ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O fostă producătoare care anul trecut și-a părăsit locul de muncă de la Canadian Broadcasting Corporation (CBC) din cauza „agendei politice radicale" a declarat că viitorul jurnalismului canadian este reprezentat de instituții media independente care nu au o prejudecată liberală, anunță LifeSiteNews.

Luând cuvântul la Conferința națională Canada Strong and Free Network (CSFN), care a avut loc joia trecută la Ottawa, Tara Henley a declarat că presa independentă reușește să ajungă la canadieni prin oferirea unui punct de vedere diferit asupra poveștilor.

„Cifrele" media tradiționale nu sunt „grozave" în acest moment, iar „media independentă este în plină expansiune. La un moment dat, va trebui să ne punem întrebări cu privire la ceea ce oferă mass-media independentă și cum face față mass-media tradițională la faptul că atât de mulți oameni votează cu banii și atenția lor pentru un model diferit", a precizat Henley.

Presa independentă acționează ca o „contrapondere importantă față de presa tradițională în acest moment", a spus ea, deoarece acoperă subiecte pe care presa tradițională nu le abordează. În special, Henley a spus că presa tradițională a interpretat greșit COVID și nu a prezentat fapte mai neutre și mai imparțiale.

Henley a remarcat cum s-a schimbat jurnalismul după ce Donald Trump a fost ales președinte în 2016.

Ea a spus că jurnalismul a fost despre colectarea faptelor și oferirea de puncte de vedere diferite, dar după alegerea lui Trump, mass-media s-a transformat într-o formă de activism politic, care a fost stimulată de faptul că Twitter a fost folosit ca „adăpător de opinii liberale". Henley a lucrat pentru CBC, finanțată de stat, din 2013 până în 2021, ca producător TV și radio și este jurnalist de peste 20 de ani.

La începutul anului 2022, Henley a scris într-o rubrică: „Într-o perioadă scurtă de timp, CBC a trecut de la a fi o sursă de încredere de știri la a produce clickbait care se citește ca o parodie a presei studențești. Cei dintre noi din interior știu cât de rapid - și cât de dramatic - s-a schimbat politica radiodifuzorului public".

Ea a scris despre plecarea de la CBC, scriind fără menajamente: „Toată lumea se întreabă același lucru: Ce se întâmplă la CBC?".

„Să lucrezi la CBC în climatul actual înseamnă să îmbrățișezi disonanța cognitivă și să abandonezi integritatea jurnalistică", a scris Henley.

Luna trecută, LifeSiteNews a relatat despre modul în care CBC se va alătura unei inițiative globale „Public Spaces Incubator" pentru a combate „dezinformarea" online, în ciuda faptului că a fost recent criticată de ombudsmanul său pentru încălcarea codului său de etică.

Ratingurile de audiență ale CBC sunt în continuă scădere de ani de zile, iar unele estimări din 2021 plasează rata medie națională de audiență la mai puțin de 3,9% din piața canadiană, în ciuda faptului că guvernul federal canadian oferă anual o finanțare de aproximativ 1,5 miliarde de dolari.