ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!


Miliardarul de extremă stânga George Soroș a promis să „stârpească” definitiv micile publicații independente prin intermediul noii sale întreprinderi media, multimilionară în dolari, „Good Information, Inc.”, scrie enVolve.

Potrivit lui Soroș, compania media va acționa ca „un incubator civic angajat să investească în soluții imediate care să contracareze „dezinformarea” și să crească fluxul de „informații bune” online. Conform Axios, publicația de „știri oficiale” online este finanțată de cofondatorul LinkedIn Reid Hoffman, de Soroș, precum și de investitorii Big Tech Ken și Jen Duda și Incite Ventures.

Potrivit mai multor surse, Tara McGowan, o fostă strategă de stânga care a lucrat la campaniile lui Barack Obama și Hillary Clinton din 2012 și 2016 - și care a condus o organizație non-profit progresistă numită ACRONYM, care a cheltuit 100 de milioane de dolari pe o campanie publicitară digitală vizând înfrângerea lui Donald Trump în 2020 - a fost numită la conducerea acestei întreprinderi.

ACRONYM a fost un investitor important în Shadow (UMBRA), organizația care a manipulat rezultatele „caucus”-urilor (adunărilor electorale) din Iowa încă de la începutul alegerilor primare democrate, afectând candidatura senatorului de Vermont Bernie Sanders. O altă afacere a acesteia, Courier Newsroom, va fi vândută către Good Information pentru o sumă nedeclarată; McGowan s-ar fi retras din afacere.

În mod ironic, Courier Newsroom a fost în repetate rânduri calificat drept sursă de dezinformare, inclusiv de către NewsGuard - un alt jucător important în războiul „dezinformării” - chiar în paginile cotidianului Washington Post.

„Courier Newsroom este o afacere politică clandestină”, a scris Gabby Deutch de la NewsGuard, care a descris-o ca fiind „o formă diferită, mai tehnologizată de dezinformare politică”.

Courier și Acronym „exploatează pierderea generalizată a jurnalismului local pentru a crea și disemina ceva de care chiar nu avem nevoie: propagandă partizană hiperlocală”, a adăugat Deutch într-un articol din februarie 2020.

Nimic din toate acestea nu a împiedicat-o pe McGowan să vorbească cu entuziasm despre noua sa afacere ca despre ceva care va repara „ecosistemul informațional stricat și dezbinator în care ne aflăm astăzi” și care reprezintă „o provocare pentru democrația americană”.
„Cred în continuare că este necesar să câștigăm alegerile pentru a ne păstra democrația”, a adăugat ea. „Dar criza informațională este mai mare decât politica - și necesită soluții dincolo de aceasta.”

Pentru a dovedi că noua sa organizație nu va fi o operațiune hiperpartizană a democraților, McGowan a citat The Bulwark, „un site de știri de centru-dreapta fondat în opoziție față de Trumpism”, ca exemplu de organ de presă conservator pe care Good Information l-ar putea susține. Ceea ce nu s-a spus este că cei de la The Bulwark sunt „conservatori” doar cu numele, iar ura lor obsesivă față de Trump îi face să susțină aproape orice democrat care candidează pentru orice funcție în SUA.

Comitetul consultativ al noii companii prezintă o poveste similară, fiind format în principal din activiști democrați care pledează pentru cenzură. Un nume care iese în evidență este cel al lui Nandini Jammi, care a făcut parte anterior din grupul de presiune Sleeping Giants și care și-a lansat apoi propria organizație, numită Check My Ads. Modul de operare al lui Jammi este de a contacta agenții de publicitate și serviciile folosite de persoanele cu care nu este de acord și de a le numi rasiste.
 
Toate acestea, însă, pălesc în comparație cu fondatorul principal al noii întreprinderi. Și anume, Hoffman și-a cerut scuze public în decembrie 2018 pentru că a finanțat New Knowledge, un grup tehnologic democrat care a consiliat Comisia de informații a Senatului cu privire la „amestecul rusesc” în alegerile din SUA.

Asta pentru că New Knowledge a recunoscut că a desfășurat o campanie cu steag fals folosind conturi false „rusești” pe social media, cu postări generate automat, pentru a face să fie ales un democrat la alegerile speciale pentru Senat din Alabama cu un an înainte.

Din nou, singura ingerință reală în alegerile din SUA de către „roboții ruși” s-a dovedit a fi un steag fals al unei companii tehnologice conduse de democrați. De atunci, New Knowledge și-a schimbat numele, în timp ce agenții săi au trecut la fapte mai mari și mai „bune” - cum ar fi Stanford Internet Observatory, un alt jucător important în materie de „dezinformare”.

Soroș, desigur, este renumit pentru că finanțează cu generozitate candidații și cauzele democrate, de la susținerea guvernatorului Californiei, Gavin Newsom, împotriva recentei inițiative de revocare, până la direcționarea unor sume uriașe către alegerile locale pentru procurorii districtuali din marile orașe și districte din SUA în ultimii ani.

Mai nou, se axează pe condamnarea „informațiilor false și înșelătoare” care ar prolifera în mediul online, cu scopul de a instaura o singură sursă de „știri oficiale”.
 
În România, activitatea Rețelei Soros a fost analizată de unul dintre cele mai prestigioase think-thank-uri americane, The Capital Research Group,care  a realizat un documentar amplu despre prezența și influența miliardarului ungro-american cu rădăcini evreiești. Început la finalul lui Decembrie trecut, sub deviza „Amăgire și Dezorientare”, serialul se intitulează „Fantomele românești ale lui George Soroș” și are șase părți. ActiveNews a scris despre acestea AICI. De asemenea, și România Liberă a realizat o sinteză interesantă intitulată Cum a fost acaparată România de rețeaua lui Soros.
 
 

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews