarlamentari bulgari - Andrei Novakov și Emil Radev de la GERB/PPE, care l-au propus ca „cea mai directă legătură pe apă de la Atlantic la Marea Neagră, pe Dunăre” în fața Comisiei Europene, pentru a fi inclus în rețeaua de transport transfrontalier prioritar extins (TEN-T).
De asemenea, a primit sprijin de la unii dintre colegii lor din Parlamentul European, de la socialistul Petăr Vitanov și de la Radan Kânev, de la Bulgaria Democrată/PPE, care în 2015 au încercat și ei să revigoreze acest proiect. În timpul votului din Comisia pentru transport a Parlamentului European, la începutul lunii aprilie, propunerea a primit un vot pozitiv și urmează să fie discutată în trialog cu Comisia Europeană și Consiliul, chiar săptămâna aceasta.
Dacă aceste negocieri se vor încheia cu un rezultat pozitiv, proiectul va fi deja oficial parte din principalele rute de transport ale Uniunii, iar de acolo va primi posibilitatea de a fi cofinanțat pe diverse linii, precum Mecanismul Conectarea Europei, instrumente financiare de la Banca Europeană de Investiții și de ce nu și fonduri de coeziune, se mai arată în articolul citat de Știripesurse.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Peninsula Iberică este noul Wuhan?
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Externe Politic Prima pagină Știri
Persoane: A. C. Cuza
Locații: Bulgaria
Subiecte: Canal Navigabil
Organizații: Guvernul Bulgariei Parlamentul Bulgariei
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)