ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!


PENTRU BINELE CETĂȚENILOR – sloganul ultimilor 2 ani, de actualitate 

In contextul pandemiei, s-au luat multe decizii de către autoritățile publice în ultimii 2 ani, decizii care constatăm că nu au avut niciun impact încombaterea pandemiei, ba din contră, valurile care au urmat au fost din ce în ce mai puternice. 

Cu toate că nu au avut niciun impact în combaterea pandemiei și transmiterii virusului, constatăm că deciziile care s-au luat de către autorități au avut un impact asupra vieții fiecăruia dintre cetățeni, fiindu-ne afectat, într-un grad mai mare sau mai mic, sănătatea fizică, mentală, socială, relațiile de familie, relațiile de prietenie, securitatea locului de muncă, cantitatea de bunuri și servicii pe care putem să le achiziționăm cu banii câștigați din job-ul pe care îl avem, accesul la diverse servicii, securitatea zilei de mâine, etc. 

Pentru toate deciziile care s-au luat s-a invocat același pretext: pentru binele cetățenilor. Însă, constatăm că respectivele decizii nu ne-au făcut niciun bine, având un impact negativ asupra noastră, a cetățenilor. 

CÂTEVA EXEMPLE CU PRIVIRE LA DECIZII PE CARE LE-A LUAT PARLAMENTUL, SUB PRETEXTUL BINELUI CETĂȚENILOR, CARE CONSTATĂM CĂ AU AVUT EFECT INVERS: 

ADOPTAREA LEGII NR. 55/2020 – O LEGE CARE A FOST ADOPTATĂ DE CĂTRE PARLAMENT ÎN 48 ORE. 
A fost depus proiectul în seara zilei de 11 mai 2020. 

Pe 12 mai 2020 a fost votată de către Senat (nr. voturi: DA= 111 NU=8 AB=15). 
Pe 13 mai 2020 a fost votată de către Camera Deputaților (rezultat vot pentru=267, contra=26, abtineri=5, nu au votat=3). 


Ședința plenului Camerei deputaților in care s-a votat Legea nr. 55/2020 poate fi vizualizata aici (la poz 56 , 13.05.2020) de la min 5:00:00. Pentru a vedea poziția fiecărui partid la momentul respectiv: 

Pretextul adoptării acestei legi: pandemia. CCR declarase neconstituțională OUG nr. 21/2004 și s-a plâns Guvernul că nu mai are pârghii să restrângă drepturile și libertățile cetățenilor, că nu are o lege în baza căreia să instituie măsuri ca să ”ne salveze”. 

Așa că s-a mers pe repede înainte și s-a adoptat o lege în baza căreia să ne poată fi restrânse drepturile. 
Impactul: de când s-a adoptat Legea nr. 55/2020 Guvernul poate să dispună ce măsuri vrea, noi nu avem nicio posibilitate reală să le atacăm, stăm cam un an in instanță când HG urile sunt aplicabile 30 zile. 
Efectul: am fost salvați? 

Nu. Situația din punct de vedere epidemiologic a mers din ce în ce mai prost. 

Însă, nivelul de trai și stilul de viață al fiecăruia dintre noi a fost afectat prin punerea în aplicare a acestei legi și chiar starea de sănătate fizică și mentală a cetățenilor s-a înrăutățit. 

STAREA DE ALERTA – ÎNCUVIINȚAREA DE CĂTRE PARLAMENT 

După instituirea de către Guvern a stării de alertă prin HG, conform dispozițiilor Legii nr. 55/2020 de la momentul respectiv, Parlamentul trebuia sa o încuviințeze, adică să voteze că e de acord cu ea. 

În ședința comună a Senatului și Camerei Deputaților din 20.05.2020, cu toate că hotărârea de Guvern prevedea multe măsuri, niciunul dintre liderii grupurilor parlamentare nu a vorbit de vreuna dintre măsurile prevăzute în aceasta. 

Discursul în plen a fost ca și când se dezbătea o moțiune de cenzură împotriva Guvernului, nu s-a legat nimeni de nicio măsură, toți dădeau în Guvern referindu-se la orice activitate a Guvernului, dar nu s-a pronunțat nimeni cu privire la conținutul hotărârii de Guvern și măsurile care se impuneau, pentru ca la final să spună că vor vota pentru, pentru binele nostru, normal, al cetățenilor. 

