ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Mitropolitul grec Ierótheos de Nafpaktos a adresat o scrisoare neobișnuită pentru o față bisericească, în care se pronunță asupra unor chestiuni lumești precum vaccinarea cu serurile experimentale Covid și încearcă să dea argumente teologice în favoarea campaniei de vaccinare. Mai mult, el trece la intimidarea credincioșilor care aleg să nu se injecteze cu serurile controversate, inducându-le un sentiment de vinovăție pentru potențiale decese printre cei din jur, deși nu este clar cum o persoană sănătoasă poate fi vinovată pentru nesănătatea altora, necum să fie un „ucigaș nevaccinat”, așa cum își permite mitropolitul să o eticheteze. Citate biblice precum „Oricine se mânie pe fratele său vrednic va fi de osândă; și cine va zice fratelui său: netrebnicule, vrednic va fi de judecata sinedriului; iar cine va zice: nebunule, vrednic va fi de gheena focului” (Matei 5,22) sau „Orice păcat pe care-l va săvârși omul este în afară de trup (corp)” (1 Corinteni, 18) par a-i fi străine mitropolitului grec. După cum străină îi este informația că „vaccinurile” Covid sunt fabricate pornind de la linii celulare de fetuși avortați, avortul fiind un păcat pe care Biserica Ortodoxă de pretutindeni îl condamnă ca prunc-ucidere. Astfel, mitropolitul grec altădată foarte apreciat de ortodocșii din mai multe țări, îi îndeamnă pe creștini să nu se opună vaccinării „cu opinii para-teologice și conspiraționiste”, pe care le pune pe seama unor cercuri religioase „extremiste fundamentaliste” sau a unor interese „politice și economice”. 

„Nu trebuie să fim indiferenți la tratamentul acestei boli, de aceea ar trebui să recurgem la vaccin, cu excepția cazului în care un medic care monitorizează starea de sănătate a fiecăruia dintre voi și care deține o calificare științifică decide altceva.

Cu toate acestea, consider că este inacceptabil să abordăm vaccinul împotriva coronavirusului cu argumente para-teologice, cu oportunisme politice și cu teorii ale conspirației, care sunt îndreptate împotriva clerului și a creștinilor. Una este să avem un dialog științific și o dispută științifică pentru îmbunătățirea modului în care putem face față virusului, în cadrul organismelor științifice, ceea ce este un demers adecvat, și alta este să ne împotrivim vaccinului cu opinii para-teologice și conspiraționiste, care, din păcate, sunt distribuite rapid pe rețelele de socializare și provoacă confuzie în rândul creștinilor.”

„Ca și clerici, suntem obligați să respectăm măsurile sanitare, astfel încât să nu devenim o cauză și un prilej de infectare a creștinilor pe care îi păstorim, pentru că, în acest caz, ei se întorc împotriva Bisericii, iar noi suntem responsabili”, spune Ierotheos de Nafăaktos.
 
El invocă chiar și sfinte canoane sau poziții ale unor părinți precum Sfântul Nicodim Aghioritul pentru a acredita ideea că sănătoșii nevaccinați se fac vinovați pentru sănătatea semenilor lor, comparându-i chiar cu ucigașii: 

„Aceia care, în vreme de ciumă, deși știu că sunt infectați, se adună împreună cu alții și îi infectează. Aceștia își asumă riscuri, căci se ucid pe ei înșiși și pe toți ceilalți.

Iată de ce le recomand părinților duhovnicești să-i întrebe, printre altele, pe cei care vin la ei să se spovedească: „Știi dacă, pe când erai infectat de molimă, ai stat printre alții și ai infectat pe cineva care a murit? Pentru că, dacă este așa, atunci trebuie să îți dau canon ca unui criminal”.

Înțelegeți, așadar, gravitatea problemei. Cine, într-o vreme de pandemie, ca în zilele noastre, nu este atent și îi infectează pe alții, este judecat cu penitența uciderii! O modalitate elementară de a ne proteja pe noi înșine și pe ceilalți este să ne vaccinăm, așa cum se procedează și în cazul altor boli. 

Dacă medicul personal, cunoscându-vă istoricul medical, vă sfătuiește să nu vă vaccinați, nu înseamnă că nu trebuie să luați celelalte măsuri necesare și, bineînțeles, nu înseamnă să îi sfătuiți pe creștini să nu se vaccineze”, este recomandarea pe care le-o dă ortodocșilor mitropolitul de Nafpaktos și Agios Vlasios, citat de Byztex.blogspot.com.
 
Cu toate bunele intenții afișate, nu putem să nu remarcăm câteva greșeli de logică bătătoare la ochi pentru un om de cultură în primul rând, care mai este și păstor al Bisericii. Bunăoară, confundarea nevaccinaților cu infectații și, deci, cu cei periculoși pentru comunitate trădează ori ignoranța, ori rea intenție. De acolo și până la rostogolirea poveștii cu drobul de sare, conform căreia oricine este vinovat de potențialele consecințe ale unor fapte neîntâmplate, nu mai e decât un pas. O judecată „conspiraționistă” despre care nu știm cărui duh aparține.