ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Abandonul studenților la universitățile din Marea Britanie a crescut brusc în urma examenelor evaluate de profesori și a notelor  umflate din timpul pandemiei, scrie dailymail.

O universitate a raportat că atât nepromovarea evaluărilor, cât și neprezentarea elevilor la acestea a declanșat o scădere îngrijorătoare a celor care se întorc la universitate în acest an. Dr. Ben Calvert, vicecancelarul Universității din South Wales, a declarat pentru The Telegraph că numărul studenților care se întorc pentru anul universitar 2022-2023 a scăzut cu 6,1%.

Personalul universității a fost alertat cu privire la această problemă printr-un e-mail în care se spune că: „Știm că suspendarea examenelor de nivel A și așa-numita „umflare” a notelor de la examenele de nivel A și alte calificări a avut un impact; știm, de asemenea, că tendința de a depune doar unele evaluări este reflectată în colegiile noastre locale". Umflarea notelor a început după anularea examenelor din cauza pandemiei, ceea ce înseamnă că profesorii au avut un rol în decizia și emiterea notelor. Lucrările de curs, performanțele la clasă și mini-evaluările au fost folosite ca măsuri pentru a ajunge la aceste decizii privind notele, ceea ce a oferit studenților o serie de oportunități de a-și dovedi valoarea.   

Aproape jumătate din toate notele de nivel A - 45 % - au fost acordate în 2021, comparativ cu 39 % în 2020 și 25 % în 2019. În timp ce s-a promis că examenele vor reveni la normal, s-a subliniat necesitatea unor facilități pentru ca elevii să nu fie dezavantajați față de anul precedent. Dar în 2022 au fost 43.000 de studenți fără un loc garantat la universitate - cel mai mare număr din ultimul deceniu - influențat în parte de o creștere bruscă a cererilor de înscriere. Deputatul conservator Robert Halfon și președinte al comisiei pentru educație a Camerei Comunelor și-a exprimat îngrijorarea cu privire la sistemul de examene în cadrul emisiunii World At One de la BBC Radio 4 în 2021.

El le-a spus că notele ar trebui să reflecte realitatea: „trebuie să ne asigurăm că examenele noastre oferă un parcurs echitabil, dar, desigur... sunt recunoscute și apreciate de colegii, universități și angajatori. Aș fi preferat un sistem care să aibă un fel de evaluare standardizată”. Tom Richmond, director al grupului de reflecție EDSK [educație și competențe], a avertizat de asemenea anterior că proporția mare de note maxime ar putea „submina credibilitatea” rezultatelor. 

El a declarat: „Chiar dacă acordarea unor note atât de mari li se pare corectă unora dintre elevi, acest lucru le poate afecta perspectivele pe termen lung atunci când vor aplica pentru locuri de muncă în viitor. Există acum un risc serios ca notele din acest an să fie pur și simplu lipsite de sens în ochii angajatorilor și universităților.”

Cu toate acestea, în 2022, notele de top au înregistrat cea mai mare scădere înregistrată vreodată în istoria de 70 de ani a calificării. Acest lucru s-a întâmplat în indulgenței suplimentare din cauza întreruperilor ce au avut loc în pandemie.

Dr. Jo Saxton, reglementatorul șef al Ofqual, a confirmat că în 2023 se va reveni la „notele de dinainte de pandemie, ca următorul pas în revenirea la normalitate.” : „Ne așteptăm ca rezultatele generale din 2023 să fie mult mai apropiate de anii pre-pandemici decât rezultatele din 2020 încoace', s-a afirmat.”