Aici puteți vedea ședința plenului comun al celor două camere ale Parlamentului pentru încuviințarea stării de alertă: https://www.youtube.com/watch?v=COgouxp_YBk

HOTĂRÂRILE DE GUVERN PENTRU PRELUNGIREA STĂRII DE ALERTĂ 

toate au fost emise sub pretextul că sunt pentru binele nostru. Însă, am sesizat toți că nu au ajutat cu nimic în combaterea transmiterii virusului (el și-a făcut de cap în continuare), însă viața noastră a tuturor a fond profund afectată prin instituirea acestor măsuri. 

Revăzând cum s-au luat deciziile de către puterile în stat sub sloganul pentru binele cetățenilor, SĂ REVENIM ÎN ZILELE NOASTRE. 

Faimosul CERTIFICAT VERDE care a fost PUS ÎN PRACTICĂ DE GUVERN ÎNCĂ DIN 10.05.2021 când s-au introdus în HG primele măsuri care condiționau posibilitatea exercitării unor  activități de prezentarea unei dovezi care să ateste testarea, vacc sau trecerea prin boală. 

Se invocă același slogan ”PENTRU BINELE CETĂȚENILOR” care, așa cum am prezentat anterior, nu ne-a adus nimic bun atunci când a fost folosit pentru adoptarea unor acte normative fie ele legi, hotărâri de Guvern sau ordine de ministru. 

Prin introducerea acestui certificat pentru a ne condiționa activitățile noastre zilnice (care se reflectă în diverse drepturi și libertăți care ar trebui să fie garantate de către stat) se pretinde că ni se vrea binele, că se va combate pandemia. 

Însă, hai să vedem dacă trecutul ne-a demonstrat asta. 

La nivelul României, cu toate că a fost introdus prin HG uri încă din luna mai 2021, nu s-a combătut nimic, virusul tot aici este și și-a făcut de cap, nu a fost deloc preântâmpinat valul 4. Ba, din contră, situația epidemiologică la nivelul României a fost mai rea decât cea din celelalte țări din UE. 

Cu toate că de la finalul lunii septembrie 2021 s-au introdus numeroase măsuri prin HG uri care prevedeau condiționarea activităților cetățenilor de prezentarea certificatului verde, intensitatea valului 4 a crescut, crescând și numărul de cazuri și numărul de decese. 

Cu toate că acest certificat s-a introdus la nivelul statelor UE încă de la 01 iulie 2021 sub pretextul combaterii transmiterii virusului intre statele Uniunii Europene, constatăm că nu s-a stopat transmiterea virusului între statele UE, valul 4 apărând în toate statele UE, iar intensitatea acestuia a fost ridicată în toate statele. 

Constatăm că, în fapt, acest certificat nu reprezintă un instrument pentru combaterea transmiterii virusului. 
În fapt, el a reprezentat un instrument de segregație a cetățenilor în diverse categorii și o presiune asupra cetățenilor pentru a se vaccina. 

Ni se spune că vaccinarea este pentru binele nostru și că vaccinarea este singura soluție pentru combaterea pandemiei. 

Însă, tot timpul ne-a demonstrat că, cu toate că vaccinurile sunt disponibile de la 01 ianuarie 2021 situația la nivel global este mai grava decât in anul 2020, in niciun caz nu s-a rezolvat nimic. 

Astfel: 

- Conform situației la 29 dec 2020, in anul 2020: la nivel mondial erau 76.103.424 persoane confirmate si 1.694.717 decese (https://stirioficiale.ro/.../buletin-de-presa-30...
- Conform situatiei la 06.11.2021, in anul 2020 și 2021: la nivel mondial erau 247.234.433 persoane confirmate si 5.007.540 decese (https://stirioficiale.ro/.../buletin-de-presa-6-noiembrie...
DECI, in anul 2021, an în care vaccinurile au fost disponibile avem (și anul nu s-a încheiat), la nivel mondial: 
- 171.131.009 persoane confirmate față de 76.103.424 persoane confirmate în anul 2020 când nu erau vaccinuri; 
- 3.312.823 decese față de 1.694.717 decese în anul 2020 când nu erau vaccinuri. 
În România: 
- Conform situației la 29 dec 2020, in anul 2020: erau 627.941 persoane confirmate si 15.596 decese (https://stirioficiale.ro/.../buletin-de-presa-30...
- Conform situatiei la 06.11.2021, in anul 2020 și 2021: erau 1.701.589 persoane confirmate si 50.482 decese (https://stirioficiale.ro/.../buletin-de-presa-6-noiembrie...
 
