ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„Denunțarea lui Ilie Moromete”, subiectul primit spre rezolvare de elevii din județele Bistrița-Năsăud, Cluj și Prahova, participanți la faza județeană a Olimpiadei de Limba și literatura română pentru clasa a XII-a, a ajuns pe masa Ministerul Educaței Naționale.

Într-un comuicat, se precizează că subiectele aferente acestei etape de concurs au fost elaborate de un grup de lucru constituit la nivelul celor trei județe și că, deși ele au fost construite „pornind de la prevederile Regulamentului specific privind organizarea și desfășurarea Olimpiadei de Limba și literatura română (clasele IX-XII), și în raport cu programele școlare pentru Limba și literatura română (clasele IX – XII), în vigoare la această dată”, formularea acestuia a fost inadecvată, iar „relevanța unui astfel de item pentru cunoștințele și creativitatea elevilor poate fi discutabilă”.

În acest sens, pentru a preîntâmpina situații de acest gen, Ministerul Educației a decis ca, începând cu anul școlar 2017-2018, subiectele pentru etapele județene să fie elaborate de specialiștii din grupurile de lucru din Ministerul Educației.

„Măsura are ca obiectiv atât evitarea unor formulări nefericite, cât și asigurarea unei abordări unitare cu privire la conceperea subiectelor pentru olimpiade și concursuri școlare, precum și la selecția elevilor. Măsura va fi aplicată din anul școlar următor, întrucât trebuie modificate regulamentele specifice ale unor olimpiade și concursuri școlare, lucru care nu se poate realiza în acest moment, având în vedere că acestea sunt în desfășurare”, se mai arată în comunicat.

Ministerul Educației Naționale face apel la toate cadrele didactice implicate în elaborarea de subiecte pentru orice tip de evaluare (teste de evaluare, lucrări scrise semestriale, concursuri, examene etc.) să respecte programa în vigoare și să adapteze cerințele la specificul vârstei, „pentru a evita apariția unor situații care lasă loc unor interpretări fără legătură cu mediul școlar”.