ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

O agenție de știri controlată de Partidul Comunist Chinez (PPC) a plătit milioane de dolari unor ziare și reviste americane în ultimele șase luni, chiar și în condițiile în care oficialii americani au tras un semnal de alarmă cu privire la activitățile de propagandă ale Beijingului, informează the Washington FB.

China Daily a plătit peste 1,6 milioane de dolari pentru campanii publicitare în revistele Time, Los Angeles Times, Financial Times și Foreign Policy, potrivit unor documente depuse la Ministerul Justiției SUA. Agenția de știri controlată de Beijing a plătit încă un milion de dolari unor ziare americane, inclusiv L.A. Times, Chicago Tribune și Houston Chronicle, pentru a tipări copii ale propriilor sale publicații.

Oficialii americani au atras din ce în ce mai mult atenția asupra campaniilor de propagandă ale PCC în Occident. Ministerul Justiției cere mai multor companii chineze de știri, inclusiv China Daily, să își facă publice activitățile în conformitate cu Legea privind înregistrarea agenților străini. De asemenea, oficialii au avertizat că grupuri afiliate PCC au găzduit evenimente cu echipe de reflecție și instituții educaționale americane, în dorința de a-și spori influența în Occident.
 
Ce ziare americane s-au dedulcit la banii comuniștilor chinezi

Mai multe ziare americane au fost criticate pentru că au publicat inserții din China Daily intitulate „China Watch”. Deși concepute să arate ca niște articole de ziar normale, inserțiile conțin articole care prezintă guvernul chinez și viața în China într-o lumină pozitivă.

În ultimii ani, New York Times, Wall Street Journal și Washington Post au rupt legăturile cu China Daily, pe fondul acuzațiilor că publicau propagandă a PCC. Anul trecut, The Times a eliminat sute de advertoriale din China Daily de pe pagina sa web, din cauza îngrijorărilor legate de colaborarea cu mass-media de stat.

China Daily și-a mărit cheltuielile de publicitate cu peste 36% în ultimele șase luni, de la aproape 3,3 milioane de dolari la peste 4,5 milioane de dolari, potrivit ultimei sale declarații de agent străin.

Revista Time a încasat 700.000 de dolari pentru publicitate, în timp ce Los Angeles Times a primit 272.000 de dolari. Foreign Policy și Financial Times au primit 291.000 de dolari și, respectiv, 371.577 de dolari. The Globe and Mail, un ziar canadian, a încasat 329.898 de dolari pentru publicitate.
 
Un diplomat american afiliat rețelei Soroș elogiază „cât de mult și cât de repede s-a schimbat” China

Time pare a fi un nou client al China Daily. Pagina de internet a revistei prezintă articole din China Daily cu precizarea „conținut plătit de partener”, fără a menționa însă afilierea sa cu guvernul chinez.

Cel mai recent conținut de parteneriat este un interviu cu Charles Freeman, un diplomat american afiliat la Quincy Institute for Responsible Statecraft, un controversat think tank (grup de reflecție - n.n.) de politică externă susținut de miliardarii Charles Koch și George Soros. Freeman a acuzat așa-numitul lobby israelian că a blocat numirea sa la conducerea Consiliului Național de Informații în timpul administrației Obama.

În articolul din China Daily, Freeman vorbește despre activitatea sa ca interpret principal pentru președintele Richard Nixon în timpul primei sale vizite în China, în 1972. Freeman laudă ceea ce el numește modernizarea rapidă a Chinei de la vizita lui Nixon, spunând: „Știam că China se va schimba, dar nu mi-am imaginat niciodată cât de mult și cât de repede s-a schimbat”.

Membrii Institutului Quincy au apărat guvernul chinez de acuzațiile că ar fi comis genocid împotriva grupurilor minoritare musulmane din vestul Chinei.
 
Banii Partidului Comunist Chinez, acceptați din disperare de anumite ziare falimentare 

Multe dintre ziarele care colaborează cu China Daily se confruntă cu probleme financiare grave. Anul trecut, Los Angeles Times și-a concediat o parte din angajați, deoarece veniturile din publicitate au scăzut drastic în timpul pandemiei de coronavirus. Ziare precum Chicago Tribune și Boston Globe nu au reușit să obțină profit de ani de zile.

China Daily a plătit Los Angeles Times cu 89.700 de dolari pentru servicii de tipărire și 164.000 de dolari în total către Chicago Tribune, Houston Chronicle și Boston Globe.