STS informează că aplicația Apel 112 a fost accesată de un număr uriaș de persoane, cele mai multe descărcări, peste 40.000, fiind înregistrate numai în ziua de 26 iulie, când a izbucnit scandalul cazului din Caracal deoarece Alexandra nu a putut fi localizată după ce a sunat la apelul de urgență.
 
„Pentru prima dată de la înființarea Serviciului de urgență 112, în anul 2019, numărul apelurilor non-urgente a scăzut sub 50%. Numărul total al apelurilor primite la Serviciul de urgență 112 de la începutul anului până la data de 01.07.2019 este de 5.715.753, dintre care 2.989.280 au fost apeluri urgente și 2.726.473 au fost apeluri non-urgente”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Potrivit sursei citate, în perioada 20 iulie – 31 iulie 2019, la numărul unic de urgență 112 s-a înregistrat un număr total de 403.886 apeluri, din care 192.751 au reprezentat apeluri non-urgente.
 
În perioadele solicitate spre informare, respectiv 20-25.07.2019 și 26-31.07.2019, datele statistice arată că la numărul unic 112 au fost efectuate:
– un număr de 196.332 apeluri, din care 95.701 au fost apeluri non-urgente, în perioada 20 – 25.07.2019
– un număr de 207.554 apeluri, din care 97.050 au fost apeluri non-urgente, în perioada 26 – 31.07.2019.
Un număr însemnat de apeluri non-urgente au fost apeluri recepționate de pe cartele neidentificabile, mai informează STS.
În ceea ce privește aplicația „APEL 112”, în momentul de față, aplicația are un total de 145.640 descărcări, astfel:
– 787 descărcări în perioada 20-25 iulie 2019.
– 122.071 descărcări în perioada 26-31 iulie 2019.
 
„Aplicația „APEL 112” are în continuare un număr mare de descărcări, cele
mai multe fiind în data de 26.07.2019, respectiv 40.134. Scăderea numărului apelurilor non-urgente se datorează în primul rând cetățenilor, care au înțeles că este important să sune la 112 doar când au o urgență. Vă mulțumim și vă rugăm să sunați la 112 doar când aveți o urgență!”, mai arată instituția.