ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Guvernul Italiei a confirmat, marți seară, că va bloca în Consiliul Uniunii Europene planul Parlamentului European de interzicere a producției de vehicule cu ardere internă începând din anul 2035, inițiativa urmând să fie respinsă și de Germania, informează Mediafax, potrivit ȘtiriPeSurse.

Deși este de acord cu obiectivele de decarbonizării, Italia susține că obiectivele de mediu ar trebui urmărite printr-o „tranziție sustenabilă din punct de vedere economic și echitabilă din punct de vedere social", atent planificată și ghidată pentru a evita repercusiunile negative pentru țară atât în ceea ce privește ocuparea forței de muncă, cât și producția, se arată într-o notă.

„Este o decizie nebunească, cu o serie de efecte negative, o decizie luată împotriva industriei și a angajaților italieni și europeni, cu avantaje totale pentru companiile și interesele chineze. Este vorba de ideologie, de ignoranță sau de rea-intenție?", declara pe 15 februarie Matteo Salvini, vicepremier și ministru al Infrastructurii și Transporturilor în Guvernul premierului Giorgia Meloni, conform postului SkyTG24.

Totodată, și Germania se opune inițiativei propuse Comisiei Europene. Volker Wisssing, ministrul german al Transporturilor, a declarat marți, potrivit revistei Bild și site-ului Tagesschau.de, că Berlinul nu poate accepta o inițiativă a UE care nu prevede folosirea în continuare a carburanților sintetici ecologici. „Folosirea carburanților sintetici trebuie să fie posibilă după anul 2035", a afirmat Wissing.

Pentru ca noua lege să fie aprobată, este necesară unanimitate, care, aparent, nu se va realiza foarte curând.

Politicianul Jens Gieseke (CDU) a avertizat asupra riscurilor pentru producția de autovehicule în Germania și în Europa, catalogând inițiativa drept „absurdă". "Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor", a afirmat Jens Gieseke, avertizând că sunt promovate vehiculele electrice astfel încât prima consecință constă în mutarea producției de baterii în Statele Unite sau Canada. Eurodeputatul german Jan-Christoph Oetjen (FDP) a condamnat ferm concentrarea producției pe fabricarea de vehicule electrice, respingându-se planurile privind utilizarea de combustibili ecologici. "Cei care se opun producției motoarelor cu biocombustibili se tem de inovare și concurență", a acuzat Jan-Christoph Oetjen.