Legea a intrat în vigoare în toată Uniunea Europeană: Mașinile noi nu te vor mai lăsa să depășești viteza legală

O nouă lege a intrat în vigoare în toată Uniunea Europeană începând cu data de 7 iulie. Toți producătorii de mașini vor fi obligați să doteze mașinile cu tehnologie de limitare a vitezei.
Sistemele vor funcționa cu ajutorul GPS-ului și prin citirea semnelor rutiere. Reglementările UE permit implementarea a 4 sisteme diferite de limitare a vitezei, inclusiv sistemul prin care se acționează automat frâna autovehiculului pentru reducerea trepată a vitezei, notează Știripesurse.
Legislația impune producătorilor să echipeze mașinile cu tehnologie inteligentă de asistență la viteză (ISA), dar aceștia o pot implementa în diferite moduri - inclusiv prin limitarea automată a vitezei mașinii.
Sistemele în sine au fost introduse pentru noile modele de autovehicule începând din 2022, astfel încât destul de multe autovehicule noi de pe șosele sunt deja echipate cu aceste sisteme. Regulamentul din iulie 2024 extinde acestă obligație la toate vehiculele noi care sunt fabricate în Uniunea Europeană.
"Obiectivul este de a-i proteja pe europeni împotriva accidentelor rutiere, a calității precare a aerului și a schimbărilor climatice, de și de a le oferi noi soluții de mobilitate care să corespundă nevoilor lor în schimbare și de a apăra competitivitatea industriei europene", a declarat Comisia Europeană într-o declarație.
Cum funcționează sistemele pentru limitarea vitezei
Sistemele în sine funcționează prin recunoașterea semnelor de circulație, precum și prin sisteme de navigație.
Sistemele ISA vor funcționa în patru moduri pentru a încetini vehiculul, iar producătorii vor fi liberi să aleagă pe care doresc să îl utilizeze. Regulamentele UE permit un sistem care poate utiliza un avertisment acustic în cascadă, un avertisment vibrator în cascadă, o pedală de accelerație cu feedback haptic sau o funcție de control al vitezei, caz care viteza vehiculului va fi redusă treptat.
După cum ați observat, este posibil ca primele două opțiuni să nu oblige vehiculul să modifice efectiv viteza, iar acest lucru este intenționat. De asemenea, acestea vor trebui să fie de scurtă durată pentru a nu deranja șoferul. Ultimele două opțiuni vor avea, de asemenea, modalități prin care șoferii să treacă cu ușurință peste avertismente, cu o presiune suplimentară pe pedală din partea șoferului în cazul feedback-ului haptic care neutralizează împingerea de la pedală.
"Chiar și în cazul funcției de control al vitezei, în care viteza mașinii va fi redusă ușor în mod automat, sistemul poate fi anulat fără probleme de către șofer prin apăsarea pedalei de accelerație puțin mai adânc", adaugă Comisia Europeană.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Viganò: Conclavul este falsificat – De aceea, viitorul Papă nu va avea autoritate
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Eveniment Politic Prima pagină Social Știri
Persoane: Ursula von der Leyen
Locații: Europa Marea Britanie România
Subiecte: restricții abuzive
Organizații: Comisia Europeana Uniunea Europeană
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (2)