ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Începând cu pelerinajul Sfintei Cuvioase Parascheva și până în prezent, s-au stabilit mai multe seturi de măsuri de prevenire și control a infecțiilor cu noul virus, în funcție de sărbătorile religioase. Este foarte interesant faptul că Municipiul Iași a fost startul acestor măsuri aspre, urmat de Municipiul București iar în prezent măsurile s-au „mutat” la Constanța. Aș mai adăuga o măsură bizară înainte de a dezbate carantina de la Constanța. Întâmplător sau nu, Mânăstirea Lainici a fost închisă în data 18 Noiembrie, pe motivul ca ar exista un focar de infecții. De menționat este faptul că Mânăstirea Lainici urma să își prăznuiască hramul în data de 21 Noiembrie, cu ocazia prăznuirii Intrării Maicii Domnului în Biserică. Revenind la ceea ce s-a întâmplat la Constanța și de această dată carantina parcă a fost stabilită după calendarul ortodox și nu după statistici și cifre. Ne apropiem de sărbătoarea Sfântului Apostol Andrei, cel Întâi Chemat, Ocrotitorul României și din câte se pare nici acest pelerinaj nu scapă de „distanțare fizică” și opreliști. Doar că de această dată autoritățile au fost luate prin surprindere dintr-un anumit punct de vedere. Nimeni nu se aștepta ca un ierarh al Bisericii Ortodoxe Române să conteste măsurile aspre și să ceară drepturile credincioșilor în instanță. Ceea ce unii nu au înțeles și au început să comenteze, Înaltpreasfințitul părinte Teodosie nu s-a reprezentat pe sine în instanță, ci a reprezentat credincioșii ortodocși afectați de carantinarea Municipiului Constanța. Probabil nu ar fi stricat ca și credincioșii din Constanța să fie prezenți la Judecătoria Municipiului Constanța. Cu toate că aceste măsuri încalcă dreptul la libera manifestare a credniței, judecătorii au decis anularea desfășurării pelerinajului de la peștera Sfântului Apostol Andrei. Se pare ca peștera Sfântului Andrei care este ocrotiturul României trebuie să fie ocrotită de ....români și creștinii ortodocși. Ceea ce s-a întâmplat la Constanța în data de 25 Noiembrie este tulburător și deja nu mai vorbim de "ne pasă de binele vostru". Din conferința de presă susținută de către subinspector de poliție Andreea Iliescu și purtătorul de cuvânt al I.J.J. Constanța, locotenent colonel Răzvan Ivan, reiese faptul că forțele de ordine au intervenit în urma unui apel la TelVerde al Poliției: „Cu privire la evenimentul de ieri (n.r. 25 Noiembrie),  vă comunicăm faptul că, la ora 9.30, polițiștii Secției 2 Constanța au fost sesizați, prin Tel Verde, cu privire la faptul că, la o biserică  din cartierul Tomis Plus, se desfășoară o slujbă religioasă, cu participarea persoanelor în interiorul bisericii și cu nerespectarea măsurilor de protecție individuală.” Adică cu alte cuvinte încă se mai practică turnătoria într-o Românie ce se pretinde democratică și liberă. Dacă informatorii securității din perioada comunistă ofereau informații contra cost sau contra beneficiu, în zilele noastre turnătoria se practică la nivel de gratuitate. După evenimentul nefericit din data de 25 Noiembrie, Înaltpreasfințitul părinte Teodosie a fost din nou vizat de autorități. Ieri a slujit la o biserică din județul Constanța, unde a oficiat slujba înmormântării a unui preot. De această dată în presă a fost acuzat că a slujit fără mască, deși recomandările în vigoare menționează faptul că slujitorii bisericești nu trebuie să poarte mască pe durata desfășurării slujbei religioase. Personal deja cred că aceste fapte se numesc hărțuire și mi se pare o lipsă de bun simț să întrerupi o slujbă și mai ales un ierarh al Bisericii Ortodoxe Române în timp ce slujește și predică, ceea ce dovedește că actuala conducere a țării este lipsită de orice fel de respect față de biserică, credință, credincioși și față de slujitorii Bisericii Ortodoxe Române. 

Spune-mi unde mergi ca să știu ce amendă îți dau

În toate situațiile descrise mai sus cea mai lovită a fost biserica iar prin ea credincioșii. Deși în Municipiul Constanta sunt mall-urile deschise, credincioșii trebuie să suporte frigul de afară. Magazinele din mall-uri nu și-au scos angajații și marfa afară pentru a fi vândută, prin urmare un client al mall-ului este privilegiat, beneficiază de căldură pe timp de iarnă, de un acoperiș deasupra capului, de un confort aparte față de credinciosul care este obligat de către stat să stea afară în frig, în ploaie sau ninsoare și în bataia vântului și a curenților de aer.  În timp ce clientul poate sta liniștit la coada din hypermarket atât timp cât dorește, respectând regulile de distanțare fizică, omul credincios nu poate sta în biserică nici măcar dacă poartă mască și dacă păstrează distanța. Este un fel de joc absurd care s-a desfășurat în felul următor:  Porți mască? Da. Păstrezi distanța fizică? Da. Te dezinfectezi dacă intri în contact cu suprafețele comune? Da. Atunci ieși afară din biserică.  Cam fix așa au stat lucrurile. 

Jurnaliștii moraliști.

Cel puțin în ultima săptămână am auzit fel și fel de aberații de la diverși jurnaliști sau mai bine spus, de la unii care fac pe stativele purtătoare de lavalieră (microfonul atașat la haina moderatorului). Una din cele mai aberante afirmații este aceea că Înaltreasfințitul părinte nu poartă mască. De fapt recomandările statului și ale Patriarhiei Române sunt clare: „În interiorul bisericii, folosirea măștilor de protecție este obligatorie pentru toți participanții la slujbe, cu excepția slujitorilor bisericești care rostesc rugăciuni, predică sau cântă la strană.” De altfel, ministrul Sănătății a aprobat un Ordin Comun MS-MAI privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, ordin ce se regăsește publicat în documentul 435 din 22.05.2020 din Monitorul Oficial al României și în care este menționat faptul că: "pot exista unele excepții, astfel: (…) d) prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane; e) vorbitorii în public cu condiția respectării distanței de 3 metri (…) . Dacă prezentatorii TV și vorbitorii în public sunt scutiți de la purtarea măștii, atunci de ce nu se ia în calcul de către acești jurnaliști, faptul că și preoții care slujesc sunt încadrați la aceste excepții? Moderatorii TV tot spun că preoții nu poartă mască în timpul slujbei dar nu vorbesc despre faptul că în agențiile de pariuri sau în cazinouri nu se poartă mască.   
 
 
 

Cred că aceste imagini vorbesc de la sine și nu mai vorbim despre faptul că pe aici forțele de ordine nu vin să verifice dacă se poartă sau nu mască în interiorul acestor locații. Pentru agențiile de pariuri și cazinouri nu a mai sunat nimeni să facă sesizare că nu se poartă mască. În data de 23 Noiembrie 2020 a avut loc un incident la metrou. Circulația metroului s-a desfășurat cu dificultate din cauza unei defecțiuni a șinei. Ambele peroane ale stației de metrou Mihai Bravu erau arhipline cu călători care erau foarte dezorientați. 
 

A primit directorul Metrorex sau vreun alt angajat amendă pentru că s-a gestionat prost incidentul? Ați văzut jandarmi care să dea călătorii afară din stația de metrou Mihai Bravu? Ați văzut vreo demisie a vreunui director din Metrorex în urma incidentului? Ați văzut vreo știre cu imagini de la fața locului deși echipele de jurnaliști ar fi putut prelua imaginile din mediul online? În metrou am stat unul lângă altul.  
 

"Pelerinajul" de la stația de metrou Mihai Bravu s-a desfășurat fără distanțare și fără ca vreun jandarm să întrebe vreun călător dacă are sau nu buletin de București. Comunicatul Metrorex din data de 23 Noiembrie nu informează faptul că aglomerația produsă în stațiile de metrou a dus la nerespectarea distanței fizice de 1,5 mertri între persoane, ba chiar au menționat faptul că „De asemenea, menționăm că siguranța călătorilor nu a fost pusă în pericol în niciun moment.”, deși imaginile arată faptul că siguranța călătorilor a fost pusă în pericol din cauza nerespectării distanței fizice. Ca o ironie a situației, Metrorex revine cu un comunicat în data de 24 Noiembrie în care se laudă că a gestionat bine situația și informează: „Menționăm că deși a fost înregistrat un trafic crescut de călatori în stațiile Mihai Bravu, Timpuri Noi și pe culoarele de corespondență de la Piața Unirii și Dristor, cu suportul Poliției și forțelor ISUB-IF, s-a asigurat îndrumarea și protecția călătorilor.” Aceaste afirmații sunt contrazise prin aceste imagini. Aglomerație a mai fost la o mare înmormântare și nici atunci nu am văzut că au fost evacuați oamenii de la priveghi. Să mai spun de vot? Să mai spun că mai au puțin și parcă ne roagă în genunchi să mergem la vot? Dacă creștinii sunt atât de criticați, cum se face că nimeni nu vorbește despre pericolul care se expun cei care vor merge la vot? Cum se face că nici o televiziune nu mai critică faptul că alegerile parlamentare se vor desfășura deși numărul cazurilor confirmate este alarmant? Au găsit oare un subiect în care să distragă atenția populației? Au făcut din arhiepiscopul Constanței un subiect de dezbătut în mod special pentru a distrage atenția? Acești jurnaliști dau cu pietre în slujitori Bisericii Ortodoxe dar nu zic nimic despre faptul că autoritățile nu au chemat pe reprezentații cultelor la dialog? Avem în presă imagini cu credincioșii care se împărtășesc sau în care ne arată cum se desfășoară slujbele ortodoxe dar nu avem nici o imagine și nici o știre de la celelalte activități religioase ale celorlalte culte.  

Prin lipsa de dialog a autorităților statului se încalcă alineatul 5 din articolul 29 al Constituției României și anume „Cultele religioase sunt autonome față de stat și SE BUCURĂ DE SPRIJINUL ACESTUIA, inclusiv prin înlesnirea asistenței religioase în armată, în spitale, în penitenciare, în azile și în orfelinate.” În ceea ce privește desfășurarea pelerinajelor nu am văzut nici un fel de sprijin din partea statului. De asemenea, întreruperea slujbelor religioase este interzisă prin lege și se pedepsește cu închisoare. Articolul 381 din Codul Penal alin. 1 menționează următorul aspect „Împiedicarea sau tulburarea liberei exercitări a ritualului unui cult religios, care este organizat și funcționează potrivit legii, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă. Dacă slujbele religioase sunt întrerupte sau chiar oprite se poate face plângere penală conform aceluiași articol din Codul penal , alin. 4 : Acțiunea penală se pune în mișcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate. De asemenea dacă cumva autoritățile opresc credincioșii de la împărtășanie, se consideră tratare fără respect a ceva considerat sfânt iar profanarea celor sfinte se pedepsește cu închisoare conform art.382 „Profanarea unui lăcaș sau a unui obiect de cult, aparținând unui cult religios care este organizat și funcționează potrivit legii, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă.”  Chiar dacă aceste articole sunt în sprijinul cultelor, iată că totuși sunt încălcate. Problema României a ajuns băbuța din Biserica Ortodoxă. Dacă este ceva de făcut? Da este! Sunt căi legale și pașnice prin care credincioșii își pot cere drepturile. Se pot face petiții, scrisori deschise și se pot cere audiențe la autorități. Dacă este ceva de dovedit, atunci trebuie să dovedim că nu cedăm și că suntem dispuși la dialog înainte de a se lua măsuri care ne afectează manifestarea libertății religioase. Dacă măsurile s-au stabilit fără a fi consultați, atunci putem contesta măsurile prin căi legale. 

În aceste vremuri trebuie să dăm dovadă de unitate, dialog și mărturisire. Trebuie să fim alături de slujitorii bisericii care se luptă pentru această libertate a manifestării religioase. Să nu cădem în capcana unor jurnaliști prost informați care zic că preoții îndeamnă la nerespectarea regulilor de prevenire. Nici un preot nu a îndemnat la nerespectarea recomandărilor, ba chiar dimpotrivă, îndeamnă la respectarea distanțării fizice. Aceștia se luptă pentru a nu fi interzise pelerinajele și pentru a nu fi îngrădită în vreun fel libertatea manifestării religioase. Este o diferență. Diferență ce se vrea a fi evitată intenționat de către marionetele politice. Trebuie să ne alăturăm celor care luptă pentru această libertate a manifestării religioase pentru că ceea ce se întâmplă acum nu s-a întamplat nici în perioada comunistă. În ceea ce privește pelerinajele și slujbele nu mai este vorba de virus, ci sunt interesele meschine ale celor care au ajuns în fruntea unor instituții ale statului și vor să distrugă biserica. Acum au prins ocazia perfectă și se folosesc de această pandemie pentru a îngrădi ortodoxia. Dacă este vreme de mărturisire, atunci să fie mărturisire. JOS MÂINILE DE PE PREOȚII BISERICII ORTODOXE ROMÂNE!