ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Președintele Consiliului European, Charles Michel, a utilizat un avion pentru zboruri charter în 72 dintre cele 112 călătorii oficiale efectuate de la începerea mandatului său în 2019 până în decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă o proporție de 64%, potrivit unui articol publicat miercuri de Politico, citat de ȘtiriPeSurse.

El a folosit ”taxiuri” aeriene închiriate în aproximativ 72 de călătorii, adică aproximativ 64% din total, inclusiv la discuțiile COP27 din Egipt din noiembrie anul trecut și la summitul COP26 de la Glasgow din 2021. Michel a invitat-o pe președintele Comisiei, Ursula von der Leyen, în zborul spre Egipt.

Modul de transport ales de președinții UE pentru a se deplasa la discuțiile privind schimbările climatice evidențiază o dilemă de lungă durată pentru liderii mondiali: cum să pună în practică ceea ce predică cu privire la emisiile de gaze cu efect de seră și, în același timp, să se confrunte cu un program de călătorie solicitant care face din aviația privată o opțiune tentantă - chiar un rău necesar.

Când Michel, fost prim-ministru belgian, a sosit în stațiunea balneară Sharm El-Sheikh, a transmis un mesaj sobru demnitarilor reuniți în domeniul climei: „Avem un pistol climatic la tâmplă. Trăim contratimp", a spus el, înainte de a adăuga: „Suntem și vom rămâne campionii acțiunii climatice".

Potrivit ONG-ului Transport & Environment, un avion privat poate emite 2 tone de CO2 pe oră. Aceasta înseamnă că, în timpul zborului de cinci ore de întoarcere la Sharm El-Sheikh, avionul lui Michel și von der Leyen ar fi putut emite aproximativ 20 de tone de CO2 - cetățeanul mediu al UE emite în jur de 7 tone pe parcursul unui an.

Majoritatea delegaților de la COP27 - inclusiv Frans Timmermans, șeful UE pentru afaceri ecologiste, potrivit unui oficial al Comisiei - au luat zboruri comerciale, în mod normal pline de turiști în căutare de soare.