În supermarketuri ar putea ajunge mai multă marfă proaspată, românească, potrivit stiri.tvr.ro. Cel puțin așa ar dori ministrul Agriculturii care spune că producătorii pot profita de pe urma problemelor apărute la import din cauza pandemiei de coronavirus.
 
Pentru moment, reprezentanții marilor rețele comerciale dau asigurări că au stocuri suficiente de produse. Între timp, un lanț de magazine a anunțat deja că plafonează prețurile pe durata stării de urgență.
 
Tot mai mulți clienți reclamă creșterea prețurilor la alimente. Așa că unele hipermarketuri iau măsuri. Un lanț de magazine plafonează prețurile la aproximativ 500 de produse, în perioada stării de urgență. Ar putea urma și altele.  Stocurile sunt suficiente, dau asigurări reprezentanții marilor rețele comerciale.

Cele mai mari probleme pot apărea însă la achiziția produselor din import, mai ales la mărfurile care vin din țări puternic afectate de pandemia de coronavirus ca Italia și Franța. Unele firmele de transport și-au redus activitatea, mai multe puncte de trecere a frontierei sunt închise.

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, spune însă că situația de criză poate fi în avantajul producătorilor români. De asemenea, spune Oros, o eventuală plafonare a prețurilor pe durata stării de urgență ar putea avea efecte negative atât asupra consumatorilor, cât și asupra producătorilor. El adaugă că a fost înregistrată o creștere a prețurilor atunci când și cererea a fost mare, când cumpărătorii intrați în panică își făceau stocuri de alimente, dar că pentru produsele autohtone, cel puțin, prețurile și-au revenit la normal.

Între timp, micii producători agricoli reclamă că nu mai au cui să vândă marfa. Piețele și-au redus programul de funcționare. Nici clienții nu mai sunt la fel de mulți din cauza restricțiilor de circulație.

Agricultorii cer statului să înființeze centre de colectare în sate. Astfel, ar putea livra supermarketurilor cantitățile mari de produse de care au nevoie.

O altă problemă care apare în relația micilor producători agricoli cu marile lanțuri de magazine este că părțile nu se înțeleg mereu în ceea ce privește prețul și condițiile de ambalare și sortare mai ales la fructe și legume.