ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Distopia tehnocrației este cu un pas mai aproape de realizare în UE, constând în urmărirea omniprezentă a fiecărui vehicul care transportă călători dintr-un punct în altul, transmite Technocracy News. În mod similar cu aparatele similare care înregistrează datele și conversațiile piloților, utilizate în avioane, aceste cutii negre din vehicule au o funcție și mai avansată, fiind conectate permanent la autoritățile centrale de control. Nu ți-ai plătit factura la utilități? Este posibil ca mașina ta să nu pornească. Ce să mai vorbim despre ascultatul LIVE. Deși autorii dispoziției ne-au asigurat că acest lucru nu se va întâmpla... În plus, în cazul în care te grăbești undeva sau nu ai fost cuminte, de la stația mamă ți se va putea în viitor încetini viteza autovehiculului până la oprirea lui automată. Sau, dacă nu ți-a ieșit bine testul Covid poate ți se vor bloca și portierele și, dacă ai o jucărie electrică, vei fi teleghidat până la primul lagăr din apropiere.

Din 6 iulie, toate vehiculele noi vândute în UE vor avea în mod obligatoriu montate cutii negre care vor înregistra date tehnice și vor fi accesibile autorităților, pregătind introducerea tehnologiei de limitare a vitezei bazată pe supraveghere.

Deși, deocamdată, șoferii pot opta să nu utilizeze funcția, apărătorii dreptului la confidențialitate se tem că tehnologia va deveni obligatorie odată ce va fi implementată adecvat.

În 2019, Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC) a anunțat că 6 iulie va fi marcată ca ziua în care toți producătorii de automobile vor fi obligați să doteze modelele noi de vehicule cu un sistem care ține evidența datelor tehnice.

Printre datele înregistrate vor fi incluse „viteza vehiculului, frânarea, unghiul volanului, înclinația acestuia pe șosea și dacă diferitele sisteme de siguranță ale vehiculului sunt în funcțiune, începând cu centurile de siguranță”.

Deși companiile de asigurări nu vor avea acces imediat la ele, aceste date vor fi disponibile pentru oamenii legii.

Autoritățile susțin că datele vor fi „anonimizate”, ceea ce înseamnă că informațiile nu pot fi folosite pentru a identifica proprietarul vehiculului, totuși, numai persoanele incredibil de naive pot considera acest lucru plauzibil.

Se așteaptă ca astfel de sisteme să includă, în cele din urmă, tehnologii de limitare a vitezei.

După cum explică Didi Rankovic de la Reclaim the Net, cea mai comună metodă de tehnologie de limitare a vitezei este Intelligent Speed Assistant (ISA) (Asistentul inteligent de viteză).

„ISA funcționează numai folosind date GPS, camere pentru recunoașterea semnelor de trafic montate în partea din față a mașinii sau o combinație dintre cele două. Un limitator de viteză afectează puterea motorului și, în acest mod, scade viteza.”

„Așa cum sugerează și numele, limitatoarele de viteză sunt concepute pentru a împiedica șoferii să depășească anumite limite de viteză și afișează avertismente audio, vizuale și tactile până când șoferii «se supun» și încetinesc”.

De zeci de ani, guvernele fac eforturi ca toate mașinile să fie dotate cu cutii negre care înregistrează datele despre locație.

Scenariul distopic final presupune ca poliției să i se acorde puterea de a utiliza tehnologii similare pentru a dezactiva complet capacitatea de funcționare a unui vehicul dacă se consideră că șoferul a comis o infracțiune.

Aceasta nu este necesar să fie o infracțiune penală, dacă sistemul bazat pe urmărirea unui scord de credit social continuă să devină mai invaziv, va fi folosit în cele din urmă ca o formă de pedeapsă pentru orice, de la facturile la utilități neplătite până la comentariile ofensatoare postate pe rețelele de socializare.

Măsura „cutiilor negre” este importată de altfel chiar din patria „creditelor sociale”, China.

Încă din 2018, revista Futurism ne informa că există deja câteva moduri în care guvernul chinez își supraveghează populația:

    Plasarea de senzori de detectare a undelor cerebrale căștile muncitorilor pentru a le urmări stările emoționale.
    Folosirea scanării faciale pentru a se asigura că fiecare elev este atent în clasă - în plus intrarea în școală pe baza scanării biometrice.
    Descurajarea traversării neregulamentare a străzii prin intermediul unui sistem sofisticat de scanare facială biometrică, care poate rușina în mod public indivizii și îi poate evalua ca parte a unui sistem mai mare de credit social.

Și acum, putem adăuga încă un element pe listă. Începând de anul viitor, China va solicita ca toate mașinile nou înmatriculate să fie echipate obligatoriu cu cipuri RFID cu grad ridicat de urmărire, relata Wall Street Journal în iunie 2018.

„Prin lege, prin ordonanță de guvern, românii sunt obligați să se încadreze într-un plan de urmărire și supraveghere la nivel național și mondial, proiect care le răpește de fapt oamenilor libertatea. Românilor li se cere să-și pună pe pașapoartele, permisele auto și orice alt act personal cipul biometric ce conține amprenta digitală, imaginea facială și toate datele personale. Poate pentru mulți dintre dumneavoastră acest cip pare un lucru nesemnificativ, dar în spatele acestui sistem de însemnare a oamenilor, de codare și stocare a datelor de identificare se ascunde o intreagă dictatură, un întreg plan demonic, prin care de bună voie îți vinzi sufletul diavolului. Însemnarea oamenilor, ca pe vite, este primul pas al unor alte măsuri luate pentru controlul absolut al ființei umane.” - avertiza Părintele Justin Pârvu într-un interviu din ianuarie 2009.