ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O nouă lege a intrat în vigoare în toată Uniunea Europeană începând cu data de 7 iulie. Toți producătorii de mașini vor fi obligați să doteze mașinile cu tehnologie de limitare a vitezei.
 
Sistemele vor funcționa cu ajutorul GPS-ului și prin citirea semnelor rutiere. Reglementările UE permit implementarea a 4 sisteme diferite de limitare a vitezei, inclusiv sistemul prin care se acționează automat frâna autovehiculului pentru reducerea trepată a vitezei, notează Știripesurse.

Legislația impune producătorilor să echipeze mașinile cu tehnologie inteligentă de asistență la viteză (ISA), dar aceștia o pot implementa în diferite moduri - inclusiv prin limitarea automată a vitezei mașinii.

Sistemele în sine au fost introduse pentru noile modele de autovehicule începând din 2022, astfel încât destul de multe autovehicule noi de pe șosele sunt deja echipate cu aceste sisteme. Regulamentul din iulie 2024 extinde acestă obligație la toate vehiculele noi care sunt fabricate în Uniunea Europeană.

"Obiectivul este de a-i proteja pe europeni împotriva accidentelor rutiere, a calității precare a aerului și a schimbărilor climatice, de și de a le oferi noi soluții de mobilitate care să corespundă nevoilor lor în schimbare și de a apăra competitivitatea industriei europene", a declarat Comisia Europeană într-o declarație.

Cum funcționează sistemele pentru limitarea vitezei
Sistemele în sine funcționează prin recunoașterea semnelor de circulație, precum și prin sisteme de navigație.

Sistemele ISA vor funcționa în patru moduri pentru a încetini vehiculul, iar producătorii vor fi liberi să aleagă pe care doresc să îl utilizeze. Regulamentele UE permit un sistem care poate utiliza un avertisment acustic în cascadă, un avertisment vibrator în cascadă, o pedală de accelerație cu feedback haptic sau o funcție de control al vitezei, caz care viteza vehiculului va fi redusă treptat.

După cum ați observat, este posibil ca primele două opțiuni să nu oblige vehiculul să modifice efectiv viteza, iar acest lucru este intenționat. De asemenea, acestea vor trebui să fie de scurtă durată pentru a nu deranja șoferul. Ultimele două opțiuni vor avea, de asemenea, modalități prin care șoferii să treacă cu ușurință peste avertismente, cu o presiune suplimentară pe pedală din partea șoferului în cazul feedback-ului haptic care neutralizează împingerea de la pedală.

"Chiar și în cazul funcției de control al vitezei, în care viteza mașinii va fi redusă ușor în mod automat, sistemul poate fi anulat fără probleme de către șofer prin apăsarea pedalei de accelerație puțin mai adânc", adaugă Comisia Europeană.