ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În urma rezultatelor Testelor PISA, Societatea de Geografie din România, cere reintroducerea Geografiei ca materie de examen pentru Evaluare Națională și Bacalaureat. 

„Rezultatele testelor PISA 2018 au dovedit teoretizarea excesivă a conținuturilor, o centrare a învățării pe achiziții și nu pe dezvoltarea competențelor integrate, Geografia, în sfera științelor, având clar scopul și instrumentele conectării învățării la aspectele practice - de orientare în spațiu, timp, de conectare cu realitățile lumii contemporane cu provocări globale sau raportate la arii, regiuni (climatice, politice, sociale, etc.), cărora tinerii vor trebui să le facă față în viitor”, se arată într-o luare de poziție a Societății de Geografie din România, publicată pe site-ul asociației.

În viziunea semnatarilor, în învățământul gimnazial și liceal, geografia a fost trecută în umbră, aspect care poate duce, în timp, la diminuarea capacității tinerilor de a manifesta respect pentru diversitatea naturală, integritatea și originalitatea peisajelor geografice, respect pentru biodiversitate, problematici abordate și în testele PISA.

În aceste condiții, Societatea de Geografie din România solicită:
- desființarea ariilor curriculare;

- integrarea Geografiei ca făcând parte din domeniul Științe (atestat printre altele și de testele PISA) așa cum este cazul în mediul universitar.

- reintroducerea Geografiei ca disciplină la examenul de evaluare națională;

- reintroducerea Geografiei ca disciplină obligatorie la examenul de bacalaureat la toate filierele și profilurile.

„Este foarte importantă poziționarea Geografiei, ca știință, în domeniul de competențe „Matematică și Științe”, deoarece testele din domeniul științelor sunt diferite de testele care vizează istoria, religia și disciplinele socio-umane, discipline care acum, în România, sunt poziționate, împreună, în aria curriculară „Om și Societate”, se mai precizează în luarea de poziție a Societății.