Aproximativ 1200 de salariați ai Combinatului de Oțeluri Speciale (C.O.S.) din Târgoviște vor fi concediați. Sindicatele au fost notificate oficial pe această temă de patronatul întreprinderii miercuri, 15 iulie, informează Realitatea de Dâmbovița.

COS Târgoviște este aproape de momentul desființării, deși chiar în acest an ar fi sărbătorit cinci decenii de la momentul demarării construcției (1970).

Patronatul a notificat oficial sindicatele, în data de 15 iulie 2020, că din cauza condițiilor economice (75% dintre salariați sunt în șomaj tehnic, suportat din veniturile companiei, activitatea este suspendată, nepriducându-se nimic în 2020, ș.a.) s-a recurs la această decizie.

Cu toate acestea, liderii sindicali fac apel la Guvern să salveze COS Târgoviște, potrivit Radio România Actualități.
 
Combinatul de Oțeluri Speciale Târgoviște (fost Mechel Târgoviște) este o companie din industria siderurgică din România, deținută de firma Nikarom Invest din București. C.O.S. Târgoviște a fost privatizat în 2002, fiind preluat de firma Conares Trading, înregistrată în Elveția, care a plătit circa 35 de milioane de dolari. Conares a devenit ulterior parte a grupului rus Mechel. În luna februarie 2013, Mechel a vândut toate proprietățile sale din România, inclusiv combinatul de la Târgoviște, contra sumei simbolice de 230 lei, firmei Nikarom Invest din București, iar Mechel Târgoviște a revenit la numele vechi, de „Combinatul de Oțeluri Speciale” Târgoviște.

Încă din 1978, de la punerea sa în funcțiune, Combinatul de Oțeluri Speciale Târgoviște a fost dotat cu tehnologie modernă, destinată producției de oțeluri speciale aliate și înalt aliate necesare dezvoltării industriei naționale, civile și de apărare (de exemplu, cea mai mare parte a oțelurilor nucleare utilizate la construcția centralei nucleare de la Cernavodă au fost elaborate la Târgoviște). În cadrul combinatului a fost creată și secția Forjă de Blocuri și Bare (F.B.B.), care a fost utilată, printr-o infuzie de capital de peste 90 milioane de dolari la cotația anilor '80, cu mașini de forjat radial de ultimă generație. În anul 2010, secția FBB deținea singurele utilaje din Europa de Sud-Est certificate de NATO, potrivit WikiPedia.