ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„Dacă ne întrebăm ce ne-a ținut pe noi aici, pe pământul ăsta, o oază de latinitate între slavi, două lucruri sunt de netăgăduit: limba și biserica”, afirmă ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, într-un interviu pentru Evenimentul Zilei. Andronescu spune că valorile morale și creștine nu pot fi transmise decât prin ora de religie, amintind că, în trecut, școlile erau numai teologice și s-au dezvoltat pe lângă biserici și mânăstiri. Ecaterina Andronescu susține însă că ora de religie va trebui „ameliorată”. 


„Nu ai cum să înveți normele de comportament acasă mai bine decât la școală. Am vorbit acum două săptămâni cu Preafericitul Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, pe tema orelor de religie. Am încercat să aduc în discuție acest set de valori morale pe care orice om trebuie să îl aibă în viață, și nu am primit un răspuns negativ, dimpotrivă. Acesta trebuie transferat prin orele de religie. Cele 10 porunci... ce sunt ele? Nu cred că este cineva, cu capacitățile complete, să nu înțeleagă că acele 10 porunci sunt foarte importante pentru orice om din viața lui. Ora de religie va fi ameliorată”, afirmă ministrul Educației.


Întrebată dacă nu ar trebui înlocuită ora de religie cu Istoria Religiilor, Andronescu a răspuns:

„Noi trebuie să avem respect mult față de istorie. Dacă ne uităm și ne întrebăm ce ne-a ținut pe noi aici, pe pământul ăsta, o oază de latinitate între slavi, și dacă încercăm să răspundem la această întrebare, două lucruri sunt de netăgăduit: limba și biserica. Unde s-au dezvoltat primele școli? Prima școală menționată în documente a apărut în 1020 în Banat. Era o școală teologică. Multă vreme școlile au fost numai teologice și s-au dezvoltat pe lângă biserici și mânăstiri. Chiar și școlile laice au apărut pe lângă biserici. Nu putem să nu respectăm chiar instituțiile care au însemnat ceva în istoria noastră. Sigur, dacă reușim ca din această disciplină să o ameliorăm, să o facem mai bună, lucrul acesta trebuie să îl facem”.

Interviul integral poate fi citit AICI.