ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„Inversarea a fost cu intenție„. Ministerul Culturii și Identității Naționale a precizat a explicat, după ce în spațiul public au apărut comentarii referitoare la poziția culorilor din logo-ul ales pentru celebrarea Centenarului Marii Uniri de la 1918, că așezarea culorilor care alcătuiesc cifra "1" a fost făcută "cu intenție", a declarat purtătorul de cuvânt al MCIN pentru News.ro.

„Inversarea a fost cu intenție. S-a avut ca sursa de inspirație drapelul armatei române în marș, autorii dorind să simbolizeze avansul și infinitul", a declarat reprezentantul MCIN.

„Ideea pe care creatorii logo-ului au încercat să o ilustreze este cea de avans. În termeni de design, direcția este întotdeauna ilustrată dinspre stânga înspre dreapta, dreapta reprezentând avânt, înaintare, în timp ce stânga, opusul. Din aceste motive, cifra ”1” din componența logo-ului trebuie interpretată ca un drapel în înaintare, caz în care lancea se află în față, respectiv în partea dreaptă, ordinea culorilor de la stânga la dreapta fiind roșu-galben-albastru. De altfel, și modul în care a fost realizată cifra ”1” sugerează un drapel în mișcare", se arată în comunicatul MCIN. 

Logo-ul ”Hora” a fost ales drept identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, propunerea aparținând agenției FCB Bucharest și fiind aleasă atât de juriu, cât și de public, a anunțat, luni, Ministerul Culturii și Identității Naționale (MCIN).

Acest logo va fi folosit pentru toate materialele dedicate Centenarului Marii Uniri de la 1918 și al Războiului pentru Întregirea Neamului.