Deci, în România avem: 

- 1.082.648 persoane confirmate în anul 2021 (an în care au fost disponibile vaccinuri și s-au administrat) față de 627.941 persoane confirmate în anul 2020 (an în care nu erau disponibile vaccinuri); 

- 34.886 decese în anul 2021 (an în care au fost disponibile vaccinuri și s-au administrat) față de 15.596 în anul 2020 (an în care nu erau disponibile vaccinuri). 

În concluzie, timpul ne-a demonstrat că vaccinarea nu este soluția. 

Și nu, nu se poate invoca gradul mai mare sau mai mic al vaccinării în fiecare țară pentru că situația la nivel mondial este aceeași: a crescut și numărul de cazuri și numărul de decese. 

Mai mult, constatăm că și țările cu un grad mult ridicat al vaccinării se confruntă cu aceleași probleme și au avut un val 4 cu o intensitate mare. 

Nu, nu se poate invoca nici apariția de noi tulpini ale virusului pentru că ni se spune că vaccinurile sunt eficiente pentru orice tulpină apărută. 

DREPT URMARE, INSISTENȚA ÎN IMPUNEREA UNEI VACCINĂRI FORȚATE INDIRECTE PRIN INTRODUCEREA CERTIFICATULUI VERDE NU ESTE PENTRU BINELE NOSTRU PENTRU CĂ TIMPUL NE-A DEMONSTRAT CĂ ACESTA NU ARE NICIUN EFECT ÎN COMBATEREA TRANSMITERII PANDEMIEI (acesta fiind scopul care ni se invocă: combaterea pandemiei, combaterea transmiterii virusului și sănătatea publică). 
O avea sau nu vreun rol la nivel individual vaccinul, probabil, după cum îți este norocul. 
Însă, la nivel general, al întregii societăți, timpul și statisticile ne-au demonstrat că vaccinarea nu are un impact general. 

Drept urmare, nu se poate impune o vaccinare obligatorie, chiar dacă ea este introdusă în mod mascat, indirect, prin intermediul certificatului verde. 

Mai mult, constatăm că certificatul verde a afectat întreaga economie și poate să conducă la un faliment în lanț a unui număr extrem de mare de societăți care va atrage pierderea unui număr mare de locuri de muncă și imposibilitatea obținerii veniturilor zilnice pentru un număr semnificativ de cetățeni. 

LEGIFERAREA CERTIFICATULUI VERDE LA NIVELUL ROMÂNIEI

Așa cum am arătat anterior, certificatul verde nu are niciun efect în combaterea transmiterii virusului. 
Totodată, constatăm că acest certificat reprezintă numai un instrument de represiune din partea statului. 
Mai mult, acest certificat împarte populația în diverse categorii de cetățeni. Până acum am avut: 

- Vaccinații; 
- Testații pozitiv cu test RT-PCT; 
- Negativii la testul RT-PCR sau la testul antigen rapid; 
- Restul lumii, catalogați fără nicio justificare, drept antivacciniști în discursul public al reprezentanților autorităților publice. 
Tot în discursul public, reprezentanții autorităților publice și politicienii au încercat să prezinte persoanele care nu s-au vaccinat ca fiind leproșii societății și să încerce să dea vina pe ele că din acest motiv nu se stopează pandemia și ”mor oameni”. 

Fapt total în neconformitate cu realitatea, dovedit de trecerea timpului și de statistici. 

Mai mult decât atât, în mod permanent, s-a încercat o instigare a persoanelor vaccinate împotriva persoanelor nevaccinate, prin prezentarea cetățenilor vaccinați ca fiind ”cetățenii buni” care merită să aibă drepturi și libertăți și mai multe drepturi și libertăți decât persoanele nevaccinate care erau ”cetățenii răi”.

Persoanele care s-au vaccinat cu un caracter mai slab au preluat sloganul reprezentanților autorităților publice, au început să atace persoanele nevaccinate și în mod normal, instinctiv, a apărut și reacția negativă din partea persoanelor nevaccinate cu un caracter mai slab împotriva persoanelor vaccinate. 

Asistăm astfel la o luptă tacită și o ură provocată de ”stat” între parte din persoanele vaccinate și parte din persoanele nevaccinate, precum și la o împărțire a populației în cele 4 categorii menționate anterior. 
Această stare de anormalitate și ură a fost menținută și de politicieni și de partidele politice. 

