ACTUALIZARE 17.03/19:20 Rețeaua „Regina Maria” a trimis pe adresa redacției un drept la replică, pe care îl publicăm integral.
 
„În această perioadă dificilă, în care principalele recomandări sunt calmul și responsabilitatea, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este subiectul propagării unui caz ce generalizează o situație izolată, în detrimentul moralului și stării de sănătate a populației. Încercările noastre de a contacta pacientul și de a-i oferi de la explicații și scuze până la alternative, au fost respinse în favoarea unor postări publice care generalizau situația până la nivelul de alarmare a pacienților, nu doar dezinformarea lor. 

Aceste momente încărcate de presiune și anxietate la toate nivelurile au determinat într-adevăr o atitudine nepotrivită din partea medicului și ne-am afirmat delimitarea de aceasta atitudine, până la întreruperea colaborării cu medicii care manifestă lipsa de empatie și o comunicare ce nu respectă valorile noastre.

În continuare, facem apel la responsabilitate și la comunicare, rămânem la dispoziția pacienților noștri pentru rezolvarea directă și imediată a posibilelor cazuri de comunicare incorectă sau incompletă care țin fie de motive determinate de actualul context în permanentă schimbare, fie de rapiditatea cu care luăm măsuri impuse de situația răspândirii infecției cu noul coronavirus."

ȘTIREA INIȚIALĂ

Jurnalistul Dan Andronic, director general al publicației Evenimentul Zilei, a postat pe pagina sa de Facebook, alături de Monica Andronic, povestea acesteia din urmă, care a mers la un spital privat, având simptome care seamănă cu cele de coronavirus. Medicul la care era programată a refuzat să o consulte, expediind-o la spitalul ”Matei Balș”. „Vă dați seama ce haos va fi dacă vom avea cu adevărat nevoie de ajutor medical?”, a comentat Dan Andronic.

Într-o postare pe Facebook, avocatul Monica Andronic povestește cum a fost tratată, marți seară, când s-a dus la un consult la Policlinica Regina Maria Floreasca.
 
Redăm postarea Monicăi Andronic

Experiență năucitoare în această seară la Policlinica Regina Maria Floreasca: de câteva zile am simptome asociate unei viroze/răceli/gripe (sau ce-o fi, că diagnostic n-am). Conștientă pe deplin de realitatea și gradul de împovărare al spitalelor de stat, mă programez la un consult de specialitate (infecțioase) la celebra clinică, privată, telefonic, astăzi, pentru ora 18.00. Mă prezint la recepția clinicii, cu masca pe figură, dau buletinul, mă înregistrez și mă așez frumos în fața cabinetului 15, așteptând să mă cheme dna doctor la care aveam programarea, medic primar boli infecțioase.

După jumătate de oră de așteptare, dna doctor iese senină din cabinet și întreabă pe hol: cine e pacientul de la 18.00?

Mă ridic și spun că eu.

Dânsa replică: nu vă mai pot vedea, nu v-am văzut în sistem, am chemat oricum pacienții următori mai devreme, și apropo, ce simptome aveți?

Eu, năucită: mă doare în gât, tușesc, am dureri de….

Dânsa: mda, eu nu văd pacienți cu simptome respiratorii, mergeți la Balș….

Și a plecat în alt cabinet…menționându-mi, cum traversa holul, să stau liniștită, că nu o să mi se încaseze contravaloarea consultației!

Dragă REȚEAUA PRIVATĂ DE SĂNĂTATE REGINA MARIA, acest comportament din partea unui medic care practică actul medical în cabinetele voastre poate fi catalogat ca unul de malpraxis!

P.s. Numele medicului care a refuzat să consulte un pacient programat : Rodica Hodrea, medic primar boli infecțioase”.