ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, a explicat la România TV că Botezul nu se schimbă, ci rămâne în practica lui canonică, prin întreită afundare, cu toată grija și precauțiile care au fost luate și până acum în săvârșirea acestei rânduieli bimilenare. Ierarhul a deplâns atacurile asupra Bisericii, punându-le pe seama indiferentismului religios sau a unor campanii interesate, dar și-a exprimat credința că Biserica lui Hristos nu va putea fi biruită nici de porțile iadului.
 
Totodată, ÎPS Teodosie își arată compasiunea față de părinții bebelușului de la Suceava, pe care îi consolează cu gândul că un prunc botezat este un om mântuit, care are parte după moarte de Împărăția Cerurilor. Pe toți ceilalți, ierarhul îi roagă să nu se grăbească să tragă concluzii denigratoare la adresa Bisericii și a preotului până ce nu va fi anunțat rezultatul anchetei, deoarece copilul nu a murit imediat după ce a fost botezat, iar cantitatea de lichid găsită în corpul lui este mai mare decât ar fi putut fi aspirată, prin absurd, în cele câteva secunde ale afundării în apă.  
 
Întrebat ce le răspunde celor care au făcut acuzații extrem de grave la adresa Bisericii Ortodoxe, ierarhul a îndemnat la așteptarea rezultatului anchetei medico-legale.

„Să nu vorbească în necunoștință de cauză! Această Taină (a Botezului - n.red.) aparține multor români, majorității zdrobitoare. Fără această Taină nu se poate intra în Biserică. Ea s-a făcut conform canoanelor până acum. Chiar și acest botez (de la Suceava - n.red.) a fost făcut conform canoanelor. Am văzut derularea, tot de la un post de televiziune, și n-a durat decât două-trei secunde această afundare: a pus mâna preotul - deși (copilul - n.red.) era cu fața în sus, dar a pus mâna - la gură, la urechi, la nas, și foarte rapid s-a produs, încât n-a putut să înghită o sută de grame de apă. Eu cred că expertiza va aduce adevărul total, pentru că am avut cu puțin timp în urmă, acum doi-trei ani, tot la fel a fost acuzat preotul că l-a înecat (pe prunc - n.red.), dar expertiza a arătat că s-a înecat cu lapte. Și acest prunc a fost alăptat chiar înainte de botez, din ceea ce am înțeles. Sigur că a face așa o exagerare... E o durere că a murit copilul, dar nu știm cauza și acuzăm ca și cum am fi siguri de ceea ce spunem. Deci este imposibil ca acel copil să fi înghițit o sută de grame de apă, n-avea timp fizic! Nici dacă îi turna cu ceva și tot nu putea să înghită atât de mult. De aceea, să așteptăm rezultatul expertizei, care trebuie să spună adevărul! 

Iar, cu privire la Taina Botezului, rămâne aceeași practică, ce este cu semnificația ei teologică, religioasă: în numele Sfintei Treimi, se afundă de trei ori pruncul. Eu am botezat multe sute de copii, n-am avut nici o surpriză de felul acesta. Atâția preoți au botezat. Nu trebuie să ne legăm de un accident de acesta fără să cunoaștem cauza. Să așteptăm! 

Sigur, părinții acestui copil sunt supărați că nu știu ce să înțeleagă. Dacă vor înțelege altceva decât este acuzația că preotul este de vină, atunci trebuie să se mângâie cu faptul că (pruncul - n.red.) a fost botezat - și, dacă l-au adus la botez, sunt oameni credincioși - și acest copil nu este pe nicăieri în vreo prăpastie, ci este cu îngerii, înaintea lui Dumnezeu, în cea mai mare bucurie”, a explicat ÎPS Teodosie. 

Despre existența unui interes în a fi atacată Biserica, lucru ce iese la iveală cu regularitate prin anumite campanii de presă, ierarhul a zis că nu exclude această ipoteză, însă aceasta nu va avea spor, întrucât Hristos apără Biserica, iar cei care o atacă nu știu Cui I se împotrivesc de fapt.
 
