Legislatorii din statul Wyoming au început procesul de introducere a unei legislații care vizează eliminarea treptată a vehiculelor electrice până în 2035. Senatorul de stat Jim Anderson a explicat: „dacă nu vă plac mașinile noastre pe benzină, atunci nici nouă nu ne plac mașinile voastre electrice", scrie Breitbart.

Legislativul din Wyoming se dezbate o rezoluție menită să elimine treptat vânzarea de vehicule electrice (EV) noi în stat până în 2035. Senatorul Jim Anderson, republican din Casper, este sponsorul rezoluției, intitulată „Eliminarea treptată a vânzărilor de vehicule electrice noi până în 2035", și este văzută ca un răspuns la legile adoptate de alte state care urmăresc eliminarea treptată a vehiculelor pe bază de gaz.

Senatorul Anderson susține că scopul propunerii este de a se opune restricțiilor impuse de stat în ceea ce privește vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie internă, cum ar fi cele din California și New York. El susține că legislativul ar declara: „dacă nu vă plac mașinile noastre pe benzină, atunci nu ne plac nici mașinile voastre electrice". Rezoluția subliniază valoarea producției de petrol și gaze pentru Wyoming, numind-o una dintre „industriile mândre și apreciate" ale statului, care a contribuit semnificativ la economia statului de-a lungul anilor, creând „nenumărate locuri de muncă" și venituri. De asemenea, se recunoaște că vehiculele pe gaz ajută întreprinderile și industriile statului să transporte produse și materiale în întreaga țară.

Rezoluția își exprimă îngrijorarea cu privire la lipsa infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice de stat, susținând că acest lucru ar împiedica utilizarea pe scară largă a vehiculelor electrice și ar face ca utilizarea acestora să fie „nepractică". Rezoluția menționează mai multe alte probleme, pe lângă absența infrastructurii. Potrivit unui studiu din 2021 al Agenției Internaționale pentru Energie (AIE), o organizație interguvernamentală cu sediul la Paris, vehiculele electrice au nevoie de șase ori mai multe minerale decât vehiculele standard, inclusiv minerale vitale precum cuprul, litiul, nichelul, cobaltul, grafitul, zincul și pământurile rare. Acest lucru ridică semne de întrebare cu privire la aprovizionarea critică cu minerale din Statele Unite, în ceea ce privește capacitatea de a satisface cererea crescută din partea producătorilor de VE, precum și cu privire la potențiala problemă a deșeurilor asociată cu eliminarea bateriilor VE folosite.

„Mineralele critice utilizate în bateriile electrice nu sunt ușor de reciclat sau de aruncat, ceea ce înseamnă că depozitele municipale de deșeuri din Wyoming și din alte părți vor trebui să dezvolte practici pentru a elimina aceste minerale într-un mod sigur și responsabil", se arată în rezoluție. Pentru a elimina complet vehiculele electrice noi până în 2035, rezoluția urmărește să încurajeze întreprinderile și rezidenții din Wyoming să restricționeze în mod voluntar vânzarea și cumpărarea de vehicule electrice noi. Senatorul Brian Boner, republican din Douglas, care este co-sponsor al rezoluției, a remarcat că interzicerea vehiculelor electrice în Wyoming ar fi doar simbolică, spre deosebire de interzicerea de către California a acestor vehicule. „S-ar putea spune chiar ironic, dar în mod evident este o problemă foarte serioasă care merită o discuție publică", a spus Boner.

Boner a adăugat: „Sunt interesat să mă asigur că soluțiile pe care unii le doresc pentru așa-numita criză climatică sunt practice în viața reală. Pur și simplu nu apreciez când alte state încearcă să impună o tehnologie care nu este pregătită". Legislativul din Wyoming dezbate în prezent rezoluția; rămâne de văzut dacă va fi adoptată sau nu. Dacă va fi aprobată, Wyoming va fi primul stat care va încerca să elimine treptat vânzarea de vehicule electrice noi. Deși co-sponsorul rezoluției, senatorul Boner, a precizat că rezoluția ar fi doar simbolică, va fi interesant de văzut dacă și alte state vor urma exemplul Wyoming-ului.

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews