ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cercetătorii doresc să folosească psihologia pentru a promova vaccinurile, observând cum clienții iau decizii într-un proces de gândire, de simțire și de acțiune.

„Învingerea ezitării privind vaccinul COVID-19, a amânării și a respingerii acestuia” este „cea mai mare provocare de comunicare în materie de marketing din timpul vieții noastre”, se declara recent într-un articol de pe site-ul Forumului Economic Mondial (WEF), potrivit LifeSiteNews.

Articolul a fost redactat de trei profesioniști în marketing: Rohit Deshpandé, profesor de marketing la catedra Sebastian S. Kresge din cadrul Harvard's Business School, Ofer Mintz, de la Sydney's University of Technology și Imram Currim, profesor de marketing la Paul Merage School of Business, Universitatea din California, Irvine.

Grupul a efectuat cercetări cu privire la modul de combatere a ceea ce ei au descris a fi o „problemă de cerere” pentru injecțiile COVID, în care oferta este mai mare decât cererea. Acest lucru i-a determinat să sugereze „crearea și implementarea unor astfel de soluții pentru a informa, convinge și determina anumite segmente de clienți să acționeze, și credem că acest tip de abordare ar putea stimula, de asemenea, eforturile de comunicare privind vaccinul COVID-19”.

Cercetătorii doresc să folosească psihologia pentru a promova vaccinurile, observând modul în care clienții iau decizii în cadrul unui proces de gândire, simțire și acțiune. Întregul proces este replicat atunci când o persoană trebuie să decidă să facă o injecție COVID-19, au declarat autorii.

În timp ce accentul a fost pus pe promovarea celei de-a treia părți a acestui proces - „punerea în practică”, sau evenimentul propriu-zis de vaccinare - grupul a deplâns faptul că mai este nevoie de multă muncă pentru a-i convinge pe cei descriși ca fiind „populațiile care amână, ezită și resping vaccinul”.

Pentru a convinge acest sector al populației, „trebuie să ne concentrăm asupra etapelor 'de gândire' și 'de simțire' din procesul de luare a deciziei”, au declarat experții în marketing.

Trei recomandări „pentru eradicarea ezitării față de vaccinuri”

Cunoaștere și dezinformare
 
Fie prin prozelitism 

Deshpandé, Mintz și Currim au făcut apel la o campanie împotriva „dezinformării” cu privire la vaccinuri, explicând cum trebuie abordat modul în care oamenii gândesc despre vaccin. Observând că mulți dintre cei care ezită în legătură cu injecția cred că aceasta este „pripită, cu efecte secundare subestimate”, grupul a sugerat o politică de confruntare directă a acestor persoane.

„Acest lucru poate fi remediat de liderii locali prin contactarea proactivă și educarea scepticilor prin intermediul mijloacelor de comunicare, cum ar fi apelurile telefonice, corespondența directă, televiziunea, panourile publicitare și canalele digitale.”
 
Ei nu s-au gândit, însă, cum îi vor „confrunta” pe cei care au în familie o persoană tarată pe viață sau chiar decedată în urma reacțiilor adverse la serurile experimentale Covid.
 
Fie prin cenzură 

Însă nici această abordare nu a fost considerată suficientă: „abordări mai ferme” au fost recomandate în lupta împotriva așa-numitei „dezinformări privind vaccinurile, în special pe rețelele de socializare”. Pentru realizarea acestui lucru, ar trebui să se asigure „formări și finanțare” pentru sprijinirea cadrelor medicale sau a grupurilor non-profit.

Războiul sentimentelor

Cei care s-au opus injecției au sentimente puternice împotriva acesteia, au declarat cei trei autori, și, ca atare, „folosirea unor surse de informare în care aceste persoane au încredere ar putea să le îmbunătățească sentimentele față de vaccin”.

În acest context, WEF a enumerat „furnizorii de servicii medicale, liderii politici și religioși”, dar a subliniat și importanța „comunităților”.

Ce se întâmplă, însă, atunci când vedetele pro-vaccinare se îmbolnăvesc post-vaccinare? Nu-i nimic, dacă puterea exemplului nu mai funcționează, poate amenințarea sau șantajul vor da rezultat!
 
Cei trei autori au sugerat o formă de propagare a fricii emoționale care să fie folosită împotriva „scepticilor vaccinării”. „O altă modalitate de a îmbunătăți sentimentele scepticilor față de vaccinuri este de a miza pe teama de a rata ceva, atât din punct de vedere social, cât și economic”, a scris grupul.

Promovarea neîncetată a vaccinului, cu riscul enervării și radicalizării scepticilor

Ultimul pas se referă la disponibilitatea practică a vaccinului, autorii prezentând o serie de sugestii pentru ca acesta să ajungă la populație.
 
Mita, șpaga, coruperea

„Stimulentele pot funcționa”, au scris ei. Mediul de afaceri și statele ar putea lansa un sistem de stimulare pentru vaccinare prin „oferirea de timp liber plătit, produse gratuite și premii la loterie”.

Unele dintre sugestiile WEF au fost deja puse în aplicare în mai multe state. Guvernatorul statului New York, Andrew Cuomo (democrat), a oferit un bilet de loterie gratuit - „vaccinează-te și răzuiește” -, marele premiu fiind de 5 milioane de dolari. Un bilet costă în mod obișnuit 20 de dolari și nu garantează vreun câștig, mic sau mare.

Guvernatorul republican al statului Ohio, Mike DeWine, a oferit locuitorilor din statul său șansa de a câștiga 1 milion de dolari dacă se prezintă pentru o injecție COVID, în timp ce locuitorii din Virginia de Vest sub 35 de ani vor primi un bon de economii de 100 de dolari dacă se vaccinează.

„Credem că aplicarea abordării centrate pe pacient - „think-feel-do” („gândești-simți-faci”) - la problema comunicării pe tema vaccinului COVID-19 va îmbunătăți eforturile de accelerare a imunității de turmă la nivel mondial”, au scris Deshpandé, Mintz și Currim. „Asigurarea unei redeschideri și a unei redresări economice sigure și depășirea acestei provocări semnificative pentru sănătate și economie ar putea depinde de astfel de tactici.”, au conchis cei trei „experți”.
 
Serurile experimentale Covid se află în faza a 3-a de studii clinice până în 2023. Având doar o autorizație provizorie, în virtutea urgenței pandemice, ele au făcut deja numeroase victime care au plătit graba de a se vaccina fie cu sănătatea, fie cu viața. În condițiile în care rațiunea și discernământul sunt ceea ce îl diferențiază pe om de animal, iar consimțământul informat și liber e ceea ce îl diferențiază pe pacient de cobai, cam cât respect pentru demnitatea ființei umane pot avea asemenea „strategi” ai vaccinării prin orice mijloace?