Am avut coaliția de guvernare formată din PNL + USR + UDMR care au implementat certificatul verde, au susținut împărțirea populației în categorii, crearea și menținerea urii între categoriile de cetățeni pe care le-au creat. 
Așa-zisa opoziție formată din PSD și AUR, în timp, a avut o atitudine schimbătoare și adaptată la necesitățile propriului interes politic, pentru menținerea sau câștigarea de capital electoral. 

În timp, PSD și-a schimbat și nuanțat poziția în funcție de propriul interes politic, iar AUR  a ajuns ca de ceva timp să aibă o poziție constantă că este împotriva certificatului verde (constatând că schimbarea de poziție nu îi avantajează în ochii electoratului și, probabil, fiind mai deschiși la discuții cu cetățenii constatând că există o problemă reală generată în societate de introducerea acestui certificat). 
 
CE SE ÎMTÂMPLĂ ÎN PREZENT? 

Știm toți că decizia de a se introduce certificatul verde pe teritoriul României nu s-a luat în România, ea fiind impusă din afara țării. Fapt recunoscut de altfel, și în discursul public de către reprezentanții autorităților publice și ai partidelor politice care ne spun: ”da , dar să vedem și ce fac alte țări”. 

În mod normal, uitându-se la ce s-a întâmplat în alte țări și care a fost impactul negativ asupra situației epidemiologice, sociale si relațiilor interumane, ar fi trebuit să spună toți un NU hotărât implementării certificatului verde la nivel național. 

Asta, cu atât mai mult cu cât susținerile că UE a zis nu au niciun temei, deoarece UE nu are competențe să legifereze și nici să impună statelor ce măsuri să ia în domeniul sănătății pe teritoriul lor. 

Poziția PNL ca partid care a implementat certificatul verde la nivel național prin HG uri, în mod nelegal, neexistând o lege în acest sens, a fost constantă: pro certificat verde. 

În schimb, PSD - partidul de opoziție, după depunerea moțiunii de cenzură, cât timp a considerat că există un risc de alegeri anticipate, a jonglat cu poziția față de votarea sau nu a legii prin care se introduce certificatul verde în România. 

Inițial, PSD a zis că NU este de acord cu introducerea certificatului verde, ulterior a zis că ar cam fi cu niște modificări, după care a revenit și nu a votat în Senat (se întrevedeau alegeri anticipate, aveau nevoie de votul cetățenilor și era necesar să-și dovedească importanța în activitatea de legiferare pentru că apele erau cam tulburi prin coaliția de guvernare destrămată și nu prea – pentru că după introducerea moțiunii de cenzură, amendamentul la proiectul de lege pentru adoptarea OUG nr. 68/2021 prin care se prevede că CNSU poate să propună prezentarea certificatului verde de orice cetățean pentru a desfășura orice activitate a fost introdus în Senat de PNL+USR+UDMR). 

După ce și-a demonstrat forța în Parlament pentru luarea deciziilor pe proiectele de lege (unele decise în afara țării), în contextul actual, pe fondul creșterii popularității PSD și AUR în sondaje și scăderea popularității USR și PNL în sondaje, PSD  a putut să ridice pretenții de intrare la guvernare pentru că alegerile anticipate pentru PNL și USR ar fi reprezentat pierderea mandatelor actuale în parlament. 

Așa că am ajuns în situația în care cele două partide mari, cu tradiție, aflate în opoziție: ”ciuma roșie” PSD și ”ciuma galbenă” PNL care ani de zile ne-au dezbinat și au făcut să se destrame familii și prietenii pe manipularea publică care se făcea de cele două partide care ni se prezentau ca doi luptători desăvârșiți care sar unul la gâtul celuilalt, SĂ SE UNEASCĂ ȘI SĂ VREA SĂ GUVERNEZE ÎMPREUNĂ PENTRU BINELE NOSTRU AL TUTUROR, că doar ”mor oameni” (alt slogan care ni se servește de ani de zile).  

Dar, dacă ne uităm în urmă (e suficient să ne uităm la cele două ședințe ale Parlamentului ale căror link-uri le-am pus mai sus) observăm că așa-zișii opozanți au votat de fiecare dată legi importante care ne-au afectat pe otți, în același sens, pentru binele nostru, al tuturor, bine de care nu am beneficiat și nici nu s-a arătat. 

Acum, după marea îmbrățișare PSD și PNL constatăm că poziție PSD se schimbă iarăși în privința certificatului verde: îl va vota. Normal, cu câteva amendamente prin care se vor împărți cetățenii în și mai multe categorii (probabil se va introduce și o categorie care are anticorpi și probabil se va prevedea și suportarea din fondurile publice - adică de noi toți – a efectuării a 2-3 teste gratuite pe lună). 

