ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală, respectiv McDonalds și KFC, din zona Piața Romană, unde au găsit abateri și s-a oprit temporar activitatea, potrivit știripesurse.
 
Potrivit CPCMB, acțiunile de control au avut loc la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală: McDonalds și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.

În urma neregulilor descoperite, s-au aplicat amenzi în valoare de 15.000 lei dar și oprirea temporară a funcționării acestora până când vor exista remedieri ale neregulilor constatate de comisarii CPCMB, precum cele legate de igienă: prezența impurităților la nivelul agregatelor frigorifice, praf, vopsea exfoliată și rugină. Și de asemenea și unele de natură comercială: Declararea unor gramaje mai mari comparativ cu porția servită, lipsa mențiunii asupra ingredientelor cu potențial alergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat, lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor.

Controalele au fost la fast-food-uri din București, zona Piața Romană. ”Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, informează sursa citată.