ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Forumul Economic Mondial al lui Klaus Schwab a declarat că oamenii nu mai au dreptul de a deține o mașină proprie și că pot, în schimb, „să meargă pe jos sau să împartă cursele”. Adică să meargă cu „ia-mă, nene” iar când toate mașinile vor fi electrice și teleghidate de la centru să se întrebe și „unde mă duci?”... Potrivit Forumului Economic Mondial, mult prea mulți oameni dețin vehicule proprii, iar această situație trebuie corectată prin eliminarea acestora de pe piață, scrie NewsPunch. Amintim că și la noi o foarte inteligentă fiică de infractor penal devenită peste noapte „ziaristă” afirma că pentru a nu mai merge singură cu mașina și-a luat... șofer. Așa „împarte cursa”, cum zice și Klausică Schwab.

Mii de avioane private zboară în fiecare an la Davos pentru summitul anual al FEM, dar, potrivit lui Klaus Schwab, oamenii obișnuiți nu ar trebui să dețină propria mașină. Într-un document publicat de FEM, elitele de la Davos susțin că utilizarea în comun a mașinilor trebuie să devină parte a unei „abordări circulare" pentru a reduce cererea globală de metale prețioase și combustibili fosili. Elitele globale de la Geneva, Elveția, instruiesc acum tinerii lideri globali din guvernele din întreaga lume că mult prea mulți oameni dețin vehicule private și că acestea trebuie eliminate de pe piață prin creșteri masive ale prețului la benzină.
 
VIDEO:
 
 
Invocând faptul că „mașina sau furgoneta medie din Anglia este condusă doar 4% din timp", FEM susține că acest lucru înseamnă că oamenii din țările dezvoltate, inclusiv din Statele Unite, nu ar trebui să aibă dreptul de a deține o mașină proprie. Oamenii ar trebui să își vândă mașina și să meargă pe jos sau să o împartă, deoarece „Platformele de partajare a mașinilor, cum ar fi Getaround și BlueSG, au profitat deja de această oportunitate pentru a oferi vehicule pentru care se plătește pe oră de utilizare". Și nu este vorba doar de mașini.

Sfârșitul proprietății private este esențial, potrivit FEM, și poate fi aplicat la orice, de la mașini la locuințe private și chiar la principiile de proiectare la nivelul întregului oraș. „Un proces de proiectare care să se concentreze pe satisfacerea nevoii de bază în loc să proiecteze pentru achiziționarea de produse este fundamental pentru această tranziție", stabilește FEM „Aceasta este mentalitatea necesară pentru reproiectarea orașelor în vederea reducerii numărului de vehicule private și a altor utilizări." O parte a „abordării circulare" pare să ducă la creșterea și mai mare a prețurilor deja foarte ridicate ale benzinei.

Într-un articol publicat de FEM, acesta a lansat un apel către legiunea sa de tineri lideri globali, afirmând că prețurile la benzină cu care ne confruntăm în 2022 pur și simplu nu sunt suficient de mari. Ca și cum oamenii obișnuiți nu suferă destul la pompa de benzină, Klaus Schwab susține că prețurile actuale sunt grav „subevaluate". Articolul FEM este complicat și lipsit de sinceritate, dar, în esență, solicită încetarea oricăror și tuturor creditelor fiscale pentru producția de petrol, gaze și cărbune - împreună cu taxe mai mari. Această idee nu este nouă. Practic, este aceeași idee ca și stabilirea prețului combustibililor fosili în funcție de conținutul lor de carbon. Rezultatul ar face ca benzina să devină un lux inaccesibil pentru marea majoritate a populației.
 
Potrivit FEM: 

În primul rând, principalele democrații ar trebui să cadă de acord să pună capăt subevaluării combustibililor fosili, care este principalul factor care împiedică tranziția către o energie curată. Subevaluarea asociată cu producerea și arderea cărbunelui, petrolului și gazelor naturale s-a ridicat la 5,9 trilioane de dolari în 2020, reprezentând costuri economice. Aproape un sfert din aceste pierderi - 1,45 trilioane de dolari - au avut loc în 48 de democrații majore și mai mici.

Principalele democrații din G20 ar trebui să se angajeze în mod colectiv să elimine treptat scutirile de costuri și de taxe pentru producția și consumul de combustibili fosili. De asemenea, acestea ar trebui să introducă treptat o tarifare mai eficientă a combustibililor fosili prin taxe sau permise negociabile pentru a acoperi costurile poluării aerului la nivel local, ale încălzirii globale și ale altor daune economice.Forumul Economic Mondial: "Tranziția la energia verde este esențială atât pentru a aborda schimbările climatice, cât și pentru a crea economii durabile. Iată de ce."

Mai există încă trei prevederi despre care puteți citi pe site-ul FEM, toate acestea ar crește masiv prețul combustibililor fosili în general. FEM justifică acest lucru prin următoarea declarație:

Prin întârzierea tranziției către o energie curată, principalele democrații își fac economiile mai vulnerabile prin dependența continuă de combustibilii fosili. Acțiunea colectivă pentru a promova o tranziție ecologică nu este numai bună pentru climă, ci și esențială pentru protejarea democrației.

Punctul cheie din ultima proclamație a lui Klaus Schwab este faptul că în prezent combustibilii fosili sunt „subevaluați". Desigur, consumatorii americani plătesc în prezent „prețul pieței" pentru acești combustibili. Se pare că „prețul pieței" este prea mic pentru FEM.

Acest lucru ne conduce la marea întrebare. Cât timp - săptămâni, zile, luni - până când vom vedea administrația Biden luând măsuri de reglementare pentru a se conforma acestui edict al FEM?