ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ministrul Agriculturii Petre Daea vrea să deschidă magazine de stat, care vor concura cu supermarketurile. Daea susține că aceasta este singura măsură care poate încuraja producătorii români și îi poate opri pe marii comercianți să reducă prețurile la fructe, legume și produse românești.

Casa de Comerț Agroalimentar Unirea își propune să crească consumul de produse fabricate în România și să creeze o rețea națională de magazine care să concureze cu hipermarketurile și supermarketurile străine pe o piață estimată la 20 de miliarde de euro anual.

Ministerul spune că rolul entității este de a valorifica produsele agroalimentare, precum și de a crea unele strategii de dezvoltare și susținere a domeniului agroalimentar.
 
În prezent, se organizează activitatea propriu-zisă a instituției, atât din punct de vedere economic, tehnic, cât și de personal. Guvernul își propune realizarea unor investiții de 100 de milioane de euro prin intermediul Unirea, scrie mediafax.ro.

Petre Daea a explicat că Unirea va prelua produse de la fermieri și că în lupta cu intermediarii sunt necesare instrumente valide, așa cum este respectiva Casă de Comerț. Ministrul a apreciat că înființarea casei de comerț nu va atrage reacții din partea Comisiei Europene. Guvernul a aprobat încă de anul trecut înființarea Casei Române de Comerț Agroalimentar „UNIREA", societate națională aflată în subordinea Ministerului Agriculturii, care are printre atribuții și dezvoltarea unei rețele naționale de magazine în centrele de mare consum.

Casa de Comerț Agroalimentar se bazează pe 3 piloni de structurare și dezvoltare:

- O rețea națională, în profil teritorial de clustere agricole, care va integra la nivelul uneia sau mai multor UAT-uri, resursele locale de producție agricolă și servicii specifice având în structură cel puțin un centru de colectare/distribuție a produselor. Funcția de bază a clusterului local este de a asigura inputuri de calitate fermierilor (material semincer, răsaduri, rase animaliere, produse agro-chimice, servici de mecanizare, resurse umane și financiare etc.), dar și de a asigura achiziționarea pe loc și la prețul corect al pieței toate produsele agricole rezultate;

- O rețea de centre regionale de însilozare, depozitare și procesare industrială. Funcția de bază a unui asemenea centru este de asigura sortarea, ambalarea și depozitarea în condiții corespunzătoare a produselor agricole constituind în cantități, sortimente și la calitatea necesare promovării lor ritmice în rețelele comerciale interne, dar și contingentarea pentru operațiuni importante de export. În aceste centre se va urmări atât aprovizionarea pieței cu produse proaspete de calitate, dar și creșterea valorii adăugate a produselor prin procesare industrială, conservare etc.
- O rețea națională de magazine dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piața internă cu produse agro-alimentare proaspete și procesate de origine autohtonă care să contribuie, între altele, și la echilibrarea balanței comerciale sectoriale.