Autoritățile federale americane fac cercetări după ce unele persoane care au fost vaccinate împotriva coronavirusului au dezvoltat rara boală de sânge numită trombocitopenie, cel puțin câteva cazuri ajungând la deces. 

Administrația americană Alimentelor și Medicamentelor (FDA) investighează și evaluează cazurile raportate, a transmis un purtător de cuvânt al agenției prin e-mail către The Epoch Times

„Până acum nu am găsit o relație de cauzalitate”, a transmis, sec, purtătorul de cuvânt. O frază tipică pentru autoritățile sanitare, care, atunci când nu vorbesc despre „coincidențe”, spun că nu poate fi demonstrată legătura de cauzalitate dintre vaccinare și reacțiile nedorite. „Vom face publice orice noutăți aflăm legate de aceste cazuri”, a adăugat oficialul.

Trombocitopenia a fost inclusă anul trecut de FDA pe lista posibilelor reacții adverse ale unui vaccin COVID-19, alături de alte efecte adverse severe, printre care sindromul Guillain-Barré și chiar și moartea. 

Câteva zeci de rapoarte de caz legate de trombocitopenie post-vaccinare au fost înregistrate în Sistemul de Raportare a Efectelor Adverse ale Vaccinurilor (VAERS), un sistem pasiv de raportare administrat de FDA și de Centrele pentru Controlul și Prevenția Bolilor (CDC). Până în 10 februarie, în SUA s-au administrat aproximativ 44,7 milioane de doze de vaccin. 

Într-unul din cazuri, un bărbat de 56 de ani din Florida, care a fost injectat cu vaccinul Pfizer, a fost dus de urgență la spital câteva zile mai târziu, după ce a observat pe piele „pete mici de sânge”. A fost diagnosticat cu trombocitopenie.

O femeie de 36 de ani din statul Pennsylvania a spus că într-o dimineață, la două săptămâni după ce a primit vaccinul Pfizer, s-a trezit cu bășici de sânge pe toată gura. S-a dus la urgențe și a fost diagnosticată cu Purpură trombocitopenică idiopatică (ITP), o versiune a bolii.
 
Cazul cel mai grav a fost cel al Dr. Gregory Michael, un doctor din Miami în vârstă de 56 de ani, care a murit la 16 zile după vaccinarea împotriva virusului chinezesc care cauzează COVID-19. Soția lui, Heidi Neckelmann, a scris pe Facebook că doctorul a fost primit la urgențe, unde s-a descoperit că numărul de trombocite îi scăzuse la zero. Trombocitopenia cauzează scăderea numărului de trombocite și, la adulți, necesită tratament medical. 
 
Michael a fost dus la Terapie Intensivă, unde a fost diagnosticat cu purpură trombocitopenică acută idiopatică, cauzată de o reacție la vaccin, a spus soția lui.
 
„Nimeni nu m-a contactat de la Pfizer sau de la orice agenție de sănătate. Tot ce știu despre anchetă este ceea ce este publicat în diferite articole de știri, adică faptul că situația este în curs de anchetă”, a declarat ea pentru The Epoch Times într-un mesaj pe Facebook, unde a cerut presei să nu lase ca moartea soțului ei să fie în van
 
NEW YORK TIMES a afirmat zilele acestea că medicul din Florida a murit din cauza vaccinului anti-Covid, în urma unei hemoragii cerebrale. Medici din SUA leagă vaccinurile Pfizer și Moderna de trombocitopenia imună, o tulburare a sângelui care pune în pericol viața

Un studiu american avertizează De ce se poate muri de vaccin. Posibile cauze: MICROTROMBII - leziuni microvasculare la creier, inimă, ficat și rinichi. STUDIU remis autorităților SUA, valabil și pentru cele din România