ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Mall-urile din România au cerut și au obținut derogare până în 30 iunie a.c. pentru plata impozitelor- pe clădiri și terenuri- aferente perioadei fără activitate, invocând scăderea vânzărilor până la 100%, dar trecând sub tăcere faptul că multe magazine continuă activitatea în online.

Organizația Patronală a Retailerilor din România – RORETAIL a solicitat Guvernului României, săptămâna trecută,  să adopte mai multe măsuri pentru evitarea "unui colaps economic pentru toată industria de retail”.  "Afacerile private din aceste domenii au fost afectate imediat, cu scăderea vânzărilor până la 100%”, a spus atunci RORETAIL.

„Patronatul din comerț solicită Guvernului să adopte următoarele măsuri: declararea în mod oficial a pandemiei COVID-19 drept eveniment de forță majoră pentru toți comercianții români; închiderea imediată a centrelor comerciale de tip mall - cu excepția magazinelor alimentare și a farmaciilor; achitarea integrală din fonduri guvernamentale a indemnizației pentru șomajul tehnic (75% din salariu), inclusiv taxele aferente, pentru perioada în care firmele sunt afectate de carantină, starea de urgență sau de alte măsuri cu caracter restrictiv luate de guvern; scutirea, amânarea, prorogarea sau reeșalonarea plății taxelor și impozitelor aferente perioadei fără activitate; plata urgentă a restanțelor la plata indemnizațiilor pentru concediile medicale precum și a restanțelor la rambursările de TVA; obligarea prin legislație specifică a băncilor și altor instituții de credit să amâne sau să reeșaloneze ratele creditelor pentru perioada fără activitate sau cu activitate redusă a companiilor afectate”.

Potrivit Profit.ro, RORETAIL a obținut amânarea până în 30 iunie a plății impozitelor pe clădiri, terenuri și mijloace de transport. Profit.ro estimează că mall-urile din România pierd peste 48 de milioane de euro într-o singură lună de inactivitate.

„Cele mai mari pierderi apar în dreptul celor mai performante malluri. Astfel, o lună de pauză pentru Zona Comercială Băneasa, care cuprinde mallul Băneasa Shopping City, înseamnă o pierdere de peste 4,4 milioane de euro, conform calculelor Profit.ro. În cazul AFI Cotroceni, pierderea se ridică la 3,3 milioane de euro, iar Mega Mall generează o pierdere de 2,3 milioane de euro într-o lună de inactivitate. De asemenea, Auchan și Carrefour, care se estimează că vor avea vânzări mai mari decât de obicei în perioada următoare, sunt doi dintre cei mai mari chiriași ai NEPI Rockcastle”, notează Profit.ro.

Totuși, analiza privind pierderile înregistrate de magazinele din mall-uri nu cuprinde și partea de vânzări online. O analiză din 2019 estima că piața românească de e-commerce- cumpărăturile online făcute de români- va atinge și, probabil, va depăși pragul de 5 miliarde de euro în 2020.

În plus, până în momentul transmiterii acestei știri, nu există informații privind o eventuală creștere a impozitelor pentru supermarket-urile rămase deschise și care vând mai mult în această perioadă, în contextul epidemiei de coronavirus.

Potrivit Ordonanței Militare nr.2, care a fost emisă în scopul combaterii epidemiei de coronavirus, începând din data de 23 martie 2020,  au fost închise marile centre comerciale, cu excepția magazinelor care comercializează produse alimentare, farmaceutice, veterinare.