Primii vinovați sunt diavolii
 
 
„Este un mare interes. Toți cei necredincioși, cei indiferenți sunt subvenționați - cum se aude - ca să atace Biserica - noi știm și niște surse, nu le spunem aici public - sunt încurajați să atace Biserica pentru că, Biserica, având atâta lumină, îi orbește, îi „agresează”, îi chinuiește. Sigur, primii vinovați sunt diavolii care atacă mereu Biserica, dar ne spune Hristos că porțile iadului le biruiește El și Biserica nu va fi biruită niciodată. Biserica va merge înainte. Cei ce sunt în afara Bisericii văd că Biserica are viață, este cu adevărat căutată, oamenii fac parte din Biserică, se simt cel mai bine fiind fii ai Bisericii. Este o atât de mare afluență la slujbele Bisericii! Sigur că sunt supărați cei ce nu cred sau indiferenții sau cei care, din anumite interese, chiar au un scop în a lovi Biserica. 
 
Biserica a fost tot timpul blamată, pentru că Biserica e a lui Hristos, iar diavolul vrea să îi întoarcă de la Biserică pe cei ce vin la Hristos. Este o luptă de la întemeierea Bisericii. Cel mai atacat a fost întemeietorul Bisericii, Hristos. Ce vină a avut Hristos ca să fie răstignit? El a primit să fie răstignit fără de vină pentru ca să ne răscumpere pe noi și pentru că răul nu se poate birui decât cu Binele și Lumina alungă întunericul”, a punctat Arhiepiscopul Tomisului.
 
Despre subiectul vaccinării, ierarhul a spus că nu are o poziție personală, nefiind de specialitate, dar că anumiți experți pe care i-a consultat în această chestiune i-au răspuns că noile vaccinuri bazate pe ARN mesager nu sunt suficient testate, având în vedere că au fost puse pe piață în același an în care au apărut, iar nu la 3-6 ani distanță, cât ar dura testele în mod obișnuit.
 
Vaccinul e testat pe noi
 

„Eu n-am o poziție personală, pentru că nu sunt specialist. Eu m-am consultat cu medici specialiști, care mi-au spus că este singurul vaccin pus pe piață fără a fi testat întâi pe animale, cum e regula. Deci, este o testare directă, să se vadă reacțiile noastre. Aceasta o spun specialiștii, și sub legământ că spun adevărul. Acest vaccin are și testarea și așteptarea vindecării în același timp. Este ceva inedit, fără precedent. Orice vaccin întâi a fost testat măcar trei ani de zile - între 3 și 6 ani, spun specialiștii -, acesta n-a fost testat. De aceea, să luăm ce spun specialiștii, pentru că ei vorbesc în cunoștință de cauză. Nu cei care sunt obligați să spună, din motiv că dețin o funcție, ei spun că nu este nevoie de testare. Cei care sunt neutri spun că pentru orice vaccin este nevoie întâi de testare”, a arătat ÎPS Teodosie.

Întrebat dacă Biserica Ortodoxă nu ar putea schimba procedura botezului pentru a elimina total riscul înecării, recurgând la o practică simplificată, după cum fac alte confesiuni creștine, Arhiepiscopul Tomisului a declarat că Botezul ortodox nu se poate schimba, având o vechime bimilenară și o semnificație teologică ce s-ar pierde dacă ritualul ar fi schimbat. Cine dorește să fie creștin trebuie să știe că numai prin Botez devine membru al Bisericii și potențial cetățean al Împărăției Cerurilor. Chiar și în plan pământesc, Botezul aduce sănătate trupească, dar mai ales spirituală.

„Botezul rămâne așa cum este. Noi avem niște reguli canonice, iar canoanele sunt inspirate de Dumnezeu. Botezul este foarte folositor pentru sănătatea ulterioară a copiilor, acest botez le aduce sănătate, îmi mărturisesc părinții copiilor. De aceea, Botezul este o sănătate a sufletului și a trupului. Nu trebuie să fugim de practicarea canonică a Botezului, pentru că ea s-a produs timp de 2000 de ani și a fost atât de benefică! Oameni cu idei sunt destui, dar n-au idei întemeiate! Rămânem la Botezul tradițional prin afundare, cu toată grija, cu toate măsurile, și vă rog să așteptați și rezultatul acestei situații de acum”, a concluzionat ÎPS Teodosie.
 
VIDEO: