Cercetătorii de la NASA au descoperit, la 40 de ani-lumină de Pământ, un sistem solar care are în centru o stea pitică, orbitată de șapte planete similare ca mărime cu cea pe care o locuim.

Descoperirea fost realizată prin intermediul Telescopului Spațial Spitzer, lansat în spațiu pe 25 august 2003, de la Cape Canaveral (SUA).

Trei dintre cele șapte planete ale sistemului se află la suficientă distanță de steaua pitică ăncât să existe posibilitatea ca pe suprafața lor să existe apă în stare lichidă.

Aflat la 40 de ani-lumină, respectiv 360 trilioane de kilometri, este considerat de cercetători „relativ apropiat” de Sistemul Solar.

Totuși, dacă oamenii ar avea capacitatea să se deplaseze în spațiu cu viteza luminii, ar trebui 40 de ani să ajungem la sistemul nou descoperit. Cu actuala tehnologie, saavanții de la NASA consideră că putem ajunge acolo în câteva milioane de ani.

Descoperirea a fost sărbătorită de motorul de căitare Google printr-un Doodle.

2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.