Aceste declarații par mai mult un semnal public că se vor ține de cuvânt în privința negocierilor care au avut loc: voi ajungeți la guvernare, dar în schimb veți vota ceea ce vi se cere. Una dintre cerințe este votarea certificatului verde. 
Bineînțeles, ieșim public și declarăm asta ca să vedeți că nu ne vom întoarce. 

Observăm, astfel, că tot acest joc de scenă cu moțiunea de cenzură și circul creat a fost numai pentru atingerea scopurilor personale ale unor partide, ajungerea la guvernare și implicit la fondurile publice. 

Tot acest circ pe care l-au urmărit cetățenii cu sufletul la gură nu are nicio legătură cu binele nostru. 
Are legătură numai cu binele lor. 

Însă, ni se vor servi în continuare sloganurile ”PENTRU BINELE CETĂȚENILOR”, CĂ ”MOR OAMENI”.

Pentru a își atinge scopul și a ni se împacheta frumos binele care ni se va servi se lucrează intens. 

Observăm tot felul de avize și opinii care apar în spațiul public prin care ni se spune că nu prea este constituțională introducerea certificatului verde, dar dacă s-ar mai remedia pici-picolo ar cam fi. 

Practic, se pregătește terenul pentru introducerea a 2-3 amendamente, astfel încât să ni se servească soluția salvatoare finală că legea trebuie votată cu câteva amendamente și certificatul verde poate fi introdus prin lege pentru că totul este constituțional așa. 

ÎNSĂ, PROBLEMA DE FOND RĂMÂNE: SCOPUL DECLARAT AL INTRODUCERII CERTIFICATULUI NU VA FI ATINS. NE-A DOVEDIT-O ANUL 2021: Certificatul nu combate pandemia și nici nu ajută în vreun fel la sănătatea publică generală. 

INTRODUCEREA CERTFICATULUI VERDE ESTE NECONSTITUTIONALA PENTRU CĂ: 

- Nu este necesară și nu se impune pentru sănătatea publică (nu ajută cu nimic în combaterea pandemiei); 
- NU ESTE VORBA DE OR RESTRÂNGERE DE DREPTURI, CI DE O ANULARE A DREPTURILOR (dacă veți fi atenți prin opiniile și avizele emise, ultima condiție de la art 53 alin 2 din Constituție – ”să nu aducă atingere existenței dreptului sau a libertății” - nici nu este enumerată). 
ÎNSĂ, ODATĂ CU INTRODUCEREA LUI, PE LÂNGĂ PIERDEREA MULTOR DREPTURI ȘI LIBERTĂȚI ALE TUTUROR, MULȚI CETĂȚENI ÎȘI VOR PIERDE LOCURILE DE MUNCĂ. 

ÎN CONCLUZIE, INTRODUCEREA PRIN LEGE ”PENTRU BINELE CETĂȚENILOR”  A CERTIFICATULUI VERDE NU A AVUT ȘI NU VA AVEA NICIO LEGĂTURĂ CU ”BINELE NOSTRU” ȘI NICI NU VOR MAI ”MURI OAMENI”.
 
(pentru că cu toate că din luna octombrie  2021 certificatul verde a fost introdus cam peste tot, oamenii tot au murit cu sutele pe zi. Așa că virusul își vede de ale lui și nu e speriat de niciun certificat). 

DACĂ AȚI ÎNȚELES ASTA ESTE CAZUL SĂ LE-O SPUNEM ÎNAINTE DE A APROBA VREUN PROGRAM DE GUVERNARE SAU VREO LEGE ÎN ACEST SENS. 

SPUNEȚI-LE-O ÎN TOATE MODALITĂȚILE LEGALE POSIBILE: telefoane, e-mailuri, sms -uri, adrese scrise înregistrate la sediul partidelor, adrese scrise la grupurile parlamentare, manifestații publice, etc. 
Nu ne-am opus și nu le-am spus-o când au votat Legea nr. 55/2020 și vedeți cu câte probleme ne confruntăm de 1 an și jumătate. 

AU VOTAT LEGEA NR 55/2020 ”PENTRU BINELE NOSTRU” ȘI VEDEȚI CUM PUNEREA ÎN PRACTICĂ DE CĂTRE GUVERN A ACESTEI LEGI NE-A AFECTAT PE FIECARE.

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews