ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Președintele Klaus Iohannis și-a lansat, sâmbătă, volumul "Primul pas", la standul editurii Curtea Veche Publishing din cadrul Salonului Internațional de Carte "Bookfest".

La eveniment, șeful statului a fost însoțit de Carmen Iohannis, soția sa. Au fost prezenți, de asemenea, Iren Arsene, directoarea Curtea Veche Publishing, scriitorul Iulian Tănase, numeroși consilieri și reprezentanți ai Administrației Prezidențiale.

Cu acest prilej, preşedintele a declarat că perioada din campania electorală a fost una dificilă, brutală, cu atacuri care erau mai degrabă potrivite anilor `90.

”Mulțumesc în primul rând dumneavoastră tuturor care ați considerat ca într-o după amiază de sâmbătă să vreți să fiți aici la o lansare de carte și nu la iarbă verde. Cartea are o valoare deosebită, cel puțin pentru cei de față și pentru mine care sunt din generația celor care au crescut cu cartea în mână, are o valoare deosebită.

Chiar la începutul campaniei am scris o carte pe care am considerat-o potrivită pentru a face anumite lucruri publice despre mine.

Acum am scris o carte din cu totul alte motive. Primul: sigur, am promis cititorilor mei, aici la Expo, că voi adăuga un capitol care va descrie campania electorală, care a fost o campanie complicată, dificilă, energizantă, paralizantă și totuși, cred că pentru cei care au fost cât de cat conectați la ea a fost o perioadă intersantă.

Pentru a nu uita cum a fost această campanie electorală, am vrut să scriu, am vrut să rețin în scris aceste lucruri. Am vrut pe de altă parte să nu se piardă anumite lucruri pe care le-am tras în campanie. În general știți că memoria ne joacă feste și cu cât așteptăm mai mult de la trecerea unui eveniment cu atât se schimbă memoria acelui evenimnt, apara ceea ce psihologic se numește filtrul roz.

Această campanie electorală nu a fost o experiență plăcută. Asta nu înseamnă că nu a fost extrem de intensă, nu înseamnă că nu a avut foarte multă energie. A avut toate aceste lucruri.

Pe lângă faptul că am vrut să realizez cum am văzut eu din interior campania electorală, am vrut să presar în carte și anumite lucruri despre ce cred eu că se face în politică sau ce cred că nu se face în politică.

A fost o campanie  care prin modul în care s-au manifestat unii candidați își avea locul mai degrabă la începutul anilor 90, cu găleți de lături asupra candidaților, mai ales acestui candidat.

La sfârșitul campaniei am constat totuși un lucru interesant: această campanie cu toate lucrurile negre pe care le-a avut, pentru mine a fost extrem de energizantă.

Să spun totuși și care a fost partea foarte frumoasă a acestei campanii: au fost oamenii cu care m-am întâlnit direct în campanie, contactul cu acești oameni mi-a dat foarte multă încredere , mi-a dat foarte multă energie. Tot ce a fost negativ a venit via media, via celorlați competitori.

Și atunci, paradoxal, campania a fost și urâtă și frumoasă, și la final am avut o energie deosebită pe care am avut-o de la alegătorii care au fost de partea mea și nu au fost puțini.

Vă amintiți că după primul tur a apărut acel val de simpatie pentru mine și dorința de schimbare. A apărut un val în disapora și în mod paradoxal, acest val a pornit de departe și a venit în centru, aici. A dus în final la un vot incredibil, la un rezultat care mi-a adus mie peste 6 milioane de voturi. Acestor 6 milioane de români le-am dedicat cartea. Nu numai lor le mulțumesc, le-am mulțumit și le muțlmesc și celor care nu m-au votat. Le mulțumesc pentru participarea la vot.

Evident că această reușită a fost posibilă fiindcă am avut, în afară de simpatie și voturi, foarte mult ajutor, foarte mult sprijin din partea soției mele Carmen, care și astăzi a ținut să vina la această lansare”, a declarat șeful statului conform B1.ro.

Cartea "Primul pas" reprezintă continuarea volumului "Pas cu pas", bestseller al anului 2014, care s-a vândut în 130.000 de exemplare.