ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Evenimentul Zilei își va înceta apariția în variantă tipărită la 1 ianuarie 2020, după 28 de ani. Proprietarul, jurnalistul Dan Andronic, a subliniat, într-o postare pe Facebook, că un ziar reprezintă o afacere care supraviețuiește doar dacă cineva dă bani, iar această decizie a fost luată pentru a nu mai „sifona” veniturile din online și evenimente pentru a subvenționa printul, potrivit news.ro.

EvZ, care a fost fondat în 1992 de Mihai Cârciog, Cornel Nistorescu și Ion Cristoiu, va continua să funcționeze online. 

Vor apărea în continuare la chioșcuri revistele Capital și Evenimentul Istoric, iar Andronic a precizat că se va concentra pe EvZ TV, EvZ Premium și pe scris cărți.
 
„Ca să pun punct comentariilor legate de încetarea apariției EvZ pe hârtie, vreau să pun o singură întrebare celor care tot comentează: Aveai cumva abonament/ Cumpărai zilnic? Nu știu dacă știți, dar un ziar, în lumea întreagă, este o afacere care supraviețuiește doar dacă cineva dă bani. Un om sau Statul. La noi nu merg nici una”, a scris Andronic joi, pe Facebook.

 „Statul nu subvenționează presa scrisă, iar oamenii nu cumpără ziare și reviste săptămânale. Merg foarte bine revistele cu apariție lunară, dar mi-a luat ceva până am descoperit asta. Decizia mea a fost legată de refuzul de a mai «sifona» veniturile din online și evenimente pentru a subvenționa cotidian EvZ print. Vor apărea în continuare la chioșcuri revistele Capital și Evenimentul Istoric. Iar noi ne apucăm de EvZ TV, EvZ Premium și scris cărți”, a explicat Andronic.

Tirajul Evenimentul Zilei a scăzut constant în ultimii ani, ajungând ca zilnic să fie vândute aproximativ 7.000 de exemplare. Structura redacțiilor nu se modifică, iar în companie vor rămâne toți ziariștii, a mai anunțat Andronic.

„Tot de la 1 ianuarie, cel mai probabil vom anunța o alianță strategică cu un alt grup de media, cu produse complementare puternice. Vom deveni cel mai mare grup de media online, cu 19 milioane de cititori unici pe lună, cu vânzări de publicitate și promovare reciprocă”.